איך מעדכנים מוטבים בקרן השתלמות?

בצעו שינוי יזום ביורשים של קרנות השתלמות אשר על שמכם.
ריכוז נכסים פיננסים
טבלה של כל הנכסים אותם תרצו להוריש
#1
איסוף נתוני המוטבים
וודאו שיש לכם את הפרטים המלאים של כל מוטב
#2
מילוי טפסים ובקרה
הזינו בטפסים את האחוז המיועד לכל מוטב
#3

צריכים לעדכן מוטבים בקרן ההשתלמות שלכם? המדריך הזה הוא בשבילכם.

קרן השתלמות מהווה אפיק חיסכון משתלם ביותר לטווח בינוני-ארוך בעיקר בגלל הטבות משמעותיות להן זכאים החוסכים: פטור ממס רווחי הון המותנים בעמידה בכללי הקרן. עם זאת, קרן השתלמות כוללת גם הגבלה: אפשרות למשיכת הכספים רק לאחר 6 שנות חיסכון ומעלה.

במהלך שנות החיסכון עשויים להתרחש שינויים בהם יהיו מעוניינים החוסכים בשינוי או עדכון מוטבי קרן ההשתלמות. אז איך מתבצע תהליך עדכון מוטבים? למען האמת, אין זה תהליך מורכב במיוחד, אולם מדריך טוב תמיד יוכל לסייע בקיצור הליכים. זו הסיבה שניסחנו עבורכם את המדריך המפורט לעדכון מוטבים בקרן השתלמות – שלב אחר שלב.

מוטבים בקרן השתלמות

הזכות של כל עמית בקרן פנסיה לעדכון קרן השתלמות בכל עת

החיים שלנו כבני אדם דינאמיים ביותר, אי לכך כל בית השקעות יודע כי רישום מוטבים עשוי להשתנות אחת לתקופה עקב שינויים בסטטוס האישי והמשפחתי: נישואין, לידה, גירושין וכדומה.

כעמיתים בקרן השתלמות אתם זכאים להגדיר מחדש מוטבים אליהם כספי הקרן יועברו אחרי מאה ועשרים . באפשרות העמית לחלק מחדש את אחוזי חלוקת קרן ההשתלמות בין המוטבים ולעדכן את הרשימה בכל שעה בהתאם לרצונו.

נציין כי במידה ולא צוינו מוטבים מפורטים בעת פתיחת קרן השתלמות, אוטומטית יעודכנו "יורשים חוקים" כאשר ניתן להוסיף/להסיר/לשנות את תנאי החלוקה בכל עת.

במידה ועמית אינו ממנה מוטבים כלל לקרן השתלמות, לאחר פטירתו יועברו הכספים שצבר על פי צו קיום צוואה או על פי דין.

עדכון מוטבים בקרן השתלמות – שלבי התהליך

עקבו אחר יתרת החיסכון שלכם בקרן השתלמות

בשלב הראשון, לפני בחירה במוטבים חלופיים ועדכון במערכת, חשוב לבדוק קודם כל מה קורה בחשבון החיסכון שלכם בקרן השתלמות. המעקב אחר יתרת החיסכון הוא קל ופשוט מאוד.

עליכם להיכנס לאתר של בית ההשקעות ובאזור האישי שלכם אליו תיכנסו רק עם קוד וסיסמה, בהתאם לאבטחת מידע מחמירה, תוכלו לצפות בנתונים האישיים שלכם בצורה ברורה ומפורטת, שם גם תופיע כמובן, יתרת החיסכון.

חישבו ערך נכסים ובצעו חלוקה מחודשת בין המוטבים

שינוי ברשימת המוטבים יוצר פעמים רבות צורך בחישוב חלוקת אחוזים מחדש. כאן, חשוב לבצע בדיקה מדוקדקת של הנתונים ולחשב במדויק מהם האחוזים הרצויים לכל מוטב, תוך בדיקה שהאחוזים מהסכום שנצבר משקפים נכונה את הרצון שלכם.

הכינו מראש פרטי מוטבים מעודכנים

כדי לייעל את התהליך יש להתעדכן מראש בפרטים מדויקים של כל מוטב לרבות: תעודות זהות, כתובות רלוונטיות ופרטי התקשרות.

צרו קשר עם בית ההשקעות או חברת הביטוח 

בשלב זה אתם מיידעים את החברה ברצון שלכם לשנות או לעדכן מוטבים ברשימת המוטבים בקרן השתלמות ומבקשים את הטפסים הנדרשים למילוי ועדכון.

אתרו את פרטי קרן ההשתלמות שלכם

כדי להשלים את הפנייה בצורה מסודרת יש לאתר את פרטי קרן ההשתלמות במלואם, הפרטים הנדרשים כוללים מס' עמית. נתון זה ייחודי ואינדיבידואלי לקרן ההשתלמות הרשומה על שמכם. פרט זה ניתן לאיתור בדוח השנתי מטעם בית ההשקעות או חברת הביטוח וכן המסלקה הפנסיונית ועוד.

השלמת טפסי עדכון מוטבים

בשלב זה יש לוודא שוב שפרטי כל מוטב אכן מדויקים ונכונים ולאחר מכן נדרשת השלמה מדויקת של הפרטים הנדרשים בטופס כולל חתימות במקומות המיועדים לכך.

שלחו את המסמכים לבית ההשקעות

את סך כל המסמכים הנדרשים (וודאו שאכן כל המסמכים מאוגדים ומלאים בפרטים הנדרשים) שלחו למייל של בית ההשקעות, בצירוף תעודת זהות וספח והמתינו עד לקבלת אישור קבלה מטעם המחלקה המתאימה בחברה המנהלת את קרן ההשתלמות שלכם.

בשלב הבא שלחו את הניירת למייל התפעול של בית ההשקעות עד לקבלת אישור בקשה.

אישור ביצוע עדכון

לאחר קבלת הטפסים עד לאישור ביצוע עדכון עשויים לחלוף עד 14 ימי עסקים לפי תקנוני החברות במרבית הגופים. לאחר עדכון מוטבים יישלח לעמית מכתב המאשר ביצוע פעולה זו לפי דרישתו. עד לקבל אישור, ניתן לבדוק באתר החברה סטטוס בקשה לאורך כל התהליך.

לא קיבלתם אישור ועברו למעלה מ-14 ימי עסקים? צרו קשר עם נציגי בית ההשקעות/חברת הביטוח לצורך בירור סטטוס הבקשה ובכל מקרה דאגו לבקש מהגוף המנהל בקרן השתלמות לבקשת מסמך פירוט מוטבים לתיעוד מעודכן.

במידה והעברתם קרן השתלמות למסלול אחר בגוף אחר, חשוב לבקש לאחר השלמת ההעברה את פירוט המוטבים כדי לבדוק שהם אכן מעודכנים כפי בקשתכם במדויק.

מדוע חשוב לעדכן מוטבים עם כל שינוי משמעותי בנתונים האישיים של העמית?

שינוי ועדכון מוטבים מחדש, מהווה פעולה פרוצדורלית שאינה מורכב אך דורשת התעסקות בירוקרטית עם ניירת וטופסולוגיה, מה שעלול לקרות במקרים רבים הוא דחייה של ביצוע המשימה לעתיד בלתי ידוע.

המשמעות של דחייה כזו עשוי לעיתים להיות בלתי הפיך. בתי השקעות נחשפו למקרים משפחתיים סבוכים בהם לאחר תהליך גירושין הלך לעולמו עמית בקרן השתלמות, וכספו הועבר לגרושתו מכיוון שהשינוי המשפחתי לא עודכן פורמלית במערכת.

לסיכום: תהליך עדכון מוטבים בקרנות השתלמות

קרן השתלמות כקרן המעניקה לעמיתיה פטור ממס רווחי הון, מהווה אפיק חיסכון אידיאלי עבור חוסכים מסוגים שונים. כל עמית רשאי לשנות בכל זמן את פרטי המוטבים אותם רשם בתחילת חברותו בקרן השתלמות.

משך זמן התהליך עד לאישור הסופי עשוי להימשך זמן מה ולכן מומלץ להתחיל מוקדם ככל האפשר בקידום תהליך העדכון.

חשוב לזכור כי משיכת כספים בקרן השתלמות ניתנת רק לאחר 6 שנות הפקדה בקרן, מה שמציב מציאות בה עלולים להתרחש שינויים משמעותיים שונים, שימו לב לעדכן מוטבים במידת הצורך עולל אחוזי חלוקת כספי הצבירה על מנת שהחלוקה תתבצע לפי רצונכם בצורה מדויקת.

** תהליך עדכון מוטבים עלול להשתנות מעת לעת ובין חברות שונות. אך המדריך נועד להקיף את הנושא באופן כללי ולהדגיש את החשיבות הרבה של עדכון מוטבים אחרי כל תהליך פנסיוני. 

הוזילו במידה אפשרית את גובה דמי הניהול בקרנות השתלמות בכל...
מינוף של קרן השתלמות כולל: בדיקה של תנאי הלוואה, בחירת אפ...

השלבים לפי הסדר

איור דמויות של נציגי שירות
אפשר לפנק אתכם בשירות VIP?

חבל שתסתבכו לבד, הרשו לנו להפוך את התהליך הזה לקל ופשוט

כל הזכויות שמורות לאתר לירות
אלפי מבקרים כבר נרשמולניוזלטר המשובח שלנו

הרשו לנו לשלוח לכם מדי פעם עדכונים חשובים הנוגעים לכסף שלכם, בין אם בנושא פנסיה או השקעות מעבר לים.