איך מעדכנים מוטבים בקופת גמל להשקעה?

קופת גמל להשקעה משמשת אותנו להשקעה בכל טווח זמן, לכן נדאג לעדכן ולשנות את המוטבים בקופה ככל שידרש בעקבות שינוי במבנה המשפחתי.
מכינים מפה פיננסית
מרכזים את כל הנכסים אשר ברשותכם
#1
מבצעים חלוקת מוטבים
מחלקים את הרכוש כולו בין המוטבים
#2
פונים לגוף הרלוונטי
עדכון מוטבים בקופה רלוונטית בהתאם לחלוקה
#3

מדריך עדכון ושינוי מוטבים בגמל להשקעה

תהליך עדכון מוטבים בקופת גמל להשקעה הינו אמנם תהליך קצר יחסית וקל לביצוע, אך הוא דורש סבלנות ודיוק. תהליך זה הינו חשוב כל כך, בעיקר בשל החשיבות של קופת הגמל להשקעה.

קופה זו הינה מוצר מצוין לחיסכון לטווחי זמן שונים, גם אם ברצונכם לבצע חיסכון קצר מועד וגם אם אתם מכוונים לחסוך לפנסיה.

לכן, חשוב לוודא כי סעיף המוטבים בקופת הגמל להשקעה שלכם הינו מעודכן וכן משקף את המבנה המשפחתי שלכם. במדריך הבא נסביר לכם בדיוק כיצד יש לבצע את התהליך, צעד אחר צעד.

חשיבותו של עדכון המוטבים בקופת הגמל להשקעה

כל עמית בקופת גמל להשקעה רשאי להגדיר אנשים מסוימים, אשר ייחשבו כמוטבים ואליהם כספי הצבירה בקופת הגמל להשקעה שלכם יעברו, לאחר פטירתכם, חלילה.

כמו כן, נציין כי ניתן להגדיר מספר מוטבים שונים וגם להגדיר את אחוזי החלוקה ביניהם. נוסף על כך, תוכלו לעדכן את הגדרת רשימת המוטבים שלכם מתי שתרצו, כך שהתהליך איננו חד משמעי.

אנו ממליצים לכם אחת לתקופה לשאול את עצמכם את השאלה האם קיים צורך לעדכן את רשימת המוטבים שלכם, לאחר אירועים משמעותיים כמו נישואין, גירושין, לידה, או אפילו פטירה של אדם קרוב.

כיצד מתבצעת העברת כספי הצבירה כאשר לא קיימת הגדרת מוטבים?

נציין כי במקרה של פטירה חלילה, ללא הגדרת מוטבים, על פי חוק כספי התגמולים על פי דין או לפי צוואה, אם ישנה כזו. עדכון המוטבים יוודא כי הקרובים אליכם יקבלו את העברת כספי הצבירה שלכם, רק שחלילה הכסף לא יגיע לידיים אחרות, או למוטבים שאינכם מעוניינים שיקבלו את הכסף, ועל כן עדכון זה אחת לתקופה הינו חשוב ביותר.

טופס מינוי מוטבים בגמל להשקעה של אלטשולר שחם

קדימה, מתחילים – כל השלבים לביצוע עדכון מוטבים בקופת גמל להשקעה

ייתכן כי עבורכן תהליך עדכון מוטבים בקופת הגמל להשקעה נראה ארוך או מעט מסובך, אך האמת היא שהוא מורכב מכמה שלבים פשוטים בהחלט, כך שכל מה שתצטרכו הוא מעט סבלנות, קצת זמן פנוי, מחברת ועט או אקסל אם נוח לכם יותר לעבוד דרך המחשב, וזה הכל – נכון שלא נשמע מסובך כל כך עכשיו?

שלב ראשון – לתכנן את סדר העבודה שלכם

כל תהליך לוגיסטי בכלל, ופרט אחד כזה שקשור לעולמות הפיננסיים – דורש סדר וארגון, שהרי אלו הם ממש המפתח להצלחה ולעבודה יעילה ואיכותית. על כן, גם כאשר מדובר בעדכון מוטבים בקופת גמל להשקעה, נסו לתכנן את מפת הדרכים שלכם.

בדקו – כמה כספים עומדים לרשותכם?

קודם כל ולפני הכל, בדקו במקורות השונים ורשמו לעצמכם בדיוק היכן נמצאים כלל הכספים העומדים לרשותכם, גם כאלו שנזילים וגם כאלו שאינם נזילים, וציינו גם את סכום הכסף.
הגדרת מוטבים וחלוקת הנכסים ביניהם.

לאחר מכן, חשבו מי אלו המוטבים אותם אתם מעוניינים להגדיר בתור מקבלי כספי הצבירה שלכם בעת הצורך. תצטרכו גם כמובן לחשוב איזה חלק תרצו לתת לכל מוטב באחוזים, וכן לבצע חלוקה בין המוטבים באחוזים, כך שתדעו איזה מוצר פיננסי עליכם לעדכן בסעיף הגדרת המוטבים שלו.

על מנת לבצע את התהליך בצורה מסודרת תצטרכו כמובן למלא טפסים לעדכון מוטבים, על כן בקשו אותו מהגוף המנהל של קופת הגמל להשקעה שלכם בה אתם עמיתים.

לא לשכוח את פרטי המוטבים

פעולה חשובה לא פחות שעליכם לעשות היא הכנה מראש של כלל הפרטים המלאים של המוטבים הרלוונטיים שתרצו לעדכן, כמו שם מלא, מספר תעודת זהות, כתובת מלאה, מספר טלפון וכן תאריכי לידה.

שלב שני – מתחילים לעבוד

אז לאחר שביצעתם בסדר מופתי את כל השלבים האחרונים, יש בידיכם את כלל הפרטים והנתונים הדרושים על מנת לבצע את תהליך עדכון המוטבים בקופת גמל להשקעה בהצלחה, הגיע הזמן להתחיל באמת בתהליך.

מילוי הטפסים

זוכרים את הטפסים שקיבלתם מהגוף המנהל של קופת הגמל להשקעה שלכם? מצוין, הגיע הזמן למלא אותם. קודם כל, דאגו לעדכן את מספר העמית שלכם. מספר העמית הינו נתון חד ערכי המיוחס לקופת גמל להשקעה בלעדית על שמכם. את מספר העמית תוכלו למצוא בדוח השנתי, באזור האישי או במסלקה הפנסיונית.

מילוי פרטי המוטבים

דאגו למלא את פרטי המוטבים בדיוק הנדרש, כאשר תמלאו ראשית את החלוקה באחוזים של הסכום הנצבר בקופת הגמל להשקעה, ולאחר מכן את פרטי המוטבים.

שליחת הטפסים

כל מה שנותר לעשות כעת הוא לשלוח את המסמכים החתומים באופן מלא על ידכם לחברת הביטוח או לבית ההשקעות המנהל, כמובן שיש לוודא כי הטפסים חתומים ומלאים באופן קריא. משעשיתם זאת, תצטרכו להמתין לקבלת מסמך המאשר את ביצוע הפעולה.

שלב שלישי ואחרון – בדיקה לביצוע פעולת העדכון

בדומה לכל פעולה שנבצע בתחום הפנסיוני אל מול חברות הביטוח ובתי ההשקעות, אסור לנו להניח שהפעולה בוצעה מכיוון ששלחנו את הטפסים שכן הרבה יכול לקרות באמצע. 

לכן שלב הבקרה והאישור חשוב לא פחות מהשלב הראשון של מילוי טפסים וכדומה. 

הזמן לקבלת האישור

יש לציין כי עדכון ושינוי המוטבים בקופת הגמל להשקעה עשוי לקחת עד 14 ימי עסקים, כאשר בסוף התהליך, כאמור תקבלו מכתב בדואר המאשר את ביצוע התהליך.

בדקו מעת לעת

בזמן 14 ימי העסקים, בדקו מפעם לפעם את האזור האישי שלכם באתר החברה המנהלת, כאשר לעיתים קרובות תוכלו לראות את השינוי הנעשה כבר תוך זמן קצר.

מה עושים במקרה בו לא קיבלתם אישור לאחר הזמן המצוין?

אם עברו 14 ימי עסקים מאז שליחת הטפסים וטרם קיבלתם אישור בדואר, פנו לגוף המנהל ובקשו ממנו לקבל פירוט כתוב של המוטבים החדשים שעדכנתם.

היו ערניים

שימו לב כי לעיתים תהליך של ניוד או של שינוי מהותי במבנה קופת הגמל להשקעה, לרבות עדכון מוטבים, אינו עובר בצורה נכונה ועל כן בדקו שאכן הפעולה עברה בהצלחה, ולא – תצטרכו לבצע פעולה זו בשנית.

עדכון מוטבים בגמל להשקעה – סיכום מדריך

לסיכומו של עניין, תהליך עדכון המוטבים בקופת הגמל להשקעה דורש ביצוע של מספר שלבים פשוטים בהחלט, אך כאלו שיש לבצע אותם בדייקנות ובסדר רב, כל עוד תפעלו על פי ההוראות שציינו – התהליך יעבור בפשטות ובקלות.

יש לציין כי המדריך נכתב כהדרכה כללית לעדכון מוטבים, כאשר ייתכנו שינויים ועדכונים מחברות ביטוח או מבתי השקעות אשר ישפיעו על התהליך, ועל כן בכל שלב בו אתם מרגישים שהתהליך שונה מהכתוב במדריך, פנו אלינו. בהצלחה!

 

** המדריך שלנו משקף בקווים כללים את עדכון ושינוי מוטבים בקופת גמל להשקעה על פי הנתונים הקיימים. במידה ותהליכי העבודה בגופים השונים תשתנה או תהפוך לדיגיטלים. נעשה מאמץ לעדכן את המדריך בהתאם. 

גמל להשקעה מעניקה לנו גמישות בנוגע לטווח השקעה, אם בחרתם ...
מינוף של קופת גמל להשקעה כולל: בדיקה של תנאי הלוואה, בחיר...

השלבים לפי הסדר

איור דמויות של נציגי שירות
אפשר לפנק אתכם בשירות VIP?

חבל שתסתבכו לבד, הרשו לנו להפוך את התהליך הזה לקל ופשוט

כל הזכויות שמורות לאתר לירות
אלפי מבקרים כבר נרשמולניוזלטר המשובח שלנו

הרשו לנו לשלוח לכם מדי פעם עדכונים חשובים הנוגעים לכסף שלכם, בין אם בנושא פנסיה או השקעות מעבר לים.