ניהול השקעות בהתאם לגיל שלכם – גלו מה הכי נכון עבורכם?!

  • צוות שקל
  • אוקטובר 17, 2023
  • 5 דקות קריאה
  • צפיות

תוכן עניינים

הרשמו לניוזלטר והישארו מעודכנים!
בקצרה...
כל אדם אשר חסך כחצי מיליון ש"ח מוצא את עצמו מול הדילמה כיצד להשקיע את כספו. האם הגיל שלכם מהווה פקטור חשוב בבחירת אפיק ההשקעה? בהחלט כן! קראו את הכתבה הזאת ותגלו מהו אפיק ההשקעה הנכון ביותר עבורכם.

אם בשורת העובר ושב בחשבון הבנק שלכם ישנו סכום העולה על חצי מיליון ₪ אז הכתבה הזאת היא בשבילכם.

רובנו חוסכים שקל לשקל בזיעת אפנו ליום שחור, במציאות היקרה כמו בישראל המשימה לא פשוטה ולכן החיסכון שלנו הופך קרוב מאוד ללבנו. אך האם אנו יודעים כיצד לטפח את החיסכון שלנו על מנת שיגדל בכוחות עצמו? (את הביטוי "כסף עושה כסף" כולנו מכירים)

אם כך כיצד תוכלו להשקיע את כספכם בתבונה כך שתוכלו לייצר ממנו תשואה אטרקטיבית, ברמת סיכון התואמת את גילכם וכמובן להתחשב בהטבות מס שונות שיכולות להקל עליכם.

בני 30 עד 40 – עובדים ומתקדמים

אין ספק שזהו הגיל החשוב ביותר, מסלול ההתקדמות בעבודה בדיוק מאיר לך פנים או העסק העצמאי שהחלטת לפתוח, מתחיל להתרחב ולתפוס תאוצה. סביר להניח ש24 שעות ביממה אינן מספיקות לך ולכן הכסף שלך לא מקבל את הטיפול שהוא זקוק לו, בין אם זה לבחון את ההפקדות הפנסיוניות שאתם מקבלים מהמעסיק או לבחון אפשרויות השקעה לכסף שלכם אשר מצטבר לו בחשבון הבנק שלכם. בשנת 2017, החוסכים המקבילים אליכם אז כן נקטו צעדים לטובת ניהול נכון של החיסכון שלהם, ידעו לייצר תשואה חיובית של בין 10%- 20%.

מוצרים רלוונטיים לגילאי 30-40 הינם, תיקי השקעות, פוליסות חיסכון, גמל להשקעה, קרן השתלמות לעצמאים, השקעות אלטרנטיביות ועוד. לכל אחד מהמוצרים ישנם מגוון מסלולים ומנהלי השקעות שונים ולכן אנו לא מצפים ממכם לדעת לעשות הכל לבד ושמחים להעמיד מתכנן פיננסי מקצועי אשר ישמח לענות על שאלות ולסייע בתכנון ההשקעות.

גילאי 40 עד 50 – המשפחה מתרחבת וכך גם האחראיות שלכם

סביר להניח שבשלב זה כבר יש לכם בית עם משכנתא, 2 ילדים וכלב חמוד ?

זהו השלב שדווקא משקיעים רבים חוששים להשקיע את כספם כי הם מרגישים אחראיות כבדה כלפי בני משפחתם ולא רוצים לפגוע בעתיד הכלכלי שלהם אך האם העובר ושב בבנק הוא אלטרנטיבה טובה יותר?  אם כך, השארת כספים רבים בחשבון הבנק שלכם פוגע בערך הריאלי שלו לאורך זמן. כלומר אתם אומנם לא מפסידים תשואה אך מדד המחירים לצרכן עולה בזמן שהכסף שלכם עומד במקום וכך תוכלו לרכוש פחות מוצרים עם אותו סכום שהיה לכם מלכתחילה.

היום כשיש מגוון רחב של אפשריות ניהול , אין מקום לא להקשיב , האחריות שלך גדולה והילדים שמסתובבים לך בין הרגליים עוד יצטרכו את עזרתך , זה הזמן להבין שלנהל את הכסף שלך זה הכרחי , עכשיו השאלה באיזה מוצר ?

מוצרים רלוונטיים לגילאי 40-50 הינם, תיקי השקעות, פוליסות חיסכון, גמל להשקעה, קרן השתלמות לעצמאים, השקעות אלטרנטיביות ועוד. לכל אחד מהמוצרים ישנם מגוון מסלולים ומנהלי השקעות שונים ולכן אנו לא מצפים ממכם לדעת לעשות הכל לבד ושמחים להעמיד מתכנן פיננסי מקצועי אשר ישמח לענות על שאלות ולסייע בתכנון ההשקעות.

בני 50 ומעלה – שלב "ההשוואות לשכן"

אז הגענו ליובל , ואתה כבר יודע דבר או שנים על כסף , דרכי הניהול , שמעת על תיקי השקעות, חשיפה למניות , ראית חברים מסביב שהצליחו וחברים שהצליחו פחות, ובשלב מסוים כבר דאגת לאותו חיסכון של כספים שיש לך. אבל ?!

האם שמת לב מהי רמת החשיפה למניות שלו ?

כמה הוא קרוב לממוצע בשוק ?

האם הדשא של השכן באמת ירוק יותר?

התאמת את התיק הפיננסי שלך לתיק הפנסיוני שלך ?

אם לא אז ייתכן שאתה בבעיה ומשלם מיסוי גבוה יותר מאשר מה שאתה יכול. תיק הנכסים הפנסיוני שלך פטור ממס רווחי הון העומד כיום על 25% מרווחים, ואילו התיק הפיננסי משלם וחולק את הצלחתו עם מס הכנסה , מפה ניתן להבין באופן מבוהק כי החשיפה למניות מתקיימת ברובה תחת התיק הפנסיוני שלך, אבל באילו מוצרים , חלק מהמוצרים שלך מיועדים לשלם את הפנסיה שלך וצריכים להיות שם במשנה זהירות , המודל הצ'יליאני שנכנס לחיינו בשנת 2016 עלול לשנות לך את התמהיל אם לא תהיה ערני !! אז אולי בתיק הנכסים הכולל שלך יש מקום לבדיקה על כל מכשיר בפרט ועל התמונה הכוללת , ייתכן כי "מהלך תמונת המראה" (ניצול מקסימלי של הטבות מס על ידי שיקוף בין התיק הפנסיוני לתיק הפיננסי ) הכרחי אצלך ואתה לא מודע לכך. יש אפשרות לשלם פחות מיסים אם יודעים לנהל את סך הכספים בצורה מתוכננת ומוקפדת.

מוצרים רלוונטיים לגילאי 50+ הינם, תיקי השקעות, פוליסות חיסכון, גמל להשקעה, קרן השתלמות לעצמאים, השקעות אלטרנטיביות ועוד. לכל אחד מהמוצרים ישנם מגוון מסלולים ומנהלי השקעות שונים ולכן אנו לא מצפים ממכם לדעת לעשות הכל לבד ושמחים להעמיד מתכנן פיננסי מקצועי אשר ישמח לענות על שאלות ולסייע בתכנון ההשקעות.

בני 60 ומעלה – מתכוננים לפרישה, מתרגשים וקצת חוששים

והיום אתה כבר בן 60 , ותיק הנכסים שלך גדל, הבית שלך כבר שלך וקנית דירה שניה ויש עליה מיסים ואולי עוד ממש משכנתא קטנה ויש רצון אמיתי לסיים אותו ולדעת שעכשיו שכר הדירה שלך לחסכונות, לטיולים או סתם לקנות מתנות לנכדים.

ייתכן שאי שם לפני מספר שנים היית אחראי , ישבת עם יועץ הבנק או עם משווק של בית השקעות. הכסף נמצא כיום בתיק השקעות ואתה מאחר שרק תיק ההשקעות שלך חשוף לנגד עינך בטוח בצדקתך ושאכן הכסף שלך נמצא במקום הטוב ביותר ועובד בצורה הטובה ביותר עבורך.

סביר להניח שאתה מפספס , אם הכסף עובד ואתה משלם על הרווחים 25% אז כנראה שהמילה תיקון 190 עברה לידך כמה פעמים אבל לא עצרת להבין את היתרונות של התיקון. לשלם 15% מס רווחי הון על רווח נומינלי ולא על הרווח הריאלי שלך! לנייד בין מנהל השקעות למנהל השקעות ללא אירוע מס, לשנות מסלולים ולהוריד חשיפה למניות ללא קנייה ומכירה, ללא מימוש ניירות ערך ובסוף כל שנה גם לדעת האם המתחרים שלך עשו טוב יותר? והדובדבן שבקצפת זה עולה עוד פחות מכל מוצר פיננסי האחר המאפשר לך לנהל את הכספים שלך!

הגיע הזמן שלך ליהנות מהטבות מס שהמדינה מאפשרת לך וכבר אתמול היית צריך לעבור לניהול כספים בתיקון 190!  אחרי שתדאג למצות את כל זכויות המס שלך, כמובן שצריך להתאים עבורך את החשיפה למניות, לראות מה התיק הפנסיוני שלך עשה במקביל, קופות הגמל וקרנות ההשתלמות שלך הם מוצרים שזכית בהם וראויים לבדיקה יסודית שלך עם אנשי מקצוע כדי שתוכל למקסם את ההצלחות שלהם. הגיע הזמן לבדוק ולנצל את הזכויות שלך!

מוצרים רלוונטיים לגילאי 60+ הינם, תיקי השקעות, פוליסות חיסכון, גמל להשקעה, קרן השתלמות לעצמאים, השקעות אלטרנטיביות ועוד. לכל אחד מהמוצרים ישנם מגוון מסלולים ומנהלי השקעות שונים ולכן אנו לא מצפים ממכם לדעת לעשות הכל לבד ושמחים להעמיד מתכנן פיננסי מקצועי אשר ישמח לענות על שאלות ולסייע בתכנון ההשקעות.

בני 70 ומעלה – נהנים מהפרישה ומעולם ההשקעות

אם אתה בן 70 וצפונה אז כנראה שזכית, במס הכנסה קיימת פקודה שתקפה רק עבורך, 125 ד' לחוק מקנה עבור כל אזרח במדינת ישראל אשר שנת הלידה שלו הינה 1948 ולפני פטור ממס רווחי הון של 13,700 כל שנה ושנה, ואם אתם שני בני הזוג שמתאימים אזי 16,000 ₪ בכל שנת מס. אז איך נהנים מהזכות הזאת, התקנה ברורה מאוד ומתייחסת לפקדונות בבנק, שהיום לצערנו לא ממש אטרקטיביים, או פוליסת חיסכון. למי שלא מכיר את המוצר, הפוליסה היא תיק השקעות לכל דבר ועניין והינו מוצר חיסכון טהור ללא מרכיב ביטוחי, היא מתנהלת בכל חברות הביטוח ובשנים האחרונות בתי השקעות שונים נכנסו למגרש והתחילו לשחק בו גם, ביניהם שני בתי ההשקעות המובילים ילין לפידות ואלטשולר שחם. הפוליסה מתנהלת כמכשיר פיננסי ללא עלויות קנייה ומכירה  , ללא דמי משמרת, ללא אירועי מס עד פדיון משינוי לשינוי בין המסלולים השונים והגדרת חשיפה למניות חדשה. יתרון גדול נוסף שיש לפוליסת החיסכון הוא הנכסים הראליים שמתנהלים בה , חוץ משוק ההון והמכשירים המוכרים שלו כמו מניות, אג"ח , קרנות נאמנות וכו' , הפוליסה רוכשת גם נכסים ראליים שאין להם קורלציה אל שוק ההון ולכן מהווה עבורכם פיזור סיכונים רחב יותר ומוגדר יותר בכל רגע נתון. פוליסת החיסכון של הראל מגוון מכילה כיום כ37% נכסים ראליים!

מה קורה אחרי שעברתי את הפטור ממס רווחי הון בפוליסת החיסכון , אז קודם כל הסר דאגה מליבך המומחים של לירות לא ייתנו לך לחרוג בהרבה, על פי סטטיקות ועבודת שטח ארוכה , כמובן שהגיע הזמן לשלב , אתה חלק מאוכלוסייה שזכתה בדאבל לוטו , שאר הכספים ינותבו עבורך כמובן אחרי בדיקה מקצועית לתיקון 190 , כך תוכל להגיע למיצוי הזכויות שלך , לשינוי מנהלי השקעות ללא אירוע מיסוי כמעט ולתשואה אטרקטיבית ביותר!!

מוצרים רלוונטיים לגילאי 70+ הינם, תיקי השקעות, פוליסות חיסכון, גמל להשקעה, קרן השתלמות לעצמאים, השקעות אלטרנטיביות ועוד. לכל אחד מהמוצרים ישנם מגוון מסלולים ומנהלי השקעות שונים ולכן אנו לא מצפים ממכם לדעת לעשות הכל לבד ושמחים להעמיד מתכנן פיננסי מקצועי אשר ישמח לענות על שאלות ולסייע בתכנון ההשקעות.

חיסכון לפי גיל – השורה התחתונה

המציאות שלנו כיום נעשתה מסורבלת , אלפי מוצרים שונים לניהול הכספים שלך , כולם רוצים לדאוג לך ולרווחיות שלך . חשוב לזכור שרק אתה יודע לדאוג הכי טוב לעצמך! ולכן הגיע הזמן להיפגש עם איש מקצוע ולהקשיב במהלך הפגישה לכל הנקודות שעלו בה , אם ידעת לחסוך מעל חצי מיליון ₪ אז ראש על הכתפיים יש לך , עכשיו הגיע הזמן להשתמש בו וליהנות מהמכשירים השונים שקיימים ויודעים להציע לך תשואה על הכסף! הכסף שלך צריך לעבוד בשבילך!

צוות אתר שקל

צוות אתר שקל

אהלן, אני אבי, היזם שמאחורי אתר שקל. אני בונה ומתחזק אתרים בתחום הפיננסי וכלכלי מתוך תשוקה לסייע לכמה שיותר קוראים להבין בתחום. אם אתם רוצים לקרוא עלי יותר, מוזמנים לעשות זאת בעמוד “עלינו”.

% 0 +
תשואה בגמל להשקעה*
חשבנו שתאהבו לקרוא גם
  • 3 דקות
  • צפיות
מדד הפחד, מדד VIX
בין אם אתם סוחרים מתקדמים בשוק ההון או משקיעים מזדמנים, חשוב שתכירו...
  • 4 דקות
  • צפיות
קרן כספית – המדריך למתחילים
אם אתם מחפשים מקום טוב להתחיל את ההשקעות שלכם, קרנות כספיות הן...
  • 3 דקות
  • צפיות
ניהול תקציב משפחתי לפי שיטת 50/30/20
האם אתם מרגישים שאתם לא יודעים לאן הכסף שלכם הולך? האם אתם...
זה לא מכובד להעתיק
הרשמו לניוזלטר המשובח שלנו :)

קבלו מאיתנו טיפים מעולים לחיסכון, צרכנות והתנהלות חכמה עם הכסף שלכם למייל.