אתר גמל נט או אתר לירות? מי טוב יותר לחיסכון שלכם?

אתר גמל נט הוא הנפוץ ביותר מבין האתרים הממשלתיים בנוגע לפנסיה שלנו אך גם הוא לוקה בחסרונות בולטים. אתר לירות מציע אלטרנטיבה מצוינת ערכנו השוואה בין המערכות על מנת לקבוע, מי נכון יותר עבורכם.
מי עדיף? אתר לירות או אתר גמלנט
גמלנט ואתר לירות מתחרים על דעת הקהל בנושא השוואת קופות גמל, השתלמות ועוד

מלאכת השוואה ובחירה של קופות גמל, קרנות השתלמות וכו' עוברת שינוי מהותי בשנים האחרונות וכעת נגישה יותר לכל אדם.

יותר ויותר משקיעים בוחרים לעקוב, לנהל ולהשקיע במוצרים פנסיונים באופן עצמאי ולמעשה מצביעים ברגליים שאתר גמל נט של משרד האוצר (GemelNet) כבר אינו מספק ויש לבחון חלופות.

אם אתם כאן, סימן שגם אתם מרגישים שיש מקום לשיפור אופן הצגת הנתונים באתר גמל נט, אז הרשו לנו להציג את אתר לירות (Lirot) ששואף לעורר שינוי מהותי באופן שבו אתם בוחרים מוצרים פנסיונים.

אתר גמל נט ואתר לירות הם מערכות מובילות לביצוע השוואה מתקדמת של מוצרים פנסיונים כגון קופות גמל, קרנות השתלמות, חיסכון לכל ילד ועוד. ערכנו השוואה מקיפה ויסודית בין המערכות השונות בשאיפה לקבוע, מהי פלטפורמת השוואת קופות גמל היעילה בישראל?

מה "הבעיה" עם גמל נט של משרד האוצר ולמה צריך את אתר לירות ?

ההקדמה הנדרשת כאן היא , מדוע בכלל צריך אתר אחר מלבד גמל נט? מה השתנה בעצם? התשובה פשוטה, אנחנו השתננו.

נסביר, במשך השנים האחרונות ולמעשה מאז רפורמת בכר, כל נושא הפנסיה היה נושא אפור ומשקיעים רבים לא עסקו בו אלה אם היו "חייבים" או כאשר נגשו אליהם מבית השקעות, בנק או סוכנות ביטוח.

סטנדרט העבודה היה כולל צילומי מסך של חתך זמן משתנה באתר גמל נט ומשקיעים היו מתייחסים למידע זה כתורה מהר סיני מכיוון שלא היו חלופות.

מאז התחולל שינוי נהדר בקרב משקיעים רבים שבוחרים ליזום, לחקור, לבדוק, להשוות ולמעשה לקחת את השליטה בחזרה על ניהול כספם הפנסיוני. ומתוקף השינוי, קוראים הציפו את הצורך לקריאה וניהול שונה של הנתונים מאתר גמל נט באופן שיכול לסייע להם לקבל החלטות.

אתר לירות הגיע על מנת להראות שאפשר גם אחרת.

אם כן, מהם הדגשים העיקריים שאתר לירות מנסה לפתור ולשנות באתר גמל נט המסורתי?

נגישות לקהל הרחב

אתר גמל נט בנוי בצורה כזו המגבילה את החשיפה שלו במנועי חיפוש ברשת, האתר אומנם יופיע אם תחפשו "גמלנט" אך פה זה נעצר. בנוסף האתר אינו נגיש לבעלי מוגבלויות, טלפונים חכמים ועוד.

מעבר מניהול פסיבי לאקטיבי

בבסיסו, אתר גמל נט הוא מאגר מידע שאמור לשרת בעיקר אנשי מקצוע בתחום הפנסיוני, האתר אינו אינטראקטיבי והמשקיע יצטרך להיות בקיא ברמה גבוהה על מנת להתמצא במערכת ולאתר קופה מובילה.

עזרה וליווי

ככל שיותר משקיעים פועלים באופן עצמאי, ייתכן שיעלו שאלות ותהיות ולכן יחד עם הנגשת המידע, ראוי שתהיה אפשרות להעניק ליווי, עזרה וייעוץ. כעת אתר גמל נט לא מציע שירות טלפוני או פרונטלי בנושא בחירת מסלול השקעה.

אתר גמל נט ואתר לירות במבט על

כאשר משווים 2 מערכות חשובות כמו גמל נט ואתר לירות, ישנם מספר רב של יתרונות וחסרונות שצריך לקחת בחשבון. על מנת לעזור לכם לקבל תמונה ברורה יותר, ריכזנו את היתרונות והחסרונות בטבלת השוואה על מנת לסכם את התכונות של גמל נט ולירות.

גמל נט
לירות
תשואות חודשיות
⭐⭐ יש, אבל לא לשנה הנוכחית והקודמת
⭐⭐⭐⭐⭐ מתחילת פעילות הקופה
סימולטור תשואה
אין
⭐⭐⭐⭐ מחשבון תשואה לפי חודש, שנה ותקופה
קופות מועדפות
אין
⭐⭐⭐⭐ ניתן לשמור קופות מכל סוג
איזור אישי
אין
⭐⭐⭐⭐ איזור אישי ללא הרשמה או תשלום
מהירות נתונים
⭐⭐⭐⭐⭐ מדי חודש
⭐⭐⭐⭐ מדי חודש (כפוף לגמל נט)
הודעות מיזוג קופות
⭐⭐⭐⭐ מופיעה הודעה בעמוד הקופה
⭐⭐ ידני על ידי עורכי האתר
תשואה מצטברת
אין בטבלה ראשית
⭐⭐⭐⭐ מוצג בטבלה ועמוד קופה
ניתן להוריד את הדוח
⭐⭐⭐ גרסת הדפסה וXML
אין אפשרות כרגע
חיפוש לפי חשיפה למניות /חול
אין אפשרות
⭐⭐⭐⭐⭐ ניתן לחפש לפי חשיפה למניות, בארץ, חול
סינון קופות סקטוריאליות
אין אפשרות
⭐⭐⭐⭐⭐ סינון בקלות של קופות סקטוריאליות
סינון קופות לא פעילות
אין אפשרות
⭐⭐⭐⭐⭐ סינון בקלות של קופות לא פעילות
לוח תשואות לפי התמחות
אין
⭐⭐⭐⭐עמוד מוקדש לכל מוצר עם טבלאות תשואה לפי התמחות
השוואה למדדי השוק
⭐⭐⭐⭐⭐אפשרויות רבות להשוואה מול מדדים מובילים
אין אפשרות כרגע
בחירת טווח זמן מעל 12 חודשים
⭐⭐⭐⭐ ניתן לשלוט בתאריכי המידע
⭐⭐⭐ מציג עבורנו את כל נתוני התשואה הרלוונטים
מחיר
חינם
חינם
ציון מסכם
4.1/5
4.7/5

אז מי עדיף? אתר לירות או גמל נט?

כאשר משווים בין לירות לגמל נט אנחנו צריכים לשקול את היתרונות והחסרונות, כיצד הם משפיעים על השימוש שלנו, קבלת החלטות ועוד. בחרנו לפרט את היתרונות והחסרונות של גמל נט ולירות כך שתוכלו לקבל מושג טוב יותר מה המערכת יכולה להציע לכם וכיצד תוכלו להיעזר בה בנוסף למגבלות שאולי לא ידעתם שיש לכל אחת.

אתר לירות יתרונות

ראשית, נסתכל על המערכת החדשה שצוברת תאוצה ופופולריות. אין ספק שאתר לירות מציג חדשנות מרשימה לצד פיצ'רים ואפשרויות שעוד לא פגשנו באתרים אחרים. לפניכם היתרונות הבולטים במערכת לירות.

עמוד השוואת קופות מתקדם

ניתן לטעון שהיתרון הגדול ביותר של אתר לירות הוא עמוד השוואת קופות, בין אם מדובר בהשוואת קופות גמל, השתלמות, פוליסות חיסכון או חיסכון לכל ילד, משתמשים רבים בוחרים להיעזר במערכת לירות לביצוע השוואה.

בעמוד השוואה של אתר לירות תוכלו לקבל מידע חיוני לגבי הקופות השונות כגון:

  • סינון רמת חשיפה למניות/חו"ל
  • תשואה חודשית
  • תשואה מצטברת (תחילת שנה, 12/36/60 חודשים)
  • קופות מובילות TOP10
  • התמחות השקעות
  • תגיות (מובילה, פופולארית, פודה…)
  • ועוד…

חווית משתמש

חברת לירות דיגיטל שעומדת מאחורי אתר לירות שמה דגש ומאמצים רבים בכל הנוגע לחווית המשתמש, בכל עמוד ישנו כפתור ליצירת קשר, שליחת משוב, הצעות ודגשים (מרביתם נכנסים לביצוע 🙂

אתר לירות עבר מספר גלגולים ועיצובים שונים על מנת תמיד לשמור על הקו הנקי, העדכני והנכון ביותר למשתמשים.

יתרה מזה, לא מדובר רק בבחירת צבע לטקסט או תמונה יפה לבלוג, אלה ההבנה שמשקיעים המבקרים באתר מגיעים על מנת לקבל "החלטה" בנוגע לפנסיה שלהם ולכן צריך לדאוג שהאתר "ידבר" אליהם ויפנה אותם למקומות הנכונים מאשר שיתפקד כקובץ אקסל המאגד נתונים בלבד.

** ספוילר קטן: מתוכנן עדכון ענק לשנת 2024, הכי גדול ומתקדם שהיה לנו, שווה להירשם לניוזלטר ולקבל עדכונים לפני כולם.

קהילתיות ועדכונים

בהמשך ישיר לפסקה הקודמת, אתר לירות רוצה לחצות את הקו של מאגר נתונים ולספק מידע עדכני ורלוונטי, כזה שיכול לעשות את ההבדל בחייהם של הקוראים.

דוגמא נהדרת קרתה ביום חמישי האחרון 14.08.2024 שבו שלחנו ניוזלטר עם חדשות מרעישות על תיק השקעות חדש של הפניקס PROTECT, מדובר במוצר השקעות פנטסטי למשקיעים שאינם מרגישים בנוח עם הפסדים בטווח הקצר.

התגובות מהקוראים היו מרגשות, ממש הצלחנו לעורר שיח בריא בין הקוראים לאנשי המקצוע שלנו או שלהם (אין חובה להיעזר רק בנו, העיקר שאתם פעילים)

אולי זאת הזדמנות לענות לכולם, תהיה לנו קהילה בפייסבוק ובוואטסאפ ברגע שאמצא את המנהל/ת הנכונים 🙂

אתר לירות חסרונות

לצערנו אין טוב בלי פחות טוב, למרות שלמערכת של לירות יש יתרונות רבים, גם היא מעט מוגבלת ובעלת חסרונות. לפניכם החסרונות המהותיים והאם יש פתרון יצירתי לעקוף אותם.

זמינות הנתונים

נכון לרגע כתיבת השורות האלו, משרד האוצר אינו מאפשר חיבור API ישיר למאגר המידע שלו, כך שאתר לירות נשען על מערכת גמל נט לטובת משיכת המידע. לכן באופן טבעי, אתר גמל נט מתעדכן כ-שעה לפני אתר לירות.

ללא ספק ניתן לראות זאת כחיסרון, אך משיחות עם הקוראים שלנו, הבנו שמרביתם אינם ממהרים לבדוק את הקופות או אפילו שמים לב שאתר גמל נט מתעדכן ללא התראה חיצונית מאתר לירות או אתרי חדשות נוספים.

בנוסף, המערכות שלנו מוכנות לקלוט API ברגע שיתאפשר, כך שהחיסרון הזה הוא זמני ובמידה ומשרד האוצר ישנה מדיניות, אנחנו נהיה הראשונים לטפל בנושא הזה.

12 חודשים אחרונים "בהתאמה אישית"

אתר לירות מציג תשואות מצטברות, 12 חודשים, 36 חודשים ו-60 חודשים אך אלו מתייחסים לחודש האחרון כנקודת ציון. כלומר לא ניתן להזיז את המחט לתאריכים בהתאמה אישית. יחד עם זאת, תוכלו למצוא את כל התשואות החודשיות בטבלה ייעודית.

זהו חיסרון אך אנחנו לא רואים בו חיסרון מהותי שכן השימוש בתכונה זו באתר גמל נט לרוב נעשתה על ידי גורמים צד ג' שרצו להיאחז בתשואות בטווחי זמן מאוד ספציפיים על מנת להצדיק קופה זו או אחרת.

כרגע אין לאתר לירות כוונה להוסיף את התכונה הזו, אין סיבה לסכום תשואות מצטברות בתאריכים משתנים בעבר כאשר ניתן לבחון תשואות חודשיות, גרף מומנטום ותשואות מצטברות.

בנוסף, במהלך העדכון המתכונן, אתר לירות ישיק נתונים חדשים המבוססים על פרשנות וחקירה של הנתונים הקיימים כך שיפתח בפניכם רובד חדש של ניתוח והשוואה.

התראות אישיות

כיום האזור האישי באתר פועל ללא צורך בהרשמה וכך הוא בנוי, זאת על מנת לא "להכריח" אף מבקר באתר להירשם, לספק פרטים או מידע אישי לטובת שימוש באתר.

ניתן לסמן קופות גמל, השתלמות, פנסיה וכו' כקופות מועדפות ואלו יחכו וישמרו לכם באיזור האישי, שם תוכלו לבצע סינון נוסף, מעקב ועוד.

יחד עם זאת, אחת הבקשות הנפוצות מהקוראים שלנו הוא לשכלל את האיזור האישי ולהוסיף התראות אקטיביות בנוגע לקופות המועדפות.

האזור האישי החדש של אתר לירות כבר נמצא בפיתוח, גם כאן אנחנו שואפים להציג אפשרויות ותכונות בלעדיות, כאלו שממש יצדיקו את הצורך בהרשמה לאתר.

אתר גמל נט יתרונות

אתר גמל נט הממשלתי הביא איתו בשורה משמעותית למשקיעים בעת ההקמה שלו, ללא ספק. העובדה שהוא האתר הרשמי של משרד האוצר לנתוני קופות גמל, השתלמות וכו' מעניקה לו יתרונות אדירים שיהיה קשה לנצח והנה הם לפניכם.

זמינות הנתונים

באופן טבעי, אתר גמל נט הממשלתי הוא הראשון להתעדכן בכל נתוני הקופות. מתשואות ועד נכסים לא סחירים ועוד. למרות שלא מדובר במניות אשר מחירן משתנה כל דקה, עדיין ישנם גורמים ומשקיעים ששואפים להיות מעודכנים בזמן אמת ככל שניתן ולכן יבחרו באתר גמל נט.

עקוב אחרי

אתר גמל נט מציג את ההיסטוריה המלאה של כל קופה מבחינה "בירוקרטית" , כלומר קופות שנסגרו, התמזגו וכדומה. חשוב לציין שאין לכך חיווי או אפשרות סינון אלא רק במידה ונתקלתם בקופה שמוזגה, תוצג לכם התראה על כך. זהו נתון שלא ניתן לייצא ולכן לא נמצא באתרים מתחרים לגמל נט.

0% טעויות סופר

כמו כל תהליך בטבע, ככל שמוסיפים שלבים, כך גדלים האחוזים לטעויות כאלה ואחרות. לכן, כל אתר ששואב את המידע מגמל נט יכול להוסיף אפשרות של טעות סופר בזמן טעינת המידע ולכן אתר גמל נט מעניק 100% ביטחון שהנתונים אכן תואמים את הצהרות בתי ההשקעות וחברות הביטוח.

גמל נט חסרונות

העובדה שיש לאתר גמל נט חסרונות היא ידועה, אחרת לא היה צורך באתרים תומכים כגון Lirot.co.il (המוביל שבניהם 🙂). אך האם החסרונות של גמל נט הם בגדר סוף העולם? ריכזנו את החסרונות הבולטים של גמל נט וכיצד תוכלו להתגבר עליהם.

לא מותאם לנייד

לפי גוגל, כ-58% מתנועת הגולשים באינטרנט ברחבי העולם מגיע מטלפונים ניידים. מה שאומר שמעל למחצית מהגולשים של אתר גמל נט אינם יכולים להיעזר באתר בכלל.

נדרשת עבודה משמעותית ויסודית על מנת להתאים את אתר גמל נט למכשירי טלפון פופולריים. לא נראה כרגע שזה בתוכניות שלהם אך אי אפשר לדעת.

אין שירות או ליווי

בזמן שאנחנו מחפשים קרן השתלמות מוצלחת למשל, ייתכן שנזדקק לעזרה בביצוע הניוד, הפקדה או סתם שאלה לגבי איזו קרן לבחור? אתר גמל נט לא מציע שירות ממוקד ומקצועי בנושא.

בשונה מהדעה הרווחת, השוואה קופות אינה דומה למניות בהם אתם מחפשים רק תשואה גבוהה. ביצוע שינוי פזיז בחיסכון הפנסיוני יכול לגרום לנזק כגון:

  • ניוד מקופה מבטיחת תשואה
  • ניסיון הצטרפות לקופה סקטוריאלית
  • ויתור על מקדם קצבה נמוך
  • שינוי חד ברמת סיכון בקופה

כל אלו הן דוגמאות לפעולות פנסיוניות שעלולות לקרות כתוצאה מחיפוש עצמאי אחר קופה ללא אפשרות להתייעץ עם איש מקצוע בעל רישיון.

מתנהל כמאגר מידע בלבד

הקוראים שלנו ציינו את חיסרון בולט באתר גמל נט והוא העובדה שהמערכת מתנהלת בדומה לקובץ אקסל "משוכלל". כלומר המידע אמנם נמצא שם אך האתר אינו "מסייע" לנו להגיע אל הקופה הנכונה, המובילה והמומלצת. אמנם יש שורת חיפוש בעמוד הראשי אך האם אנחנו יודעים איזה קופה לחפש?

לדוגמא נניח שאנחנו עוקבים אחר קופת גמל להשקעה של מור מסלול מניות, האם אנחנו יכולים בקלות למצוא את המסלולים המקבילים ולבצע השוואה? לצערנו לא.

להבדיל, באתר לירות, כבר בעמוד הקופה יופיע בפנינו טבלה מקוצרת המשווה בין הקופה הנוכחית והמקבילות שלה.

גמל נט מול לירות: במי כדאי לכם לבחור?

אם אתם בעלי מקצוע בתחום הפיננסי והפנסיוני, ייתכן שתהיו אדישים בין המערכות שכן אתם בקיאים בקופות המובילות ולכן תבחרו מערכת רק על סמך חווית משתמש ודעתכם האישית.

אך במידה ואתם משקיעים בתחילת הדרך אשר מעוניינים לקחת את המושכות בנושא ניהול כספכם הפנסיוני, ייתכן שתמצאו את אתר Lirot.co.il כנוח יותר לשימוש ראשוני.

אם ניקח לדוגמא את קרנות ההשתלמות, ישנן 220 קרנות השתלמות במאגר של אתר גמל נט. במקרה של משקיע מתחיל, ייתכן שירגיש מוצף ולא יידע כיצד להתחיל לסנן את הקרנות ולצמצם את האפשרויות בדרך לקרן ההשתלמות המובילה. למטלה הזאת, אתר לירות עדיף, ללא ספק!

בנוסף, משקיעים שאוהבים להיות בשליטה על החיסכון שלהם, ישמחו להתעדכן מדי חודש אחר התשואות החודשיות של הקופות שלהם. גם במקרה זה, אתר לירות עדיף!

גמל נט אכן עדיף במקרים מסוימים בהם נרצה לחקור יתר על המידה את התשואות בכל טווחי הזמן האפשריים, התהליך אמנם ייקח זמן אך רק לגמל נט יש את המידע הספציפי הזה.

גמל נט מול לירות : שאלות נפוצות

לפני שאתם צוללים לשאלות ותשובות בנושא השוואה בין גמל נט לבין לירות, זכרו שלא מדובר בתשובות, אלה דווקא בשאלות שאולי לא חשבתם לשאול.

האם גמל נט ואתר לירות קשורים עסקית?

לא. וחשוב להדגיש זאת.
אתר לירות מציג לציבור מידע נגיש בצורה נוחה ועם פרשנות מעטה וזאת על מנת לסייע בעידוד שיח חיובי אודות החסכונות הפנסיונים. אך נכון לעת זו, אין קשר עסקי בין לירות לבין גמל נט.

האם אתר לירות צפוי לעלות כסף?

אכן שאלה שעולה מדי פעם אז חשוב להבהיר את הנושא. אתר לירות שואף להישאר ללא עלות ככל שניתן. יחד עם זאת, ייתכן שיוצגו מעת לעת כלים חיצוניים בעלות סמלית כגון קבצי אקסל לניתוח תיק השקעות, ניתוח כלכלת משפחה ועוד.

מי עומד מאחורי אתר לירות?

את אתר לירות הקים יזם בשם אבי סלם, האתר מנוהל על ידי חברת לירות דיגיטל שבבעלותו. נכון לרגע זה, הבעלות פרטית נטולת אינטרסים חיצוניים כפי שהייתה ב-7 שנים האחרונות מאז הקמת האתר.

לסיכום, זאת לא המערכת, זה המשקיע

בחירה של מערכת השוואת קופות דומה לבחירת בגדי ספורט, לכל אחד יש טעם אישי והעדפה אך מה שבטוח, לבגדים אין משמעות אם לא נבצע פעילות ספורטיבית🙂

לכן, נמליץ לכם, בכל דרך ובכל מערכת שתבחרו, לעקוב מעת לעת אחר הביצועים של הקופות השונות, תמיד להיות ערניים אם הוצא לכם שינוי כלשהו או אם אתם מרגישים שאתם יכולים לקבל יותר מהחיסכון הפנסיוני שלכם.

אנחנו אמנם משוחדים ומאמינים שאתר לירות מציע את הכלים הנכונים יותר עבורכם, אך אם בכל זאת יש לכם הצעה, שאלה, התייעצות לגבי איך להתחיל, אנחנו פה בשבילכם 🙂

איור דמויות של נציגי שירות
עולה לכם שאלה? אל תהססו!

אנחנו נשמח לענות על כל שאלה שתהיה לכם

כל הזכויות שמורות לאתר לירות
אלפי מבקרים כבר נרשמולניוזלטר המשובח שלנו

הרשו לנו לשלוח לכם מדי פעם עדכונים חשובים הנוגעים לכסף שלכם, בין אם בנושא פנסיה או השקעות מעבר לים.