1% תשואה נוסף לתיק ההשקעות שלכם במתנה

ביצוע מספר שינויים קטנים בתיק ההשקעות שלכם יכול להניב לכם גדילה משמעותית בתשואה מבלי בעצם לשנות את מבנה התיק או את רמת החשיפה שלכם.
אדם שמח ומאושר שקיבל 1% תשואה במתנה לתיק ההשקעות שלו
אם רוצים, אפשר גם רק להקשיב 🎧

אתם בוודאי חושבים שהכותרת הזאת טובה מדי מכדי להיות אמיתית, אז נסביר בקצרה כיצד אנחנו יכולים להעניק לכם 1% תשואה ממוצע נוסף לתיק השקעות שלכם מבלי לבדוק לעומק את מצב הנכסים שלכם.

מרבית מהמשקיעים המנהלים תיקי השקעות, מנהלים אותם בבנק ובעזרת יועצי השקעות בבנק. עלויות ניהול התיק בבנק גבוהות מאוד והן שפוגעות בכם בטווח הארוך וגוזלים ממכם כ-1% בממוצע מהתשואה.

בעידן של היום, קיימות אלטרנטיבות מצוינות לכל מוצר פיננסי. כך גם לבנק וליועצי ההשקעות שלכם קיימת אלטרנטיבה פנטסטית, זולה וגמישה שתשאיר אצלכם יותר כסף בתיק ובכך תגדיל את התשואה.

אחוז לפה, אחוז לשם – בשביל זה לקרוא עכשיו כתבה שלמה?

את המשפט "דין פרוטה כדין מאה" אתם מכירים? אומנם בכתבות קודמות הסברנו שזה לגיטימי לחלוטין לשלם 0.1% יותר על מנת לעבוד עם מתכנן פיננסי בכיר מכיוון ששם אתם מקבלים תמורה לכספכם.

אך במקרה של תיק השקעות, הכסף שלכם מתבזבז בעיקר סביב עמלות שאינן מחויבות במציאות ויש מי שיציע לכם את אותו שירות בעלות נמוכה הרבה יותר.

אז איך 1% תשואה נוספת נראה במספרים?

לצורך ההדגמה בחרנו ב3 גדלים של תיקי השקעות (100,000 ₪, חצי מיליון ₪ ומיליון ₪ ) במחשבה שחלוקה זאת תפנה את הכתבה הזאת לקהל רחב של קוראים. (במידה ואתם מנהלים מתחת ל100,000 ₪ נזמין אתכם לקרוא על קופת גמל להשקעה, שכן זה מוצר עדיף.)

תקופת הזמן שנבחרה היא 10 שנים שזוהי תקופה ממוצעת לניהול תיק השקעות

100,000 ₪ / 10 שנים  – תוספת 1% שווה  10,462.21

500,000 ₪ / 10 שנים  – תוספת 1% שווה  52,311.06

1,000,000 ₪ / 10 שנים  – תוספת 1% שווה  104,622.13

שימו לב שאלו ערכים מינימליים, במידה והתיק שלכם כבר השיג כ-4% תשואה, העלייה ל5% תתבטא בפער גדול עוד יותר!  

זה לרוב הרגע שהקוראים שלנו נדהמים מהסכומים וכבר מחכים בקוצר רוח שנסביר כיצד התהליך עובד ומה הם צריכים לעשות כדי לקבל את האחוז הנוסף לתשואה שלהם.

אז מה הרעיון בעצם?

בקצרה: להעביר את תיק ההשקעות מהבנק המיושן לבית השקעות המציע ניהול תיק כ-ברוקראז'.

באריכות: ניהול תיק השקעות בבנק כולל מגוון רחב מאוד של עמלות גבוהות ומיותרות, מעבר לניהול התיק בבית השקעות הגובה פחות מעשירית מגובה העמלות של הבנק יניב פער גדול באמצע.

נניח ותרצו לרכוש נייר ערך בשוק ההון בארץ, הבנק יגבה ממכם בממוצע בין 0.3%-0.6% עמלה לכל פעולה. (פעם בקנייה ופעם במכירה). חשוב לזכור שהעמלות בשוק מניות חו"ל גבוה בהרבה יותר (לפעמים אפילו פי 2.5).

לעומת זאת, בית השקעות המנהל ברוקראז' יגבה ממכם בממוצע רק כ 0.08%, זהו פער עצום! למעשה כאשר אתם מבצעים פעולה של קניית מנייה, נשאר לכם בכיס סכום גבוה יותר, אותו תוכלו להשקיע במניות אחרות ולגלגל אותו לרווח נוסף.

ניקח דוגמא מספרית: נניח ואתם רוצים לקנות 2000 מניות בעלות של 5 שקלים למנייה, כלומר סך העסקה הוא 10000 ₪. במידה ונבצע את העסקה דרך הבנק נשלם 120 ₪ (קנייה ומכירה) בזמן שבית ההשקעות יגבה מאתנו כ-16 ₪ בלבד. זה אומר שאתם משאירים באמצע 104 ₪ שתוכלו להמשיך ולנהל בשוק ההון לטובת תשואה נוספת, זאת כמובן מלבד מהעובדה שזהו חיסכון טהור שאפשר להתייחס אליו כתשואה לכל דבר.

בגלל עמלות קנייה ומכירה לא עוזבים בנק!

נכון! הלוואי ועמלות קנייה ומכירה גבוהות היו הבעיה היחידה עם ניהול תיק השקעות בבנק. מה עם דמי משמרת? זוכרים אותם?

אז לדור הצעיר שבנינו אני אסביר בקצרה, פעם, כשעוד היה כיף להגיע לבנק, הייתם מבצע רכישה של ניירות ערך והייתם מקבל מהבנקאי שלך מסמך המאשר את העסקה. את אותו מסמך היית חייב לשמור כי בלעדיו לא תוכלו לדרוש את נייר הערך שלך בעת הצורך (מכירה).

מכיוון שלא כולנו גרים בבית הכי מאובטח, הציעו הבנקים ללקוחות לשמור עבורכם על מסמכי האישור האלו בכספות הבנק. ומכן נולד המושג "דמי משמרת".

מישהו מכם קיבל מסמך אישור עסקה לאחרונה? אז זהו, שעמלת דמי משמרת הפכה להיות מגוחכת. זאת אפילו חוצפה עדיין לגבות מלקוחות עמלה פרה היסטורית שאינה מגובה בשום פעולה כלשהיא של הבנקאי, שכן היום הכל מתבצע בצורה דיגיטלית ובמרבית המקרים אפילו דרך האינטרנט כאשר אתם לא מגיעים כלל לסניף.

גובה דמי המשמרת היום מגיע עד ל0.8% מסך התיק שלכם! בין אם הרווחתם או הפסדתם, תאלצו להיפרד מ0.8% מסך התיק כל שנה. נחסוך לכם את החשבון בראש, לתיק של מיליון שקלים זהו הפסד של 8,000 ₪ לשנה, ככה מתנה ממכם לבנק מבלי שום תמורה בחזרה.

אם זה כל כך טוב, מדוע אני נכנע לבנק?

רובנו נוטים לשכוח שהבנק הינו גוף בבעלות פרטית, זהו עסק לכל דבר למרות הרושם שהם מנסים לייצר שהבנק הוא גוף ממשלתי שיש לסמוך עליו בעיניים עצומות.

וכגוף פרטי, כמו כל עסק, מטרתם לייצר רווח גדול ככל הניתן וכאן כל האמצעים כשרים. היחס ה"אישי" שאתם מקבלים, הספות במחלקת "פרמיום" ואפילו הקפה שמציעים לכם מכיוון שאתם ה"לקוח הכי חשוב שלהם". כל זה נועד על מנת לסנוור אתכם שהבנק רוצה אך ורק בטובתכם ואין לפקפק בהצעה שלו.

לראייה העובדה שהבנקים עדיין מרשים לעצם לגבות מאתנו עמלות בגין פעולות עתיקות שהם אינם מבצעים היום, ניקח דוגמא נוספת, עמלת הפקדת צ'ק למשמרת זוכרים? בקצרה למי שלא זוכר, במידה והייתם רוצים להפקיד צ'ק דחוי או סדרת צ'קים של שכירות, הבנק היה גובה עמלה בגין זה שהוא שומר את הצ'ק ושם לעצמו תזכורת מתי לפרוע אותו. אך לאחרונה הבנקים כולם יישרו קו וכעת ניתן להפקיד את הצ'ק דרך האפליקציה מבלי בכלל להיכנס לבנק אז על הם בדיוק שומרים? האם מתבצעת בכלל פעולה פיזית של הבנקאי?.

אנחנו יכולים לפרוט לכם את כל הפעולות השגויים של הבנק ואיך לשנות את ההתנהלות שלכם מולו אבל נשמור את זה לפעם אחרת. כרגע נתרכז בניהול תיק ההשקעות שלכם, אותו אתם צריכים להוציא מהבנק בהקדם.

אז מי הן האלטרנטיביות? האם הם חברות גדולות ומסודרות?

התשובה היא כן! אבל לא בדיוק, מכיוון שחיפוש בגוגל של המושג "ניהול תיק השקעות ללא עמלות" יניב מספר רב של תוצאות, לצורך פרק זה, נבדיל בין שני מושגים חשובים. המושג הראשון הינו "ניהול תיק השקעות עצמאי" והשני "מסחר תוך יומי".

ניהול תיק השקעות עצמאי – בנוי מעסקאות ארוכות טווח וללא מינוף, אלו עסקאות של קנייה/מכירה של מנייה לטווח של חודשים ואף שנים. צורת ניהול שכזאת מתבצעת אצל ברוקרים חברי בורסה כגון: בנקים או בתי השקעות מובילים. זוהי האופציה שאנחנו ממליצים עליה.

מסחר תוך יומי – זוהי האלטרנטיבה האגרסיבית יותר אותה תפגשו בגוגל, ישנן עשרות חברות שאינן חברות בורסה או בעלות רישיון המציעות לכם חשבון מסחר תוך יומי ללא עמלות. מבלי להיכנס לפרטים, זהו חשבון המבצע עשרות עסקאות ממונפות ביום כאשר אתם למעשה סוחרים כנגד הברוקר. זוהי לחלוטין לא האופציה עליה אנחנו ממליצים.

אלו בתי ההשקעות המובילים בניהול תיק השקעות עצמאי

מיטב דש

מיטב דש טרייד – מיטב דש טרייד, מובילה את תחום ההשקעות והמסחר העצמאי בבורסה בישראל. החברה הינה חברה בבורסה לניירות ערך בתל אביב ובעלת רישיון משווק השקעות מטעם רשות ניירות ערך. החברה נמנית עם קבוצת מיטב דש, בית ההשקעות מהוותיקים והגדולים מבין בתי ההשקעות בישראל. החברה החלה פעילותה בשנת 1969 במטרה להעניק לציבור המשקיעים בישראל את הכלים להצליח בשוקי ההון בארץ ובעולם.

אקסלנס נשואה Global Xtrade – אקסלנס נשואה בית השקעות מהגדולים והמובילים בישראל, אקסלנס נשואה נחשבת לאחד מבתי ההשקעות הגדולים והמובילים בישראל, והינה בעלת מגוון פעילויות רחב בשוק ההון באמצעות חברות בנות. קבוצת אקסלנס נשואה מאגדת אשכול של חברות בנות ומספר רב של פעילויות בתחומי ניהול הנכסים לזמן קצר וארוך, ושירותים פיננסיים מגוונים. אלה ניתנים ללקוחות פרטיים ומוסדיים בארץ ובחו"ל ולחברות מסחריות. אקסלנס נשואה נוסדה בשנת 1992 על ידי רוני בירם וגיל דויטש, ובשנת 1994 הפכה לחברה ציבורית, עת הונפקה בבורסה לניירות ערך בתל אביב.

איי בי איי בית ההשקעות

IBI TRADE – איי בי איי (IBI) נוסד בשנת 1971 והוא אחד מבתי ההשקעות הותיקים בישראל, עם נכסים מנוהלים בהיקף של כ-39 מיליארד שקל. בית ההשקעות מעניק לעשרות אלפי לקוחות שירותי ניהול תיקי השקעות, ניהול קופות גמל, קרנות השתלמות, קרנות נאמנות, ברוקראז' מוסדי, מסחר עצמאי בבורסה, חיתום ומגוון שירותים עבור לקוחות מוסדיים ותאגידים. במהלך 45 שנות קיומו מיישם IBI השקפת עולם המעמידה את הלקוח במרכז, ומקפיד לשמור על מצוינות, מקצועיות, הגינות ואמינות. IBI בית השקעות הינו חברה ציבורית שמניותיה נסחרות בבורסה לניירות ערך בתל אביב מ- 1984.

מילה אחרונה לפני שאתם הולכים

אנחנו בטוחים שכאשר חשבתם לראשונה להשקיע בשוק ההון בכל דרך שהיא, הייתה לכם מטרה ברורה והיא להרוויח. בין אם מדובר ב3% או 25% ( 25% מינוף ), חשוב מאוד שנעשה את המקסימום על מנת לייצר את התשתית הטובה ביותר לתשואה. במידה והתיק שלנו לא מנוהל על ידי האנשים הנכונים ולא ביצענו שינוי או שלא מימשנו את הטבות מס המגיעות לנו וכמובן אם היינו עיוורים לעמלות הלא צודקות וגבוהות שהבנקים גובים מאתנו באין מפריע. חלה עלינו אחראיות לא פחות מעל מנהל ההשקעות שלנו לפעול לטובת הרווחים שלנו.

אנו מפצירים בכם, בכל לשון של בקשה, בדקו את האופציות שלכם בהקדם. אנו יודעים כמה זה בוודאי קשה עבורכם לעזוב את הבנק, את אותו הבנק שפתח לכם את חשבון החייל, זה שהנפיק לכם את הכרטיס אשראי הראשון שלכם. זהו אותו בנק שסייע לכם במשכנתא או בחתונה וכו'. אך חשוב לזכור שהבנק היינו גוף המתופעל על ידי עובדים שכירים, אלו עובדים מ8:00 עד 17:00 ושברוב המקרים מתחלפים מספר פעמים במהלך חייו של לקוח.

עשו מעשה ובדקו את האלטרנטיבות שלכם, גם אם בתיק ההשקעות שלכם הצלחתם להשיג רק 0.8% תשואה בעזרת השינוי הזה, ותגלו שבקופות הגמל שלכם גם תוכלו לחסוך כ0.8%, זוהי קפיצה של 1.6% בשנה! כ-16,000 ₪ בשנה בעבור שיחת טלפון. אין כאן ספק שאתם יודעים מה אתם צריכים לעשות, כל מה שנותר לנו הוא לאחל המון בהצלחה! ושאנחנו כאן בשבילכם בכל שלב. צאו לדרך!

מה תמצאו בכתבה

  • תיק השקעות
  • 9 דקות
התנודתיות הגוברת של שוק ההון, בשילוב עם העלאת שיעור הריבי...
מזניקים את ההשקעות

חוברת תכנון פיננסית אישית במתנה >>

כל הזכויות שמורות לאתר לירות
אלפי מבקרים כבר נרשמולניוזלטר המשובח שלנו

הרשו לנו לשלוח לכם מדי פעם עדכונים חשובים הנוגעים לכסף שלכם, בין אם בנושא פנסיה או השקעות מעבר לים.