האם אני יודע לנהל את תיק ההשקעות שלי לבד או שאני חושב שאני יודע?

האם אני יודע בכל רגע נתון לאיזה כיוון הרוח נושבת בשוק? האם ביצועי תיק ההשקעות שלי בבנק מצדיקים את העלויות הגבוהות? כך תגלה האם אתה באמת יודע לנהל את תיק ההשקעות שלך..
אישה מנהלת תיק השקעות באופן עצמאי לחלוטין
אם רוצים, אפשר גם רק להקשיב 🎧

שאלה זאת אמורה להטריד את כל מי שבבוקר יום ראשון יושב מול מסך המחשב שלו ובוחר אילו מניות לקנות ואילו לממש? האם השוק גבוה או נמוך? האם הכיוון מציג הזדמנות במניות או באג"ח?

אג"ח ארוך, אג"ח קצר, תעודת סל מגודרת או שקלית? קרן נאמנות פטורה?

אלו הן רק חלק קטן מהשאלות שעומדות בפני יועץ השקעות.

וזה החלק הקל יחסית, פעם שאלת את עצמכם מדוע במוצרים שמנהלי ההשקעות מנהלים עבור לקוחות קיימת תעודת סל אחת ולא אחרת? מדוע האג"ח הספציפי הזה? איזה מחקר הביא את מנהל ההשקעות לרכוש אותו?

אז ננסה להתחיל ממש עוד בהתחלה , נניח שיש לנו סכום של כסף פנוי שעליו לעבוד על מנת לא להישחק בגלל מדד המחירים לצרכן, אז צריך לנהל את הכסף וכעת עומדת בפנינו השאלה איך?!

תיק השקעות בבנק זה קל מדי

האופציה הראשונה שכולנו מכירים היא הקלה ביותר, רובנו נגשים אל יועץ ההשקעות בבנק, הבנק מצדו יציע לנו כוס קפה ויועץ השקעות מוסמך שיעבור אתנו בדקדקנות רבה על שאלון צרכי לקוח ובסוף יצביע על איזה סוג משקיע אתם , אוהב \שונא סיכון וכו'

תקבלו הסבר מרשים מהו שוק ההון, תהיה הסכמה ששום פעולה לא מתבצעת ללא אישור שלכם והיועץ מבטיח שהוא יתקשר וידאג לתיק שלכם, אין לנו ספק שזה מה שיקרה בין 8:00-17:00 לאחר שהוא יטפל בכל הלקוחות שמגיעים לבנק עצמו, יסיים את הניירת והבירוקרטיה, הפסקת הצהריים והקפה שלו . שיחות לכל הלקוחות לפי סדר גודל התיק, כי אולי כולם הם בניי אבל תמיד יש בן בכור ואז אם עדיין יש זמן גם אתם תקבלו טלפון לשינוי תיק ההשקעות שלכם, השיחה בהחלט תהיה נעימה ומקצועית, כנראה שימליצו לכם לבצע שינוי בתיק ההשקעות שלכם, מה שחשוב לזכור שכל שינוי כזה עולה לכם כסף ולפעמים הרבה, עלויות קנייה ומכירה, דמי משמרת אלו הלחם והחמאה של הבנקים, אז אם אתם מנהלים תיק השקעות מיועץ מול הבנק חשוב לוודא את כל הנתונים וכל העלויות הכרוכות שם.

תשואות לצד עלויות מופחתות

האם הבנה של העלויות מספיקה לניהול תיק מיועץ? התשובה היא חד משמעית לא, משקיע שלוקח אחריות על ניהול הכספים שלו בשוק ההון ע"י יועץ השקעות בבנק חייב להבין כי האחריות של ניהול הכספים היא שלו ושלו בלבד , היועץ שם על מנת לעזור ולייעץ אך תפקידו אינו לנהל באופן אקטיבי את הכספים שלכם , אלא להעביר אליכם את הקווים המנחים והאחריות הינה נטו שלכם. אז מה עושים? מי שמנהל תיק השקעות לבדו צריך להיות ער לסכנות הכרוכות, להבין את שוק ההון.. אותן שאלות שהתחילו את המאמר אמורות להיות ארוחת הבוקר של מנהל השקעות, התשובות ניתנות ללא קושי ואז אפשר להתחיל את יום המסחר, תיקי השקעות היא עבודה יום יומית עם השקעה של מחשבה לפני רכישה ומכירה של כל ני"ע , אם אתם לא שם בניהול ההשקעות שלכם אז אולי כדאי לשקול אפשריות שונות של ניהול השקעות. כיום קיימים עשרות מנהלי השקעות מובילים בתחומם שמציגים ביצועים גבוהים לאורך שנים בכל מוצר ובכל תחום אפשרי. בין החלוצים ניתן לראות את בית ההשקעות אלטשולר שחם , ילין לפידות , אקסלנס , הראל ומנורה.

לבתי השקעות קיימות אופציות רחבות לניהול הכספים הנזילים העומדים לרשותכם. תיקי ההשקעות של מנהלי השקעות מחולקים לסוגים שונים, מדיניות שונה, חלוקה שונה וצרכים שונים. הם יודעים לבנות עבורך תיק נכסים שמתאים לצרכים האישיים שלך, וברגע שהפרופיל שלך ירקום עור וגידים המשוכות יעברו אל מנהלי ההשקעות והם ישקיעו את כל המשאבים שלהם על מנת שהתשואות שתראה בתיק יהיו לשביעות רצונך.

מנהלי ההשקעות אינם פילנתרופים ולכן לעבודה הקשה יש מחיר, הוא נקרא דמי ניהול ולרוב נתון למשא ומתן מול מנהלי ההשקעות. יחד עם זאת לא תמיד תיק ההשקעות בבנק זול יותר. דמי ניהול מתחבאים גם בצללים, אם בתיק ההשקעות שלכם יש קרנות נאמנות בתיק או תעודות סל -יש דמי ניהול פנימיים למוצר והם מייקרים את תיק ההשקעות שלכם , עכשיו תוסיפו את עלות קנייה ומכירה ודמי משמרת ותעשו לבד את המתמטיקה , כן … סביר להניח שהעלות של תיק ההשקעות שלכם אפילו לא חשופה לנגד עיניכם כמו שאתם חושבים.

מה ניתן לעשות בשלב זה?

איך בודקים את הנתונים האלו? כיום יש מתכננים פיננסים שיודעים לבצע עבורכם ניתוח של תיק ההשקעות ולהציג בפניכם את העלות האפקטיבית של תיק ההשקעות שלכם.

לאחר בדיקה מסודרת של עלות והבנה של חלוקת האחריות , אז כמובן מגיעים לבדיקה של ביצועי העבר של תיק ההשקעות שלכם אל מול מנהלי ההשקעות ומדד הבנצמארק , אם אתם לא מתקרבים בביצועי תיק ההשקעות שלכם עם היועץ בבנק אל מנהלי ההשקעות והבנצמארק אז אולי כדאי להעביר את המושכות לאנשי מקצוע וליהנות מהכסף שהכסף שלכם מייצר.

הבדיקה של תיק הנכסים שלכם חשובה , הגיע הזמן לבצע אותה.

מה תמצאו בכתבה

  • תיק השקעות
  • 9 דקות
התנודתיות הגוברת של שוק ההון, בשילוב עם העלאת שיעור הריבי...
כל הזכויות שמורות לאתר לירות
אלפי מבקרים כבר נרשמולניוזלטר המשובח שלנו

הרשו לנו לשלוח לכם מדי פעם עדכונים חשובים הנוגעים לכסף שלכם, בין אם בנושא פנסיה או השקעות מעבר לים.