הלוואה מפוליסת חיסכון

מגיע לך הלוואה בתנאים מצויינים.

הלוואה מפוליסת חיסכון יכולה לשמש אתכם להשלמת תזרים מזומנים מבלי לוותר על פוטנציאל התשואה גלום בפוליסה.

הלוואה מקופת גמל, קרן השתלמות או קופת גמל להשקעה

הלוואה כנגד פוליסת חיסכון הינה אפשרות מצויינת לשימור רווחים צבורים, שמירה על תזרים ואפשרויות מינוף השקעה. 

פוליסת חיסכון הינה מכשיר פיננסי אטרקטיבי לניהול כספים נזילים במגוון מסגרות ואפיקי השקעה. מלבד יכולות ניהול ההשקעות, פוליסת חיסכון מאפשרת גם קבלת הלוואה בתנאים מועדפים. 

אמנם פוליסת חיסכון נזילה לחלוטין בכל שלב, חברות הביטוח השונות פועלות להציע ריביות אטרקטיביות ביחס לשוק וזאת על מנת לסייע לחוסכים לשמור על כספיהם בניהול וכך להנות מאפקט ריבית דריבית.

נכון להיום, אין לבנקים אפשרות להתחרות בתנאים ובגובה הריבית בהלוואה וזאת בעיקר בזכות העובדה שהפוליסה עצמה משמשת כערבון ושעבוד כנגד ההלוואה.

תנאי הלוואה בפוליסת חיסכון לפי גופים

מנהלי השקעות מציעים תנאים הלוואה שונים, בחרו את הנכון עבורכם

** חברות הביטוח ובתי ההשקעות אינן מעדכנות את תנאי ההלוואה בזמן אמת ולכן אין לנו אפשרות להתחייב על גובה הריבית או כל אלמנט בתנאי ההלוואה המוצגים בטבלה. יחד עם זאת, מטרתנו היא להציג את הריבית הנמוכה ביותר שניתן לקבל על מנת לעודד את הציבור לבחון את האפשרות להלוואה על חשבון פוליסת חיסכון. אין לראות באמור התחייבות או המלצה או שידול לביצוע פעולה פיננסית חשובה כמו לקחת הלוואה בשעבוד פוליסת חיסכון. 

היתרונות של הלוואה כנגד פוליסת חיסכון

משקיעים אשר מנהלים את כספם בפוליסת חיסכון, בין אם הם הפקידו באופן חד פעמי ובין אם הם הפקידו באופן חודשי, יכולים לפנות לחברת הביטוח המנהלת בבקשה לקבל הלוואה.

חשוב לומר, בשונה מהדעה הרווחת, הלוואה על חשבון פוליסת חיסכון אינה ניתנת באופן אוטומטי ובתי ההשקעות וחברות הביטוח שומרות את הזכות לבצע תהליך חיתום קצר, זאת על מנת להבין שאכן אין ללווה נורות אזהרה אדומות.

יחד עם זאת, כל חברת ביטוח מעניקה אפשרויות מעט שונות לקבלת הלוואה כנגד פוליסת חיסכון, הן בריביות, סוגי החזרי הלוואה ועוד.

האם יש יתרון מובהק לקחת הלוואה מפוליסת חיסכון?

בהיבט פיננסי בלבד, קיימים מספר יתרונות בולטים לשימוש הלוואה מפוליסת חיסכון:

  • אין עמלות או קנס פירעון מוקדם – בשונה מהלוואה בנקאית, חברות הביטוח השונות אינן גובות עמלות או קנסות במקרה של פירעון מוקדם להלוואה. למעשה כל תהליך סיום ההלוואה הינו פשוט מאוד וללא עלויות נסתרות.
  • ריביות נמוכות ונוחות – מכיוון שכספי פוליסת החיסכון משמשים כערבון להלוואה, הגוף המלווה, לרוב חברת הביטוח, יכולה להציע ריבית נמוכה בצורה ניכרת ביחס לשוק (פריים – 0.5%).
  • אין צורך בערבון – פוליסת החיסכון תשמש כערבון היחידה להלוואה ולכן לא תצטרכו להציג ערבים חיצוניים נוספים. זהו יתרון די משמעותי שכן לווים רבים נמנעים מאפשרויות הלוואה רק מהסיבות האלו.
  • ניתן להפקיד בפוליסת חיסכון למרות ההלוואה – במידה ולקחתם הלוואה על חשבון פוליסת החיסכון שלכם, אתם רשאים עדיין להפקיד כספים חדשים לאותה פוליסה מבלי לפגוע בזכויות ההלוואה.
  • תשואה ממוצעת תחרותית לגובה הריבית – בשנים האחרונות, הצליחו מרבית חברות הביטוח לנצח את המדד וכך למעשה הפכה את האפשרות מינוף פוליסת חיסכון באמצעות הלוואה, לאטרקטיבית במיוחד.

כל אחד מאיתנו עלול להיות זקוק להלוואה בשלב כזה או אחר בחיים, לכן חשוב להכיר את האפשרויות שנמצאות מתחת לאף שלנו. בשנים האחרונות היקף ההלוואות על חשבון מוצרים פיננסים ופנסיונים כגון פוליסות חיסכון, קופות גמל וקרנות השתלמות הוכפל שכן ציבור החוסכים מחפש אפשרויות מימון בתנאים אטרקטיבים.

הצג עוד

שאלות נפוצות הלוואה מפוליסת חיסכון

למרות התנאים המעולים, הלוואה היא תהליך פיננסי וחשוב להכיר אותו.

מהי הלוואה על חשבון פוליסת חיסכון?

הלוואה כנגד פוליסת חיסכון הינה למעשה הלוואה במימון חוץ בנקאי אשר ניתן כנגד ערבון שהוא החיסכון הצבור בפוליסה עצמה. 

הלוואה כזאת שונה מהלוואה בנקאית בה לעיתים ניתן כסף כהלוואה בתמורה לשעבוד נכסים קיימים (רכב, דירה וכו'), כאן השעבוד הוא כסף נזיל המנוהל בפוליסת חיסכון.

כל משקיע זכאי לבקש הלוואה כנגד פוליסת החיסכון שלו, יחד עם זאת, חשוב לזכור שחברות הביטוח משנות מעת לעת את סכום המינימום הניתן כהלוואה. לרוב זהו סכום קרוב ל-20,000. 

לרוב חברת הביטוח אינה מגבילה את מטרת שימוש ההלוואה. יחד עם זאת, בעת מילוי הטפסים אכן תדרשו לציין זאת אך לא סביר שמישהו אכן יוודא אתכם. 

גובה ההלוואה מינימלית בפוליסות חיסכון שונה בין חברות הביטוח ולכן יש לוודא זאת ברגע בקשת ההלוואה אך לרוב הסכום נע סביב ה-20,000 ש"ח.

מסלולי ההלוואה בפוליסת חיסכון אינם שונים מאלו הניתנים בשוק וכוללים החזר במסלול שפיצר, גרייס, בלון ועוד. 

במידה ותרצו לבקש הלוואה על חשבון פוליסת חיסכון, מומלץ לפנות לסוכן ביטוח לסיוע במילוי הטפסים אך בכל מקרה, אלו הטפסים שאתם עלולים להדרש להציג:

  • צילום תעודת זהות כולל ספח
  • אישור ניהול חשבון בנקאי או צ'ק מבוטל
  • טופס הרשאת הוראת קבע על מנת לגבות את החזר ההלוואה.
  • טופס בקשת הלוואה חתום

לאחר שתמסרו את הטפסים, חברת הביטוח תערוך בדיקת חיתום קצרה שבה תוודא שאינם עוברים על החוק בצורה כזאת או אחרת ושאתם רשאים לקבל את ההלוואה. 

כמובן! אפילו מומלץ לעשות זאת. 

חברת הביטוח אינה מוסד פיננסי למימון חוץ בנקאי ולכן אין לו אינטרס להמשיך להעניק ריבית או להרוויח כתוצאה מריבית גבוהה. 

לכן, חברת הביטוח לרוב לא תדרוש קנס פרעון מוקדם כזה או אחר, ותוכלו לסגור את ההלוואה בכל שלב שמתאפשר לכם. 

כתבות, חדשות וראיונות

  • פוליסת חיסכון
  • 4 דקות
חברת "הכשרה חברה לביטוח" מציעה ללקוחותיה מגוון מוצרים, בה...
מגיע לך הלוואה מעולה מפוליסת חיסכון

הלוואה בתנאים מיוחדים מפוליסת חיסכון יכולה לסייע רבות באיזון התזרים החודשי שלכם במקרה הצורך. וודאו שקיבלתם את התנאים הטובים ביותר להלוואה שלכם.

כל הזכויות שמורות לאתר לירות
אלפי מבקרים כבר נרשמולניוזלטר המשובח שלנו

הרשו לנו לשלוח לכם מדי פעם עדכונים חשובים הנוגעים לכסף שלכם, בין אם בנושא פנסיה או השקעות מעבר לים.