שיוך כספכם לפנסיה – האם אתם בטוחים שכספכם יחכה לכם לעת זקנה?

כעובד שכיר לרוב מה שחשוב לנו זה לוודא ששילמנו לנו על השעות הנוספות, ימי מחלה ושאר בונוסים בתלוש המשכורת. אך האם כל מה שרשום בתלוש המשכורת נכון? האם סכום הפנסיה וההשתלמות שמצויינים בתלוש אכן מופקדים על פי חוק? אתם תתפלאו לגלות כמה כספים לא הופקדו השנה לעובדים שכירים במשק
אישה שמנסה להבין מהו שיוך כספים בקרן פנסיה
אם רוצים, אפשר גם רק להקשיב 🎧

אתה מגיע למקום עבודה חדש, משאבי אנוש שולחים אותך לפגוש את הסוכן שיפתח לך קרן פנסיה , קופת גמל או ביטוח מנהלים. אחרי פגישה שאורכת שלוש דקות או שלוש שעות תלוי כמה שאלות עלו לך וכמה ניסית להבין את הזכויות שלך , אתה חותם על מסמך שרובנו לא ממש בטוחים על מה חתמנו, נפרדים יפה לשלום והסוכן אומר לך " אל תדאג מפה אני מטפל" רובנו אחר כך נמצאים בחשכה לא ממש יודעים מה מגיע לנו ובגלל שהפנסיה נראית לנו כל כך רחוקה אז גם לא עוצרים לחשוב ולבדוק , פה הטעות שלנו!

הפנסיה , אותה מילה שעלולה להפריד אותנו מתמיכה של ביטוח לאומי בגיל זקנה הופכת להיות חור שחור. אם לא נזכור בזמן לבדוק, רוב הסיכויים שנפסיד לא מעט זכויות וכספים לאורך הדרך.

אז מה קורה בפועל , הייתה פגישה , חתמנו על טפסים ואלו נשלחו לבית ההשקעות או חברת הביטוח שנבחרה. המעסיק שלנו חייב להפריש את הכספים, הרי זה החוק.

אז לנו אין ספק שאין סיכוי שהוא לא עומד בתנאים, איזו טעות יש לנו, כל כך הרבה מעסיקים פשוט שוכחים להפקיד, דוחים את הקץ או לא מפקידים בכלל!

לא תבדוק – לא תדע!

עד סוף שנת 2015 אותו סוכן שישב איתך , היה ניגש אחר כך למעסיק ומטפל בהכל מאחורי הקלעים, אוסף את השיקים , מפקיד אותם ביצרן המנהל ודואג שישייכו כספים , הרבה זמן יקר ועבודה תפעול הייתה לסוכן , את המחיר אנחנו הציבור שילמנו בדמי ניהול גבוהים , הרי הסוכן חייב להרוויח משהו שישתלם לו כדי שלנו בעתיד תהיה פנסיה, אילו רק היינו יודעים כמה זמן הכסף שלנו לא שיוך לחשבון על שמנו , אם הלקוח היה מתקשר לחברת הביטוח ושואל כמה כסף יש לו לא מעט פעמיים נציג השירות היה עונה שאין לו בכלל כסף שם , או שהיה מקריא לך מספר שלא ממש מסתדר עם החשבון שלך היה בראש .. האם אתה יודע כמה צריך להפריש לך ? כדי לבדוק את החוק ההפרשות משתנות אחת לכמה שנים! אגב , השנה זה 6% לפיצויים, 6.5% מעביד ו6% לעובד ?

אז מה קורה היום , שוב החוק השתנה ומשרד האוצר מגן עלינו המשקיעים והחליט שהסוכן יעשה רק את עבודתו המקצועית של בחירת המוצר יחד איתנו ומאותו רגע נכנס מושג חדש לעולם " גורם מתפעל " הוא גוף ללא עמלות , יש תשלום מראש שהמעסיק שלנו משלם ועל הגורם המתפעל לשייך את הכספים שלנו חודש בחודשו למוצר הנבחר כדי שבסוף הדרך לנו תהיה פנסיה שמכבדת אותנו.

בעולם מושלם לא צריכה להיות בעיה בכלל, במציאות אנחנו רחוקים משם , לא כל המעסיקים עם גורם מתפעל וממשיכים לעבוד עם הסוכנים, לא כל הסוכנים מוכנים לשמור על החוק ועל מנת לשמר יחסי עבודה ממשיכים בנוהל ישן ( נכון , זאת לא בעיה שלכם אבל מתישהו הסוכן עלול לא להצליח לעשות את הכל ואז , כן ניחשתם נכון , שוב פעם בעיה שלכם) .

האם באמת יכול להיגרם לי נזק?

אז מה יכול לקרות ? במקרה הטוב כל חודש מפקידים לכם בזמן , הגורם המתפעל משייך את הכספים והדוח השנתי שלכם מסודר .

מה יכול להשתבש אתם שואלים ? אז המעסיק לא תמיד מפקיד בזמן , אפילו אם אתם רואים את הכסף מופרש מתלוש השכר שלכם , הגורם המתפעל לא משייך כמו שצריך , הכסף בעצם יושב ב"פנדינג" או במילים ברורות בחשבון המרכזי של החברה המנהלת ללא שיוך אליכם או לחברה , הוא בעצם בלימבו .. אפשר לתקן אבל צריך להיות מודע לעניין. אחרי שכבר סידרו את השיוך עליכם לוודא שהתשואה שהייתה לאורך התקופה חלה על הכספים שנכנסו על חשבונכם.

איפה זה יכול להזיק לכם ? אם לא תשימו לב אתם עלולים לאבד המון כספים לאורך הדרך

ניקח לדוגמא שכר של 10,000 ₪ , כל חודש מיועדים להיות מופרשים כ1,850 ₪ לחשבונכם

בשנה זה 22,000 אלף ₪ וב10 שנים זה 220,000 אלף ₪ שאם אתם לא תוודאו שהם רשומים על שמכם אף אחד לא יעשה את זה בשבילכם!!

אז איך ניתן לבדוק את הנושא ? בכל סוף שנה נשלח לקראת מרץ דוח שנתי מכל בתי ההשקעות וחברות הביטוח על פי חוק , יש שם פירוט הפקדות שנתי , פשוט תספרו – אם יש לכם 12 הפקדות אז אתם בסדר!! המעסיק הפקיד ומישהו שייך את הכספים על שמכם ודאג לכם לפנסיה.

כדי לבדוק שהסכום אכן זהה על פי מה שהחוק מחייב את המעסיק , איך עושים את זה?  אפשר לוודא לפי חישוב מתמטי פשוט , או פשוט להיעזר ביועץ פנסיוני או מתכנן פיננסי – יש אנשים שזאת העבודה שלהם , להביא אתכם לפרישה עם תיק הנכסים הטוב ביותר עבורכם .

אז קדימה , זה הזמן להוציא את הדוחות האלו שזרקתם במגירה ולעבור עליהם …

מה תמצאו בכתבה

  • קרן פנסיה
  • 3 דקות
במידה ואתם צריכים לבצע משיכה מקרן פנסיה, ראוי שתכירו את ה...
מזניקים את ההשקעות

חוברת תכנון פיננסית אישית במתנה >>

כל הזכויות שמורות לאתר לירות
אלפי מבקרים כבר נרשמולניוזלטר המשובח שלנו

הרשו לנו לשלוח לכם מדי פעם עדכונים חשובים הנוגעים לכסף שלכם, בין אם בנושא פנסיה או השקעות מעבר לים.