איך מעדכנים מוטבים בפוליסת חיסכון?

הסבר קצר איך ולמה צריך לשנות מוטבים מדי פעם, אולי אפילו לשכנע שחשוב לא לעשות את זה לבד די פעם, אולי אפילו לשכנע שחשוב לא לעשות את זה לבד
מרכזים טבלת נכסים
רשמו את סך כל הנכסים אשר ברשותכם
#1
חלקו את הטבלה
קבעו את צורת החלוקה שתרצו בהתאם לשיקולכם
#2
פנייה לגופים השונים
עדכנו את המוטבים כך שישקפו את הטבלה שהכנתם.
#3

מדריך עדכון ושינוי מוטבים בפוליסת חיסכון

פוליסת חיסכון נחשבת למוצר חיסכון פיננסי חכם המאפשר לחסוך בצורה גמישה וליהנות מרמת נזילות גבוהה ביותר, מה שמוביל משקיעים רבים להפקיד סכומי כסף בפוליסות אלו. עדכון מוטבים בפוליסת חיסכון נחשב להליך פשוט יחסית אותו ניתן לבצע בזמן קצר.

עם זאת, יש לבצע את הפעולה בצורה דייקנית על מנת שלא תיפולנה טעויות בסעיף משמעותי כל כך בחלוקת הנכסים העתידית שלכם. בתהליך עדכון מוטבים יש לוודא כי השינוי משקף מצב משפחתי מדויק ועונה על שאיפתכם כחוסכים בפוליסת חיסכון בהתאם למבנה משפחתי דינמי. במדריך הבא נציג את המדריך המדויק לעדכון מוטבים בפוליסת חיסכון שלב אחר שלב.

עדכון מוטבים בפוליסת חיסכון – מדוע זה חשוב?

לאחר פטירת מבוטח בפוליסת חיסכון, המוטבים שהוגדרו בהסכם הפוליסה יקבלו את הכספים שנצברו בפוליסת חיסכון כתוצאה מהפקדות המנוח. לכל מבוטח אפשרות להגדיר בצורה מדויקת את זהות המוטבים ואת אחוזי חלוקת כספי הצבירה לכל מוטב.

תהליך זה אינו חד פעמי והוא ניתן לביצוע בכל עת ואף מומלץ לביצוע אחת לתקופה לעדכון פרטי מוטבים ולשינוי זהות המוטבים בחשבון. שימו לב כי קיימים מצבים שונים העשויים להשפיע בצורה מהותית על זהות המוטבים המעודכנים בפוליסת החיסכון: נישואין, לידה, גירושין, פטירת אנשים קרובים ועוד. בכל מקרה של שינוי בסטטוס המשפחתי או רצוי לשינוי מוטבים מכל סיבה שהיא, יש לעדכן את שמות המוטבים ואת פרטיהם בפוליסה.

העברת כספים שנצברו בפוליסת חיסכון במקרה בו לא הוגדרו מוטבים

בכל מקרה של פטירת חוסך ללא שהגדיר מוטבים בחשבונו, קיים הליך חוקי להעברת כספי החיסכון שנצברו. במקרה שיש צוואה, הכספים יועברו על פי הצוואה ובמקרה שלא נכתבה צוואה, הכספים יחולקו על פי חוק כספי התגמולים.

עדכון מוטבים מהווה אם כן פעולה חשובה ביותר לצורך תחושת ביטחון כי הכסף יועבר לקרובים למבוטח ולא יינתן לידי גורמים בניגוד לרצונו של המנוח. עובדה זו מחזקת את הנקודה כי חשוב מאוד לעדכן מוטבים בפוליסת חיסכון אחת לתקופה בהתאם לשינויים בתא המשפחתי ועוד.

מדריך איך לעדכן מוטבים בפוליסת חיסכון

עדכון מוטבים בפוליסת חיסכון – התהליך

בפועל, עדכון מוטבים בפוליסת חיסכון הוא תהליך פשוט בתכלית, אם כי יתכן והוא יארך מעט זמן הודות למספר שלבים הנדרשים לביצוע. בשלב זה אתם נדרשים לפנות לכם מעט זמן בלו"ז ולבצע מספר צעדים בצורה מסודרת:

כך תעדכנו מוטבים בפוליסת חיסכון

בררו מהו גובה סכום החיסכון שלכם בפוליסת החיסכון ולא רק

ערכו טבלה ובה נתוני החיסכון וההשקעה שלכם בפוליסת החיסכון ובמכשירים פיננסיים נוספים. שלב זה הוא תנאי להמשך תהליך מסודר ומדויק יותר. חלקו תא הטבלה לשתי עמודות: כספים נזילים וכספים בלתי נזילים. כך תוכלו לקבל אינדיקציה על הסכומים העומדים לרשותכם בכל אחד מאפיקי ההשקעה שלכם.

הגדירו מי הם המוטבים שלכם וחלקו תא הנכסים בין המוטבים

חשבו מיהם האנשים הקרובים לכם אותם הייתם רוצים להגדיר כמקבלי כספי הצבירה שלכם בעתיד. חשוב לבצע חלוקה מדויקת של חלקי המוטבים בנכסים המניבים שלכם, זאת כדי לציין בפועל מהו אחוז החלוקה לכל מוטב בפוליסת החיסכון. כדי להמשיך את התהליך יש להגיש בקשה בחברת הביטוח בה אתם מנהלים את כספי הפוליסה לקבלת מסמכי עדכון מוטבים בצורה הנוחה לכם.

בררו מראש את פרטי המוטבים המעודכנים

טרם מילוי פרטי המוטבים בטפסים הרלוונטיים, מומלץ לברר איתם לגבי פרטים שהשתנו במהלך התקופה כגון: כתובת, מספרי טלפון ופרטים חשובים נוספים. במקרה שאתם מעוניינים לצרף לרשימת המוטבים הקיימים מוטבים חדשים עליכם להצטייד בכל הפרטים כולל: שם מלא, כתובת מלאה, מספר ת.ז, תאריך לידה ומספר טלפון להתקשרות.

מלאו את טפסי עדכון המוטבים

הטפסים של חברת הביטוח לעדכון מוטבים הגיעו? מצוין! כעת תוכלו למלא אותם לפי הפרטים שבידיכם. עדכנו את מספר העמית שלכם בטופס (מספר עמית ניתן לאיתור בדוחות שנתיים, במסלקה הפנסיונית או באזור האישי באתר חברת הביטוח). מספר זה הוא אישי לחשבון הפוליסה הספציפית שלכם.

בשלב הבא יש למלא את פרטי המוטב בדיוק מוחלט. ראשית יש לעדכן בפרטי חלוקת אחוזי הסכום שנצבר בחשבון ולאחר מכן למלא את הפרטים המלאים של המוטב.

כעת, יש לשלוח את הטפסים לחברת הביטוח ולקבל אישור כי התקבלו במשרדי החברה. לפני השליחה חשוב לוודא כי הטפסים מולאו בדייקנות ולא חסר בהם כל פרט וכן שהכתב בהם בהיר וקריא לחלוטין.

וודאו שפעולת העדכון בוצעה

פעולת עדכון ושינוי מוטבים אורכת עד 14 ימי עסקים בסיום התהליך המבוטח יקבל מכתב לאישור הפעולה. ניתן לבדוק במהלך ימי ההמתנה באזור האישי של אתר החברה האם הפעולה אכן בוצעה. בכל מקרה בו הודעת האישור מתמהמהת, יש ליצור קשר עם נציג חברת הביטוח ולוודא כי הבקשה בטיפול וכן בקשו פירוט בכתב של המוטבים אותם ביקשתם לעדכן.

חשוב להיות ערניים ולבדוק שהפעולה בוצעה בצורה מדויקת על הצד הטוב ביותר. למרות פשטות הפעולה, היא חשובה ביותר ויש לוודא שהמוטבים המעודכנים בפוליסת החיסכון אכן תואמים את רצון המבוטח.

לסיכום, תהליך עדכון מוטבים בפוליסת חיסכון

תהליך עדכון מוטבים כפי שהבנתם מהאמור לעיל, הוא תהליך פשוט שאינו דורש התעסקות רבה או ביצוע פעולות מורכבות. עם זאת, מומלץ לעבוד לפי שלבי התהליך המפורטים מעלה ולבצע את הפעולות בצורה דייקנית וסבלנית. שימו לב למשמעות החלוקה באחוזים של חלקי המוטבים בכספי הצבירה והתייחסו למכשירים פיננסים נוספים שברשותכם כחלק מתהליך החלוקה.
וודאו לאחר שליחת העדכון כי הוא אכן הוזן למערכת החברה כך שבבוא העת כספכם יעבור לידיים המתאימות ולא יחולק חלילה לגורמים בלתי רצויים מבחינתכם.

 

** שינוי מוטבים בפוליסות חיסכון הינו תהליך די פשוט אך יחד עם זאת, אין התחייבות שהמדריך יתאים ויתעדכן כך שישקף את כל הטפסים, נהלים ורגולציה נדרשת. לכן, במידה ואתם נתקלים בקושי מסויים, פנו אלינו ונשמח לעדכן את המדריך. 

פוליסת חיסכון היא אפיק ההשקעה הטוב ביותר כרגע לכספים נזיל...

השלבים לפי הסדר

איור דמויות של נציגי שירות
אפשר לפנק אתכם בשירות VIP?

חבל שתסתבכו לבד, הרשו לנו להפוך את התהליך הזה לקל ופשוט

כל הזכויות שמורות לאתר לירות
אלפי מבקרים כבר נרשמולניוזלטר המשובח שלנו

הרשו לנו לשלוח לכם מדי פעם עדכונים חשובים הנוגעים לכסף שלכם, בין אם בנושא פנסיה או השקעות מעבר לים.