יתרונות גדולים מגיעים בקופות קטנות

עולם ההשקעות אינו סובב אך ורק סביב תשואה ודמי ניהול. האם יש חשיבות לגודל הקופה? האם קופה גדולה מתקשה לנווט בתנאי השוק הקשים? מסתבר שיש לא מעט יתרונות בקופות קטנות. גלו כמה מהם..
אקסלנס קופות גמל קטנות
אם רוצים, אפשר גם רק להקשיב 🎧

מאז ומתמיד אנחנו רודפים אחרי קופות הגמל וקרנות ההשתלמות, מכירים את המובילים בשווקים ומדקלמים כמעט בעל פה את אלטשולר שחם וילין לפידות. כמובן שיש צדק בדברים, אלטשולר שחם וילין לפידות הם אבני יסוד בתיקי משקיעים ולכן אם אין לכם את מנהלי ההשקעות האלו באחד המוצרים שלכם, זה הזמן לבדוק את תיק הנכסים שלכם ולהבין מדוע המצב הנוכחי אינו מכיל את מנהלי ההשקעות האלו, לבקש פגישה עם המתכנן הפיננסי שלכם או לקבוע פגישה עם מתכנן פיננסי חדש על מנת לבחון את תיק הנכסים שלכם.

אז רק אלטשולר וילין?

אבל, האם כל עולם תיק הנכסים שלנו צריך להיות מנוהל על ידי שני מנהלי ההשקעות האלו בלבד? התשובה היא כמובן לא! אז מה עושים? מחפשים מנהל השקעות שבולט בנתונים שלו לטובה תקופה בטווח בינוני, בודקים את איכות ניהול, את מנהל ההשקעות, יציבות הגוף, גודל קופת הגמל או קרן ההשתלמות ומקבלים החלטה לשלב את מנהל ההשקעות החדש בתיק הנכסים הקיים.

בשנים האחרונות בשקט בשקט אבל בעקביות, בולט לטובה מנהל ההשקעות רועי יקיר המנהל את קופות הגמל וקרנות ההשתלמות של אקסלנס נשואה. אקסלנס נשואה ראתה ימים טובים בהשקעות בעבר הרחוק והציגה גיוסים ורמת שירות גבוהה ביותר. למגרש נכנסו שחקנים כמו אלטשולר שחם וילין לפידות שידעו לגייס לטובתם חלק ניכר מהשוק הקיים, אך רבים מלקוחות אקסלנס היו נאמנים ונותרו לנהל את כספם בבית ההשקעות.

אקסלנס והפניקס – המיזוג

בשנת 2014 אקסלנס הציגה לראשונה את קופות הגמל וקרנות ההשתלמות בניהול פסיבי שזכו להצלחה ענקית בשנת 2015 וסיימו במקום הראשון במסלול הכללי. בשנת 2017 הפניקס השלימה את האחזקה באקסלנס שכבר הייתה בחזקתה עם 89% ל100% וקופות הגמל וקרנות ההשתלמות של הפניקס מוזגו סופית עם אקסלנס ב1.1.2018.

לקוחות אקסלנס קיבלו מתנה נדירה בשם רועי יקיר, ברגע שהמיזוג הסתיים בהצלחה, אקסלנס זכתה לקבל תחת המותג שלה קרן השתלמות כללית וקופות גמל קטנות במודל צ'ילאני עם תשואות גבוהות. אם נסתכל טוב, נוכל לראות כי מדד השארפ של קופות הגמל וקרנות ההשתלמות גבוה מאוד ביחס לעצמו וביחס למתחרים ולכן סטיית התקן של הקופות נמוכה ומייצרת עבור המשקיעים שקט נפשי.

אז איפה היתרונות של אקסלנס?

גודל , גודל , גודל – לרב קופות גמל וקרנות השתלמות גדולות נעות בצורה איטית מאוד בשוק ההון. לקופות הגמל וקרנות ההשתלמות של אקסלנס יש יתרון, הן מספיק גדולות על מנת שתהיה להן נוכחות, מספיק גדולות כדי לרכוש נכסים בלתי סחירים ולייצב את המסלולים השונים.

דמי ניהול – אקסלנס שמציגה תשואות גבוהות ועומדת במקומות הראשונים בטבלה עדיין יודעת לשמור על צניעות והוגנות בדמי הניהול ומדרג דמי הניהול שלה נוח עבור המשקיעים השונים.

מנהל השקעות – אז נכון שאין הבטחה שמנהל ההשקעות יישאר באקסלנס אבל כרגע לא נראה באופק שינוי וכל עוד מנהל ההשקעות נשאר, אנחנו רגועים !

כמות בלתי נגמרת של סוגי מסלולים שונים, אקסלנס מכילה את כמות סוגי המסלולים הגדולה ביותר. יש ברשותה שלוש קרנות השתלמות שתואמת מדיניות מסלול כללי, פסיבית, כללי בהגדרה והשתלמות טווח קצר, כולן מציגות תשואות גבוהות בשנה אחרונה, בשלוש שנים ומתחילת שנת 2018. בנוסף אקסלנס מחזיקה מספר מסלולים עבור קופות גמל, בעוד שברב בתי ההשקעות אם אנחנו רוצים רמת חשיפה למניות שונה מהמוכר נאלץ לשלב בין מספר מסלולים, אקסלנס כבר הכינה לנו את הכל וכל שעלינו לעשות זה לבחור את המסלול המובנה.

האם זה מתאים לכל אחד? האם זה מתאים לתיק הנכסים הקיים?

אולי, לא תמיד מה שמתאים לשכן שלנו מתאים לנו מבחינת צרכי לקוח אל מול תנאי השוק. יחד עם זאת מאחר שאקסלנס מחזיקה מגוון רחב של מסלולים בשילוב דמי ניהול אטרקטיביים הסבירות שמשקיע ימצא את מקומו באקסלנס גבוהה ביותר.

האם זה הזמן? לקפוץ למים ולהצטרף לאקסלנס?

כן! כמו בכל מודל עסקי, כאשר יש ביקוש המחירים עולים, אנחנו לא יכולים להבטיח שאקסלנס תשנה את מדרג דמי הניהול שלה אבל אנחנו יכולים להבטיח שבשלב זה דמי הניהול הוגנים ונוחים לכל משקיע.

לפעמים צריך לדעת מתי לעלות על הרכבת, כדי שלא נפספס אותה, בשלב זה אנחנו רואים יתרון מובהק לקופות הגמל וקרנות ההשתלמות של אקסלנס, זה מומנט מצוין להיכנס מאחר שגם אם אתם תהיו בין הראשונים לזהות את ההזדמנות, בעתיד ימשיכו לזהות את ההזדמנות משקיעים נוספים, ייתכן שבשלב מסוים אקסלנס תיישר קו עם מנהלי ההשקעות המתחרים ותהפוך להיות קופות גמל ענקית אבל עד אז למה שלא נתפוס את ההזדמנות שנפלה לחיקנו וננצל אותה?

אז אם זהינו מגמה, מה עושים? שינוי ואם אפשר אתמול היה עדיף! אבל לא בוכים על חלב שנשפך ולכן עלינו לתפוס יוזמה, לקבוע פגישה עם מתכנן פיננסי ולבדוק האם תיק הנכסים שלנו זקוק לשינוי וכיצד נוכל לשלב את אקסלנס באחד ממסלולים השונים כחלק מהתיק.

מה תמצאו בכתבה

  • קופת גמל
  • 3 דקות
קופת גמל היא מכשיר חיסכון פנסיוני אך לעת פרישה, מעבירים א...
46.19% תשואה.מתקדמים לקופת גמל מנצחת!
כל הזכויות שמורות לאתר לירות
אלפי מבקרים כבר נרשמולניוזלטר המשובח שלנו

הרשו לנו לשלוח לכם מדי פעם עדכונים חשובים הנוגעים לכסף שלכם, בין אם בנושא פנסיה או השקעות מעבר לים.