איך בוחרים קופת גמל לקראת השנה הקרובה ? כמה כללי ברזל

ההחלטה איזו קופת גמל לבחור אינה פשוטה למשקיע הממוצע. גלו מהם כללי הברזל שיעזרו לכם לבחור קופת גמל טובה ויציבה אשר תשמור על ערך הכסף שלכם ב-2019.
בוחרים קופת גמל לשנה הקרובה
אם רוצים, אפשר גם רק להקשיב 🎧

כולנו התרגלנו לשוק שורי בשנים האחרונות, קופות הגמל וקרנות השתלמות הפכו להיות מוצרים שהסבו לנו נחת גדולה, כל שנה מי מאתנו שהיה אחראי אכן בדק את קופות הגמל השונות ועשה את השינויים הדרושים מפעם לפעם, אבל האם 2018 תהיה שונה?

אז מה צריך לדעת על מנת להצטייד בקופות הגמל וקרנות ההשתלמות המומלצת לשנת 2019?

קודם כל חשוב שנסתכל על ביצועי העבר, כמו תמיד אלטשולר שחם וילין לפידות יראו את התוצאות הטובות ביותר לאורך עשר, חמש ואפילו שלוש שנים. אבל האם התהפכו היוצרות של המקום הראשון?

בשלב זה נראה כי אקסלנס מצליחה להתעלות על אלטשולר שחם בשנה האחרונה ועל ילין לפידות בשלוש שנים. אז מה זה יכול לגלות לנו? זה יכול להאיר את הדרך באם רב הכספים נמצאים בניהול של 2 בתי ההשקעות האלו ייתכן שיהיה נכון לבצע שינוי ולפזר את התמהיל הקיים.

כמובן שלא כל כך מהר אנחנו נפרדים ממנהלי ההשקעות המובילים במשק, אבל כמו שזה נראה פיזור סיכונים הופך להיות חוד החנית בשנת 2019 ולא יהיה נכון לצמצם את תיק הנכסים למנהלי השקעות בודדים אלא לחפש קופות גמל וקרנות השתלמות אשר מרכזות מאמצים רבים על מנת לרכוש נכסים בלתי סחירים לתמהיל ההשקעות שלהם, בחלק הזה ניתן לראות בהראל, אקסלנס ומגדל מובילות את התחום.

אילו כללי אצבע יובילו אותנו בבחירה לטובת שנת 2019?

כלל ראשון – גודל הקופות

אחד הדברים החשובים בקופת גמל או קרנות השתלמות היא הגודל שלה, ככל שהקופה תהיה גדולה יותר היא עלולה להיות איטית יותר ולהגיב בקושי רב לטובת השוק ולכן צריך להיזהר עם גודל הקופה הנבחרת, אפשר לראות כי בעת שוק דובי קופות גמל וקרנות השתלמות קטנות מגיבות מהר יותר ומצליחות להתחמק מירידות קשות. אז הגודל כן קובע! בחלק הזה ניתן לראות יתרון עבור אקסלנס, אי בי אי.

כלל שני – נכסים בלתי סחירים

לקראת העלאת ריבית, שינויים של הבנק הפדרלי בארצות הברית וחוסר הבהירות יהיה נכון לבדוק את קופות הגמל, קרנות ההשתלמות פוליסות חיסכון וכו' ולוודא כי אחוז הנכסים הבלתי סחירים שלהם גבוה ויודע לייצב את תמהיל ההשקעות. כמו כן חשוב לזכור לבחור חברות גדולות כמו הראל, מגדל אקסלנס שקשורה להפניקס או אלטשולר שחם שבעת משבר יכולים לגבות את הנכסים הבלתי סחירים של עצמם.

כלל שלישי – תשואות עבר

נכון שאף אחד לא מבטיח תשואה, אבל גם אין חדש תחת השמש … כלומר לרב ניתן לראות כי מנהלי ההשקעות שהיו טובים בעליות לאורך שנים, כאשר היו ירידות הם ירדו פחות ממשיכים את הדרך שלהם, פה ללא עוררין ניתן לשבח את אלטשולר שחם וילין לפידות.

כלל רביעי – דמי ניהול

דמי ניהול הוא לא הכלל החשוב ביותר, אך בהחלט נמצא כמרכיב בתמהיל בחירת קופות הגמל וקרן ההשתלמות, קיימים בתי השקעות וחברות ביטוח אשר ייתנו לכם דמי ניהול נמוכים אבל אם תבחנו את תשואות העבר שלהם תגלו שגם אם הייתם משלמים דמי ניהול גבוהים יותר היה לכם יותר כסף בסוף הדרך, ואותנו המשקיעים מעניינית השורה התחתונה.

כלל חמישי – קופות מגייסות וקופות פודות

לא מתקרבים לקופה פודה! קופה פודה או מדממת נמצאת בסכנה עצומה, בתרגום חופשי תדמיינו שפספסת את התחנה ברכבת.

כאשר משקיע מבקש את כספיו בין אם משיכה או ניוד לגוף מתחרה עליו להמתין בין 3 ל10 ימי עסקים, בזמן זה מנהל הקופה צריך לפדות כספים על מנת לתת למשקיע את מבוקשו באם לא הצליחה מחלקת השימור לאחר טרטור נפשי עצום להשאיר את הכספים בבתי ההשקעות, לא תמיד יצליח מנהל ההשקעות לפדות את ני"ע שאינו מעוניין בהם שהרי שוק ההון מונח על בסיס של ביקוש והיצע ולכן רב הסיכויים שהמשקיעים הנותרים ימצאו את עצמם עם נכסים פחות טובים ותשואה נמוכה יותר.

לא תמיד הפדיון הוא באשמת הקופה שכן גיל הממוצע של הקופה מבוגר וייתכן שמדובר במשיכות, יחד עם זאת חשוב לזכור כי תירוצים לא מתקבלים ואם אתם רואים שמדובר בקופה פודה פשוט לברוח משם. תנו למנהלי ההשקעות לסדר את ההמון העוזב אותם לפני שאתם נכנסים להציל את המצב.

אז מה עושים ? לקראת שנת 2019 חשוב לשבת עם איש מקצוע שיבחן את תיק הנכסים שלכם, יתאים את התיק לטובת הצרכים האישיים שלכם במקביל לתנאי השוק.

שימו לב, כאשר אתם יושבים עם מתכנן פיננסי שימו לב שהתיק נבנה לפי הכללים, יש סיכוי סביר שתהיה לכם שנה מצוינת!

מה תמצאו בכתבה

  • קופת גמל
  • 3 דקות
קופת גמל היא מכשיר חיסכון פנסיוני אך לעת פרישה, מעבירים א...
46.19% תשואה.מתקדמים לקופת גמל מנצחת!
כל הזכויות שמורות לאתר לירות
אלפי מבקרים כבר נרשמולניוזלטר המשובח שלנו

הרשו לנו לשלוח לכם מדי פעם עדכונים חשובים הנוגעים לכסף שלכם, בין אם בנושא פנסיה או השקעות מעבר לים.