איך נדע שתיק הנכסים שלנו אכן מוצלח ? – 4 כללי אצבע

  • צוות שקל
  • נובמבר 3, 2021
  • 3 דקות קריאה
  • צפיות

תוכן עניינים

הרשמו לניוזלטר והישארו מעודכנים!
בקצרה...
במהלך חייכם עבדתם קשה עבור הכסף שלכם במטרה שכעת הוא יעבוד עבורכם וייצר לכם רווח. האם אתם עושים זאת בצורה הטובה ביותר? הנה 4 כללים שיעזרו לכם לבדוק זאת?!

רבים מאתנו מנהלים תיק נכסים, חלק מהכספים שחסכנו אנו מחליטים לנהל בכוחות עצמנו וחלק אכן נותנים לטובת מנהלי השקעות שונים מתוך רצון לקבל תמורה להשקעה ולאמון אשר שמנו בהם.

אז איך נדע שאכן הבחירות שעשינו נכונות? כמה כללי אצבע

פיזור סיכונים

שם המשחק הוא פיזור סיכונים תמיד, לא שמים את כל הביצים בסל אחד אף פעם. לאורך השנים ניתן לראות כי מנהלי השקעות שונים מציגים ביצועים שונים, רבים מאיתנו שמו לב שאלטשולר שחם וילין לפידות מובילים את העשור האחרון בתשואות בקופות הגמל וקרנות ההשתלמות, תוצאה ישירה מכך היא גם תיקון 190 שלהם ופוליסת החיסכון בסט אינווסט בניהול כל אחד ממנהלי ההשקעות מציגה תוצאות מרשימות וכמובן ממוקמות בשלישיה הפותחת. אז האם הכלל הוא אלטשולר שחם וילין לפידות בתיק הנכסים? רצוי, אבל הכלל הוא לוודא שאכן אנו מכילים בתיק הנכסים שלנו את מנהלי ההשקעות המובילים במשק.

כוכב תורן

אחרי כל מנהלי השקעות וותיקים והצלחות תמיד יש כוכב תורן שמצליח להציג תשואות גבוהות בשל מנהל השקעות חדש, כיוון השקעות חדש, מוצר חדש ולכן חשוב שנהיה ערים לשינויים המתרחשים במשק ונוכל לקבל החלטות האם לשנות את תמהיל התיק שלנו ולתת הזדמנות לכוכב עולה, לרוב דמי הניהול של הכוכב התורן עדיין נמוכים יותר ולכן ניתן לקבל מוצר טוב בהנחה ברורה וכמובן כמו בכל דבר, ברגע שהכוכב התורן יהפוך להיות קבוע הוא יעלה את דמי הניהול אבל אנחנו כבר נישאר עם ההטבה הראשונית. אז כמובן שכוכב תורן זה חשוב, אבל צריך לבדוק את הביצועים שלו כל תקופה על מנת לוודא שהאור שלו עדין דולק. איך ניתן לעשות זאת? אחת לחודש מתפרסמות כתבות עם תשואות החודש הקודם, חשוב לוודא שאתם נמצאים בחמישייה הפותחת או תמיד עדיף לקבל את שירותיו של איש מקצוע שכל עולמו הוא להוכיח לנו כי כדאי לנו לקבל את שירותיו.

איש מקצוע

הרבה פעמים אנו נוטים להאמין שאיש מקצוע מדבר מתוך גרון של אינטרסים, אין לו רק בטובתו האישית ולכן אנו נוטים לסרב בנימוס לעבודה משותפת עם מתכנן פיננסי ומקבלים החלטה לבצע שינוי בכוחות עצמנו או להישאר עם הקיים כברירת מחדל. הטעות הנפוצה ביותר היא אכן ברירת המחדל. חשוב להבין כי מתכנן פיננסי אשר מקבל את פרי עמלו מבתי ההשקעות וחברות הביטוח, מרבית הפעמים אינו מגדיל לנו את העלויות, ויש לנו אפשרות פשוטה לבדוק את הנושא. בקשו מאיש המקצוע הצעת מחיר עבור סכום הצבירה שעומד לרשותכם ומנהל השקעות, לאחר מכן בקשו זמן לחשוב, חפשו את הטלפון של מנהל ההשקעות בכל אמצעי תקשורת ובקשו הצעת מחיר ישירה, אם היא זהה להצעה של איש המקצוע הרי שהרווחתם את שירותיו ללא עלות וכמובן את הפיקוח והמעקב שלו לאורך השנים, זה מצב של 2 מנצחים אז למה לא?

נכסים בלתי סחירים

אג"ח קונצרני וממשלתי ומניות, האיזון בין סוגי ההשקעות האלו הוא קריטי לניהול תיק הנכסים שלכם, לכן חשוב לשים דגש על רמת החשיפה למניות של התיק, היכולת שלכם לספוג הפסד בירידות ולא להילחץ אלא להישאר רגועים מתוך הבנה ששוק ההון הוא מחזורי והמציאות יכולה להשתנות מידיי יום. אם כמובן ההשקעה שעשיתם אינה מניבה רווחים כפי הציפיות אין שום בושה לחפש השקעה אחרת שתחליף אותה. דעו לאזן את תיק הנכסים הכללי שלכם ואם לא תדעו כיצד, חפשו איש מקצוע ובנו איתו את תיק הנכסים.

אז איך מתחילים?

קודם כל מסתכלים על תיק הנכסים הקיים, האם אנחנו מרוצים ממנו?

האם הוא קרוב למדד הייחוס? האם אנחנו מבינים מה אנחנו רואים? אם יש לכם ספק ולו הקטן ביותר, צריך לקחת יוזמה ולבדוק האם יש מקום לשינויים וכיצד.

חשוב לזכור שכל שינוי כרוך בחובו אירוע מס ולכן התזוזות צריכות להיות שקולות וחכמות והתיק צריך להיות בנוי באופן שבו דווקא מוצרים ששינוי בהם אינו מהווה אירוע מס נמצאים בהשקעות חדשניות ואילו הקבועות נמצאות אצל מנהלי ההשקעות שאין עליהם עוררין. שינויים יכולים להיות דבר נפלא, אך צריך לבצע אותם באופן שקול וברור וכמובן מחושב.

פנו לאיש מקצוע שיודע לעשות כך וע"י שילוב הצרכים שלכם ושל השוק הוא ידאג להביא אתכם למקום אשר חשקה נפשכם.

צוות אתר שקל

צוות אתר שקל

אהלן, אני אבי, היזם שמאחורי אתר שקל. אני בונה ומתחזק אתרים בתחום הפיננסי וכלכלי מתוך תשוקה לסייע לכמה שיותר קוראים להבין בתחום. אם אתם רוצים לקרוא עלי יותר, מוזמנים לעשות זאת בעמוד “עלינו”.

% 0 +
תשואה בגמל להשקעה*
חשבנו שתאהבו לקרוא גם
  • 3 דקות
  • צפיות
מדד הפחד, מדד VIX
בין אם אתם סוחרים מתקדמים בשוק ההון או משקיעים מזדמנים, חשוב שתכירו...
  • 4 דקות
  • צפיות
קרן כספית – המדריך למתחילים
אם אתם מחפשים מקום טוב להתחיל את ההשקעות שלכם, קרנות כספיות הן...
  • 3 דקות
  • צפיות
ניהול תקציב משפחתי לפי שיטת 50/30/20
האם אתם מרגישים שאתם לא יודעים לאן הכסף שלכם הולך? האם אתם...
זה לא מכובד להעתיק
הרשמו לניוזלטר המשובח שלנו :)

קבלו מאיתנו טיפים מעולים לחיסכון, צרכנות והתנהלות חכמה עם הכסף שלכם למייל.