הלוואה מקרן פנסיה

מגיע לך הלוואה בתנאים מצויינים.

הלוואה מקרן פנסיה יכולה להיות אלטרנטיבה מצוינת לפתרונות מימון חיצוניים בשל היתרונות והתנאים המיוחדים

הלוואה מקופת גמל, קרן השתלמות או קופת גמל להשקעה

הלוואה כנגד קרן פנסיה הינה אפשרות נהדרת לקבלת מימון במיקור חוץ בתנאים נוחים וללא ערבים. הצבירה שלנו בקרן הפנסיה היא שמהווה ערבות ושעבוד כנגד ההלוואה.

קרן פנסיה הינה אבן פינה לכל תיק חיסכון פנסיוני לעת פרישה, כמעט לכל אדם בישראל יש חיסכון כלשהו בקרן פנסיה מקיפה, כללית או משלימה וזאת מבלי לדעת שהוא זכאי לקבל בגינה הלוואה. 

החיסכון הצבור בקרן פנסיה הינה נזיל ולא ניתן למשוך את כולו לכל אורך החיסכון והוא מיועד אך ורק לעת פרישה וקבלת קצבה, לכן ניתן דווקא למנף את העובדה הזאת ולבקש לשעבד את החיסכון שצברתם כנגד הלוואה בתנאים נוחים יותר.

גופי מימון חיצונים לרוב לא יכולים להתחרות בגובה הריבית ובתנאי ההלוואה שכן אין להם ביטחון מיידי הדומה לקרן הפנסיה שלכם.

תנאי הלוואה בקרן הפנסיה לפי גופים

מנהלי השקעות מציעים תנאים הלוואה שונים, בחרו את הנכון עבורכם

** חברות הביטוח ובתי ההשקעות אינן מעדכנות את תנאי ההלוואה בזמן אמת ולכן אין לנו אפשרות להתחייב על גובה הריבית או כל אלמנט בתנאי ההלוואה המוצגים בטבלה. יחד עם זאת, מטרתנו היא להציג את הריבית הנמוכה ביותר שניתן לקבל על מנת לעודד את הציבור לבחון את האפשרות להלוואה על חשבון קרן פנסיה. אין לראות באמור התחייבות או המלצה או שידול לביצוע פעולה פיננסית חשובה כמו לקחת הלוואה בשעבוד קרן פנסיה. 

היתרונות של הלוואה כנגד קרן פנסיה

כל אדם אשר חסך בקרן פנסיה מקיפה או משלימה סכום צבירה סביר, רשאי לפנות לחברת הביטוח המנהלת ולבקש הלוואה על חשבון הכספים שצבר עד כה בקרן הפנסיה שלו. 

יחד עם זאת, במידה ותבחר חברת הביטוח להעניק את ההלוואה לחוסך, היא תבקש לשעבד את קרן הפנסיה ואת החיסכון שצברתם עד לאותה נקודה. זהו הליך נורמלי שכן לחברת הביטוח אין אפשרות להחתים על ערבים נוספים, כפי שבנק היה עושה לדוגמא. 

מכיוון שכספי החיסכון בקרן פנסיה מיועדים לפרישה בלבד, אין מניעה משעבוד ארוך טווח של הכספים בתמורה להנחה משמעותית בגובה הריבית על ההלוואה בהשוואה להלוואה דומה מהבנק או מחברת אשראי. 

בנוסף על כך, יש לזכור של חברת ביטוח רשאית לבצע נוהל חיתום ולבחון לגופו של כל חוסך אשר מבקש הלוואה ולעיתים לבצע שינוי כזה או אחרת לתנאי ההלוואה שכן זהו לא עיסוקה הראשי של החברה וזאת לא מתחייבת להעניק מימון לכל מבקש. 

האם יש יתרון מובהק לקחת הלוואה מקרן פנסיה?

בהיבט כלכלי בלבד, נראה שיש בהחלט יתרון משמעותי לבקשת הלוואה כנגד קרן פנסיה: 

  1. ללא עמלות או קנסות – חברות הביטוח אינה גובה עמלות או קנסות בגין פרעון של קרן פנסיה וזאת משום שזהו אינה עיסוקה העיקרי. חברת הביטוח שואפת לנהל את כספכם בצורה הטובה ביותר ולסייע לכם לפרוש בדרך מכובדת. 
  2. ריביות אטרקטיביות מאוד – לחברות הביטוח יש אינטרס מובהק להמשיך ולנהל את כספכם לאורך שנים, לכן "משתלם" לה להציע ריבית נוחה ונמוכה מאוד שכן זהו לא רובד ההכנסה שלה ובמקביל כך היא מאפשרת לכם לשעבד את הקופה לטווח ארוך ולהנות מניהול ההשקעות של חברת הביטוח.
  3. ללא ערבים חיצוניים – הכספים שצברתם וחסכתם בקרן הפנסיה ישמשו את חברת הביטוח כערבון ושעבוד כנגד ההלוואה, כך למעשה חברת הביטוח לא זקוקה לערבויות חיצוניות נוספות
  4. קרן הפנסיה תמשיך לאפשר הפקדות – לקיחת הלוואה כנגד קרן הפנסיה שלכם, לא תפגע בזכויות שלכם להמשיך ולהפקיד לאותה קרן. 
  5. פוטנציאל תשואה עודפת לעומת הריבית – בעולם אידיאלי, מסלולי ההשקעה המנייתים של קרנות הפנסיה, אמורות להציג תשואה עודפת על פני ריבית ההלוואה, אך גם במקרה שהתשואה הינה רק בגובה מחצית מהריבית, זהו עדיין שדרוג לתנאי ההלוואה הממוצעים.

כמעט כל חוסך ובכל סדר גודל, היה זקוק לפחות פעם אחת לתוספת מימון לחיזוק התזרים, ביצוע השקעה או כל סיבה אחרת וקרן פנסיה יכולה להוות פתרון מצוין לכך. 

עם זאת, לצד קרנות הפנסיה, ניתן לקבל הלוואה מכל מוצר פנסיוני כגון קופת גמל, קרן השתלמות וכו', כך שניתן לבצע השוואה רחבה יותר לתנאי ההלוואה לפני שמקבלים החלטה.

הצג עוד

שאלות נפוצות הלוואה מקרן הפנסיה

למרות התנאים המעולים, הלוואה היא תהליך פיננסי וחשוב להכיר אותו.

מהי הלוואה על חשבון קרן פנסיה?

הלוואה על חשבון קרן פנסיה היא למעשה קבלת מימון חיצוני בתמורה לשעבוד של החיסכון הצבור בקרן הפנסיה. 

פעולת השעבוד היא שמעניקה לחברת הביטוח את הביטחון הדרוש במתן הלוואה בתנאים מועדפים שכן היא אינה זקוקה לערבים או ביטחונות חיצוניים.

תנאי הזכאות להלוואה מקרן פנסיה מחמירים יותר מאשר מוצרים פיננסי אחרים כגון קרן השתלמות או קופת גמל שכן הכספים בקרן הפנסיה אינם נזילים ברובם ומיועדים בכלל לקצבה. 

לכן, ישנם מספר קריטריונים כגון סכום מינימלי להלוואה, תקופת ההלוואה, גיל הלקוח ועוד. 

אין מטרה מוגדרת או דרך לאכוף מה בדיוק עשה הלווה בסכום שקיבל, יחד עם זאת, ייתכן שחברת הביטוח תשאל לצרכים פנימיים.

הסכום המינימלי להלוואה בקרנות פנסיה משתנה בין חברות הביטוח השונות אבל ניתן לומר שככל אצבע הוא עומד על כ20,000 ש"ח. זהו סכום ההלוואה בפועל ולא סכום הצבירה בקרן.

קרן הפנסיה מוגבלת מעט בסוגי החזרי ההלוואה ולכן יש לפנות לכל חברת ביטוח ולבחון את אפשרויות החזר ההלוואה. צאו מנקודת הנחה שההלוואה תהיה על בסיס שפיצר אלה אם קיבלתם אישור מיוחד מחברת הביטוח.

תהליך קבלת הלוואה מקרן פנסיה אינו נחשב למורכב או מסובך, יתרה מכך, מרבית חברות הביטוח כבר עשו את השדרוג לתהליך דיגיטלי כמעט במלואו. 

יחד עם זאת, עדיין תידרשו להציג מסמכים כגון: 

  • צילום של תעודת זהות בצירוף ספח
  • אישור ניהול חשבון (גם צ'ק מבוטל זה בסדר)
  • אישור הוראת קבע לגביית החזר ההלוואה
  • טופס בקשת הלוואה חתום ומלא

עם קבלת הטפסים בחברת הביטוח, תעברו תהליך חיתום שבו מחלקת הלוואות תדרש לבחון לעומק את הבקשה ובמידת הצורך לבקש מסמכים נוספים, אחרת אם הכל כשורה, לאשר את ההלוואה.

בהחלט, חברת הביטוח אף מעודדת קיזוז ופרעון של ההלוואה ללא קנסות או דמי פרעון. 

כתבות, חדשות וראיונות

  • קרן פנסיה
  • 3 דקות
במידה ואתם צריכים לבצע משיכה מקרן פנסיה, ראוי שתכירו את ה...
מגיע לך הלוואה מעולה מקרן פנסיה

הלוואה בתנאים מיוחדים מקרן פנסיה יכולה לסייע רבות באיזון התזרים החודשי שלכם במקרה הצורך. וודאו שקיבלתם את התנאים הטובים ביותר להלוואה שלכם.

כל הזכויות שמורות לאתר לירות
אלפי מבקרים כבר נרשמולניוזלטר המשובח שלנו

הרשו לנו לשלוח לכם מדי פעם עדכונים חשובים הנוגעים לכסף שלכם, בין אם בנושא פנסיה או השקעות מעבר לים.