מכירה רעיונית , קיזוז מס רווחי הון וטופס 867

בשנת 2018 השווקים אינם יציבים והירידות מורגשות בכל עבר. בעזרת מכירה רעיונית, טופס 867 ואפשרות לקיזוז הפסדים 7 שנים אחורה, משקיעים רבים השיגו החזר מס משמעותי
טופס 867 מכירה רעיונית וקיזוז מס רווחי הון
אם רוצים, אפשר גם רק להקשיב 🎧

מי מאתנו שמנהל כספים בשוק ההון מכיר טוב את הרגע בו הרווח מתחלק עם מדינת ישראל. אנו נפרדים לשלום מ25% מהרווחים שלנו, בעוד אם אנו מפסידים אף אחד לא חולק אתנו את הפסד. מאחר שזה נושא אחר לחלוטין וניתן לדון עליו שעות רבות, נניח אותו בצד בשלב זה. כעת אנו נתמקד במה ניתן לעשות על מנת למקסם את המציאות בה אנו נמצאים.

מהו גובה תשלום מס רווחי הון לפי המוצרים השונים?

ניקח צעד אחורה ונתחיל ממש מהבסיס, מהו גובה תשלום המס אותו תתבקשו לשלם לפי מוצרי ההשקעה השונים.

  • מניות ואג"ח – 25% מס רווחי הון ריאלי
  • צמוד מדד – 15% מס רווחי הון נומינלי
  • תיקון 190 – 15% מס רווחי הון נומינלי (פטור מלא כקצבה)
  • פוליסות חיסכון – 25% מס רווחי הון ריאלי

שאר המוצרים הפנסיונים, עד התקרה המותרת, פטורים ממס רווחי הון לחלוטין. המוצרים הפטורים ממס כוללים בין היתר: קרנות השתלמות, קופות גמל, ביטוחי מנהלים וקרנות פנסיה.

מוצרים הפטורים ממס אינם זקוקים לטיפול מיוחד ולכן אנו פטורים מניירת ובירוקרטיה בתחום הזה. יחד עם זאת, עדיין חשוב לשים לב שאנו מנוהלים בית ההשקעות או חברת הביטוח הנכונים לנו. זאת על מנת למקסם רווח פוטנציאל הפטור ממס.

באילו מוצרים לא נצטרך לקזז הפסדים?

תיקון 190 ופוליסות חיסכון, אלו מוצרים מובנים שלא ניתן לקזז איתם מס רווחי הון במוצרים אחרים.

מוצרים אלו מבצעים את הקיזוז באופן פנימי ולכן גם פה אנו לא צריכים לבצע צעדים לטובת יתרון מיסוי. עובדה זו לא פותרת אותנו מאותה בדיקה שוטפת שחשובה כל כך בין פערי התשואות של המתחרים השונים ביחס לדמי הניהול וסטיות התקן.

יחד עם זאת קיימת אוכלוסיית משקיעים אשר שנת הלידה שלהם קדמה לשנת 1948 שזכאים לפטור ממס רווחי הון כל שנה מתחדש בשל סעיף 125 ד' לחוק ולכן הם היחידים שעליהם לבצע מכירה רעיונית בפוליסות החיסכון, אם אתם מתאימים לגיל ואינכם מנהלים כספים בפוליסת החיסכון זה הזמן לבצע שינוי ולא לפספס הטבות מיסוי.

בנוסף ליתרונות הגדולים של פוליסות החיסכון כמו דחיית מיסוי, עליות נמוכות יותר. אין עליות קניה ומכירה או דמי משמרת ובנוסף יש השקעה בנכסים לא סחירים בעוד אתם המשקיעים נזילים לחלוטין.

מנהל תיק השקעות? הקיזוז הזה הוא בשבילך

אז איפה צריך לבצע קיזוז? תיק השקעות הוא מוצר אשר דורש תחזוקה שוטפת בנושא המיסוי, בין אם אתם מנהלים בעצמכם או מנהלים עבורכם, את נושא המיסוי לא ניתן לבצע כ"טייס אוטומטי".

מכירה רעיונית (קיזוז הפסדים), ניתן לבצע עד 7 שנים אחורה ויחד עם זאת, ישנם אזרחים רבים שבכל זאת לא ביצעו קיזוז הפסד.

ומה הכוונה בעצם? נבצע דוגמא פשוטה, נניח שבתיק ההשקעות קיימת מנייה אשר עומדת על רווח בסכום של 100,000 אלף ₪ וכתוצאה ישירה מכך עלינו לשלם 25,000 אלף ₪ למדינת ישראל.

ואילו קיימת ברשות המשקיע גם מניה עם הפסד של 50,000 אלף ₪ עליו לממש או לבצע מכירה רעיונית אם אינו רוצה לשנות את תמהיל התיק ובכך במקום לשלם מס רווחי הון של 25,000 אלף הוא יקטין את חבות מס רווחי ההון ל12,500 אלף ₪ בלבד!

שנת 2018 היא הזדמנות נהדרת לבעלי תיקי השקעות, מכיוון שזוהי השנה הראשונה מאז 2011 שהשווקים מציגים תשואות שליליות בכמעט כל המוצרים וכעת תוכלו לקזז הפסדים אל מול רווחי העבר ואולי תהיו זכאים להחזר מס. זה כמובן נתון לשיקול דעת מנהל ההשקעות והמשקיע.

על מי האחראיות ומי צריך לבצע את הקיזוז בפועל?

אז מי צריך לבצע קיזוז עבורנו? הבנק אחראי לטובת המכירה והקנייה וחישוב קיזוז, חשוב לבקש טופס 867 על מנת שתוכלו להגיש את הדוח לפקיד השומה ולדרוש את ההחזרים המגיעים לכם! לצערנו במציאות של היום הבנקים לא מזכירים ללקוחות לטפל בסוף שנה בקיזוז ומשקיעים רבים מאבדים כספים גדולים, אז כמו המשפט המוכר " אם אין אני , מי לי?" עשו תזכורת לעצמכם ואל תשכחו להגיש דוח להחזר.

מה תמצאו בכתבה

  • פוליסת חיסכון
  • 4 דקות
חברת "הכשרה חברה לביטוח" מציעה ללקוחותיה מגוון מוצרים, בה...
27.01% תשואה.מתקדמים לפוליסת חיסכון ומרוויחים!
כל הזכויות שמורות לאתר לירות
אלפי מבקרים כבר נרשמולניוזלטר המשובח שלנו

הרשו לנו לשלוח לכם מדי פעם עדכונים חשובים הנוגעים לכסף שלכם, בין אם בנושא פנסיה או השקעות מעבר לים.