5 דרכים לניהול פסיבי של כספכם

שמעתם על ניהול פסיבי ולא יודעים היכן להתחיל? הרבה חברות מציעות מסלולים בניהול פסיבי ולכל אחת מהם יתרונות וחסרונות. פרטנו עבורכם את כל האפשרויות שיש לפניכם ובכך תוכלו לבצע החלטה חכמה.
5 דרכים לניהול פסיבי של הכסף שלכם
אם רוצים, אפשר גם רק להקשיב 🎧

לאחר הקריסה של 2008, ניהול פסיבי תפס תאוצה, כאשר מורה הדרך של הניהול הפסיבי, וורן באפט, התערב עם חברו שהשקעתו במדדים תנצח את הניהול האקטיבי של חברו בתום 10 שנות מבחן. סכום ההתערבות וגובה השקעתו הגדולה מגדילה את האמון של הציבור בניהול פסיבי.

אנו ננסה שלא להתמקד בהבדלים של סוגי הניהול וביתרונות וחסרונות שלהם, במקום זה, נפרוט עבורכם את האפשרויות המוצעות לכם בשוק לניהול פסיבי של כספכם.

דמי ניהול אפסיים – אך גם השירות

האופציה הראשונה שנציג, היא גם הרלוונטית ביותר, "אינטרגמל" בית ההשקעות הצעיר בנפשו אשר מציע ניהול קופות גמל וקרנות השתלמות בניהול פסיבי בלבד. מקימי "אינטרגמל" דגלו בגישה הדומה לוורן באפט האומרת שאם הניהול הפסיבי ינצח את האקטיבי יום אחד, אין סיבה לשלם דמי ניהול גבוהים בעבור מנהל השקעות שלטענתם "מיותר" כמתווך באמצע.

כספים נזילים – פוליסות חיסכון בניהול פסיבי

להבדיל מתיקי השקעות אשר נבנים באופן אקטיבי יחד עם הלקוח, פוליסות החיסכון הפסיביות מתנהלות בדומה לקופות הגמל וקרנות ההשתלמות. בעת פתיחת הפוליסה יידרש הלקוח לבחור יחד עם המתכנן הפיננסי שלו את המסלול הרלוונטי לו ומאותו רגע הפוליסה עוברת לטייס אוטומטי.

במישור של פוליסות החיסכון, נראה שחברת הביטוח "הפניקס" מובילה את הטבלה בתשואות, בדמי הניהול ובשיטת ניהול ההשקעות. המסלול הפופולארי שלהם הוא "ניהול פסיבי – בשיטת הפניקס" זוהי שיטת ניהול פסיבי עם נגיעות אקטיביות כך שוועדת ההשקעות של הפניקס בוחרת אחר אילו מדדים לעקוב ומבצעת איזון נכסים על מנת לשמר את השקעת הלקוח לאורך זמן.

שחקנית חדשה בניהול פסיבי, "הכשרה חברה לביטוח" הציגה מסלול חדש בניהול פסיבי אך הפוליסה אינה מצליחה עדיין לייצר תשואה אשר מושכת את העין של המשקיעים.

נדל"ן – זאת גם דרך לניהול פסיבי

ענף שזכה בתואר "הכנסה פסיבית" הוא ענף הנדל"ן העשיר בעסקאות שכירות והשקעות בקרקע בנדל"ן ברחבי העולם. השקעה יציבה ונכונה בנדל"ן תייצר עבורכם "שקט תעשייתי" ותשואה פוטנציאלית בטווח הארוך.

אלו מכם שמעט חוששים לבצע רכישות נדל"ן בשלט רחוק, בית ההשקעות "IBI " מציע מסלול פסיבי/נדל"ן מצוין אשר עוקב אחר מדד הנדל"ן בישראל המורכב מ15 המניות של החברות הגדולות ביותר בתחום הנדל"ן והבנייה בישראל.

כך כל משקיע פוטנציאלי יוכל ליהנות מתנודות שוק הנדל"ן בצורה בטוחה ומפוקחת יותר (IBI מפוקחת על ידי משרד האוצר) ובעלויות סבירות.

תיקי קרנות נאמנות מחקות מדד

האפשרות הזאת אומנם לא הכי חכמה או נכונה לכל משקיע אך לצערנו היא הפופולארית ביותר. כפי שציינו בכתבות אחרות, בשנים הראשונות בבנקים, ניהול תיק השקעות נחשב כמוצר סקסי לבעלי ממון בשוק. יועצי השקעות ממולחים שכנעו משקיעים לפתוח תיקי השקעות בעלויות גבוהות המורכבות מעמלות מיותרות.

במידה ולקוח מבקש לנהל את תיק ההשקעות שלו באופן פסיבי, הוא יידרש לרכוש קרנות נאמנות מחקות מדדים או תעודות סל. פעולה שתעלה לו בעמלות רבות ובהשוואה לפוליסות החיסכון הפסיביות, זוהי בהחלט האופציה היקרה יותר לרכוש מדדים פסיבים.

סמארט בטא – פסיבי חכם ומתוחכם

קרנות הסמארט בטא מציעות השקעה במדדים המורכבים מחדש על ידי ועדת ההשקעות של בתי ההשקעות, בעלי הקרן מאמינים שמחלוקה מחדש של המניות במדד ושינוי של הנפח שלהם ישפיע באופן ניכר על תשואות המדד. נקביל את זה לטיסה במטוס, מרבית הטיסה נעשית בטייס אוטומטי אך הרמאות ונחיתות נעשות באופן ידני על ידי צוות הטייסים.

כך גם בקרנות הסמארט בטא, ועדת ההשקעה של בית ההשקעות מרכיב את מחדש את המדד ובוחר את המניות הנכונות יותר להשקעה, מבצעת את הרכישות ומנהלת את ההשקעה במדד החדש באופן פסיבי. משקיע המעוניין לרכוש את קרנות הסמארט בטא, יוכלו לבצע זאת דרך הבנק שלו או באמצעות קופות גמל בניהול אישי IRA באחד מבתי ההשקעות. עלויות קרנות הסמארט בטא דומות לקרנות הנאמנות הרגילות.

ניהול פסיבי – שורה תחתונה

בין אם אתם מאמינים בניהול פסיבי או לא, המספר הרב של המוצרים הפיננסים אשר כוללים ניהול פסיבי מראים שאי אפשר להתעלם ממנו ואף מרכיב ניהול פסיבי הינו חיוני לכל משקיע.

בצעו בדיקה בתיק הנכסים שלכם וודאו שיש לכם מרכיב של ניהול פסיבי בצורה נכונה ובמידה המתאימה. אנו אומנם עוד לא יודעים אם וורן באפט ינצח או יפסיד, אבל המשקיעים אשר יגדרו את השקעתם משני הכיוונים יהיו היחידים שירוויחו בכל מקרה.

לא בטוחים באיזה מוצר בניהול פסיבי לבחור? האם להשקיע כספים נזילים בניהול פסיבי או לשנות מסלולי השקעה של קופות גמל או קרן ההשתלמות שלכם לניהול פסיבי?

בצעו בדיקה בעזרת מתכנן פיננסי בכיר, בקשו תמונת מצב מלאה ומקיפה והצעה כתובה. אנחנו נשמח לסייע בכל שאלה ועזרה שתצטרכו, צאו לדרך ובהצלחה!

מה תמצאו בכתבה

  • קרן השתלמות
  • 3 דקות
קרן השתלמות הינה מכשיר חיסכון מצוין, אך כל נושא גובה ההפק...
27.42% תשואה.מתקדמים לקרן השתלמות מנצחת!
כל הזכויות שמורות לאתר לירות
אלפי מבקרים כבר נרשמולניוזלטר המשובח שלנו

הרשו לנו לשלוח לכם מדי פעם עדכונים חשובים הנוגעים לכסף שלכם, בין אם בנושא פנסיה או השקעות מעבר לים.