ביטוח נט או אתר לירות : היכן תמצאו את פוליסת החיסכון המנצחת?

הפרק השני בסדרה, הפעם ננסה לעזור לכם למצוא את היתרונות של אתר לירות אל מול אתר ביטוח נט וגם את החסרונות ככל שיהיו. בשורה התחתונה, כל שחשוב לנו הוא שתמצאו בקלות ובמהירות את פוליסת החיסכון הטובה ביותר עבורכם.
אתר ביטוח נט בהשוואה לאתר לירות. איזה אתר טוב יותר לפוליסת החיסכון שלכם
השוואה בין אתר לירות לאתר ביטוח נט הממשלתי

פוליסת חיסכון הינה מכשיר חיסכון לטווח בינוני שהפכה לפופולרית ביותר עבור מי מבינינו המעוניין בהשקעה גמישה ובעלת פוטנציאל תשואה נאה בצידה. פוליסת חיסכון נועדה לאו דווקא למומחים בהשקעות בשוק ההון ומאפשרת גם לחסרי ניסיון בתחום לחסוך וליהנות ממוצר חיסכון נזיל בו ניתן להגדיר מסלול חיסכון בהתאמה אישית.

מערכת ביטוח נט ומערכת לירות הן 2 מערכות בעלות תפקיד דומה: השוואת פוליסות חיסכון בקלות ובמהירות. כאן במאמר נבצע השוואה בין שתי המערכות על מנת לזהות מי מביניהן עונה על הקריטריונים לניווט מהיר, יעיל ומדויק ומספקת נוחות שימוש וחווית משתמש. ביטוח נט או לירות – איזו מערכת היא המובילה מבין השתיים?

פוליסת חיסכון – הגדרה, חקיקה ונתונים נוספים

פוליסת חיסכון, אם שאלתם, היא מוצר חיסכון הנמצא על הרצף שבין ביטוח מנהלים לפוליסת פרט. למרות הטעות הרווחת, פוליסת חיסכון אינה מהווה מוצר ביטוח או מוצר פנסיוני טהור. למעשה, פוליסה זו מהווה אפיק חיסכון והשקעה ללא רכיב ביטוחי וללא אפשרות להמרת כספי החיסכון לקצבה כנהוג בביטוח מנהלים או בקופת גמל.

פוליסת חיסכון או בשמה הנפוץ "פוליסה פיננסית" פועלת תחת תחום אחריותה של הרשות לשוק ההון ולא תחת הרשות לניירות ערך משום שהיא מנוהלת אך ורק על ידי חברות ביטוח.

בדומה לתיק השקעות, כספי פוליסת חיסכון נזילים לחלוטין וזמינים לחוסך בכל עת, זאת בשונה מחסכונות פנסיוניים שאינם מאפשרים משיכה עד היציאה לגמלאות וכדומה.

המאפיין העיקרי והחשוב ביותר בפוליסת חיסכון הוא ניהול ההשקעות בפועל כאשר בפוליסות חיסכון מסלולי ההשקעה קבועים ואינם ניתנים לשינוי בהתאם לתמהיל אישי אינדיבידואלי לכל חוסך.

מקובל לבצע השוואה בין פוליסות חיסכון לתיקי השקעות וקרנות נאמנות בגלל מאפיינים ואלמנטים דומים בין המוצרים.

מדברים חיסכון: מילון מושגים מקוצר

  • תשואה – כאשר אנו מקבלים נתוני תשואה, הכוונה היא לתשואה נומינלית ברוטו ללא הפחתה של דמי ניהול וללא התייחסות למדד המחירים. התשואות המוצגות במערכת ביטוח נט נחלקות ל-3 תקופות: 3 שנים אחרונות, 5 שנים אחרונות (ממוצעת) ולפי תשואה מצטברת בתקופה הספציפית אותה הזין המשתמש.
  • דמי ניהול –  דמי ניהול ממוצעים לפי השנה הקלנדרית האחרונה (נתון זה מתעדכן אחת לשנה בלבד).
  • מדד שארפ – מדד באמצעותו ניתן לבדוק את רמת הסיכון של הפוליסה. רמת הסיכון היא ביחס הפוך לגובה מדד השארפ, כלומר, ככל שמדד השארפ גבוה יותר – רמת הסיכון נמוכה יותר.
  • יתרת נכסים – פרמטר זה משקף היקף נכסים המנוהל במסגרת הפוליסה. פעמים רבות נתון זה מעיד על רמת היציבות ושיקול הדעת בניהול הכספים במסלול הרצוי.

טוב, דיברנו מספיק, כעת בואו ונגיע לתכל'ס: השוואת פוליסות חיסכון באמצעות מערכות ההשוואה המובילות:

מהו אתר ביטוח נט?

אתר ביטוח נט הינו אתר שהוקם מטעם רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון כחלק מתשתית שלמה של אתרי הנגשת מידע כמו פנסיה נט וגמל נט. ביטוח נט נועד על מנת ליידע את ציבור החוסכים בנוגע לגובה דמי הניהול ותשואות פוליסות החיסכון השונות לצד מידע בנוגע לביטוחי מנהלים.

נציין כי למרות שהמערכת נועדה להנגיש מידע רלוונטי לחוסכים ולמבוטחים, היא נחשבת למערכת מורכבת לניווט ובעלת ממשק בלתי ידידותי למשתמש. ליקויים אלו גורמים למבוטחים רבים קושי באיתור המידע הנחוץ להבנת הנתונים המדויקים של דוחות השוואה בין פוליסות החיסכון השונות.

החיסרון הגדול ביותר של אתר ביטוח נט נמצא כבר בעמוד הראשי, העובדה שאי אפשר לסנן ביטוחי מנהלים מתוצאות החיפוש, לכן אין אפשרות לבצע השוואה סטרילית אך ורק של פוליסות חיסכון.

אילו ביצועים מציגה מערכת ביטוח נט?

כשאנו נכנסים למערכת ביטוח נט ניתן ללמוד על ביצועי המערכת בלחיצה על הלינק: "מה ניתן להפיק באמצעות המערכת?".

לפי הדיווח באתר, ניתן להפיק באמצעות מערכת ביטוח נט שני סוגים של דוחות:

  • דוח תשואות על פי תקופת זמן של 12 חודשים ומעלה.
  • דוח השוואה למדדי שוק.

מהם הפערים באתר ביטוח נט?

אתר ביטוח נט מציג במקביל נתוני פוליסות חיסכון וביטוחי מנהלים. הרציונל העומד בבסיס ההחלטה לזיווג שני התחומים השונים תחת חופת מערכת השוואה אחת הוא העובדה כי במקרים רבים, חברות הביטוח מנהלות את כספי המבוטחים בביטוחי מנהלים והחוסכים בפוליסות חיסכון – באותם מסלולי השקעה.

עבור המבוטח, עירוב שני אפיקי ההשקעה בתוך מערכת השוואה אחת יוצר רק בלבול ומקשה על ביצוע השוואה מדויקת ואובייקטיבית של פוליסת חיסכון משתלמת.

"לירות" – מערכת מתקדמת להשוואת פוליסות חיסכון

לירות היא פלטפורמה מתקדמת להשוואה ובחירת מוצרים פנסיונים ופיננסים. כמערכת חדשנית השואפת לתת את המירב למשתמשיה, לירות 'משתפשפת' ומשתפרת כל הזמן, תוך התבססות על דרישות וחוות דעת של משתמשים.

עם השנים גדל הצורך ביצירת מערכת שתבצע השוואת פוליסות חיסכון בצורה קלה ופשוטה. צוות "לירות" הרים את הכפפה והקים מערכת נוחה ויעילה מאוד לביצוע פעולת ההשוואה.

השוואת פוליסות חיסכון באתר לירות
השוואה ובחירת פוליסת חיסכון מצוינת באתר לירות

הנחיצות של ביצוע השוואת פוליסות חיסכון

כמשקיעים, הצרכים שלכם דינמיים, מה גם ששוק ההון ומסלולי השקעות אינם סטטיים כמובן. כך מתברר שהבחירה שהייתה נכונה עד לאמש, כיום כבר אינה המשתלמת ביותר. באופן זה ביצוע שינויים ועדכונים בפוליסות חיסכון מדי תקופה הוא מתבקש. עוד מובן שלפני בחירה ראשונית של פוליסת חיסכון יש לבצע בדיקה יסודית ולהעריך מהי הפוליסה הטובה ביותר עבורכם כחוסכים על פי פרמטרים שונים.

חברות הביטוח מציעות מגוון מסלולי השקעה השונים זה מזה ברמת החשיפה לגורמי סיכון שונים, בתחום ההתמחות, בגובה דמי הניהול, בגודל הפוליסה ועוד. מסלולים אלו כאמור, מניבים תשואות שונות על פי מצב שוק ההון ומומלץ לבצע רענון מידע בנוגע למתרחש בשוק ההון כל תקופה כדי לוודא כי הבחירה במסלול החיסכון כפי שבוצעה בעבר – עדיין רלוונטית ואם לא – לבצע שינויים.

כאן ועכשיו: עורכים השוואה – ביטוח נט מול לירות

חמושים בסקרנות, עכבר ומקלדת, אנו יוצאים לבחון מקרוב את השטח. תחילה נכנס למערכת ביטוח נט ונלמד את הפונקציות השונות אותן היא מציעה לחוסכים:

אתר ביטוח נט מול אתר לירות מבחינה ויזואלית

החלק הויזואלי שהוא המאפיין הראשון הקופץ לנו כשאנו נכנסים לביטוח נט – די מרתיע. מדובר במערכת בעיצוב מיושן, המציגה את המידע בפונט קטן ולא מאפשרת צפייה בהגדלה בנתונים השונים ללא חיתוך של העמוד. לעומת זאת, אתר לירות מתמחה בחווית משתמש כיפית ומעוצב בצורה קלה לניווט, נעימה לעין ונוחה לשימוש.

תצוגת אתר ביטוח:

אתר ביטוח צילום מסך בית
אתר ביטוח נט עמוד חיפוש

תצוגת אתר לירות:

השוואת פוליסות חיסכון באתר לירות
לירות השוואה פוליסות חיסכון

מבנה אתר ביטוח נט

בלחיצה על: "מה ניתן להפיק מהמערכת", אנו לומדים על מבנה המערכת. בהדרכה המוכנה באתר אנו מונחים לבחור בתקופה שבה הופקה הפוליסה ולפי נתון זה להצביע על מסלול השקעה מבוקש או לחילופין לבחור בקבלת תשואה משוקללת לחברת ביטוח ספציפית.
כשאנו נכנסים לתוך המערכת עצמה אנו נתקלים ב-3 תגיות המאפשרות 3 רמות חיפוש:

  • פוליסות
  • תחקור לפי פרמטרים
  • חיפוש מתקדם

חיפוש על פי סוגי פוליסות באתר ביטוח נט

גם כאן ניתן לחלק את סוגי הדוחות לדוח על פי תשואות ודוח על פי מדד אלפא. בחלונית הסינון תופענה כל רשימת חברות וגופי הביטוח מתוכן ניתן לבחור את הגוף הרצוי. בחלונית תחתונה ניתן לבחור ידנית את חברת הביטוח הרצויה בצורה מהירה יותר.המערכת מאפשרת למיין את הדוחות על פי השנים בהן הופקו.

בשלב הבא יש לבחור את התקופה בה הופק הדוח כאשר המינימום עומד על 12 חודשים אחרונים. (במערכת ביטוח נט לא ניתן להפיק דוח של מספר חודשים הנמוך מ-12, מה שמגביל את יכולת ההשוואה בתקופות בהן יש תנודה משמעותית בשוק ההון).

כעת יש ללחוץ על "הצג דוח" והדוח יוצג על המסך.

כך לדוגמה בחרנו באופן אקראי את פוליסת חיסכון 164 איילון שקלי בתקופה של 12 חודשים אחרונים. הדוח שהתקבל על המסך הציג טבלה המורכבת ממספר הקרן, שם הקרן, תקופה, תשואה מצטברת לתקופה, תשואה ממוצעת 3 ו-5 שנים אחורנית, נכסים, הפקדות, יתרת נכסים ומדד נזילות.

הדוח מציג גם השוואה לפוליסות שהונפקו בשנים מוקדמות יותר לצד שורת סיכום סופית המאפשרת לחוסך להשוות בין מסלול איילון שקלי לבין כלל פוליסות שהונפקו בתקופות מוקדמות שונות.

ביטוח נט עמוד איילון מסלול שקלי
ביטוח נט עמוד פוליסה

תחקור לפי פרמטרים – ביטוח נט

בתגית זו אנו מבצעים חיפוש מעמיק ומדויק יותר. בשלב זה עלינו לבצע 5 פעולות:

  • בחירת הפוליסה
  • בחירת תקופת ההקמה
  • בחירת חברת הביטוח המנהלת את הפוליסה
  • הצבת פרמטרים של:
    • גובה יתרת נכסים במיליוני שקלים
    • תשואה ברוטו שנתית ממוצעת לתקופת הדוח באחוזים
    • שיעור דמי ניהול ממוצע מנכסים
    • תקופת הדוח – החל מ-12 חודשים אחורנית.

המערכת דורשת ניווט מיומן ומצריכה הצבת נתונים מדויקים בבחירת המשתמש ללא שהיא מציגה אופציות לבחירה, זאת בשונה ממערכת לירות. עם זאת חשוב לציין כי באתר ביטוח נט בכל שלב בחיפוש ניתן לצפות בדוח מפורט של סה"כ נכסי הקרנות והמסלולים לפי תקופות.

ביטוח נט תחקור לפי פרמטרים
ביטוח נט תחקור לפי פרמטרים

השוואת פוליסות לפי פרמטרים במערכת לירות

מערכת לירות מציגה את כל מסנני החיפוש והפרמטרים כבר בראש העמוד של מערכת ההשוואה. בשלב ראשון היא מציגה 4 מסננים נפוצים: התמחות הפוליסה, חשיפה למניות, חשיפה לחו"ל ודמי ניהול.

השוואת פוליסת חיסכון מסננים עיקריים
פילטרים להשוואת פוליסות חיסכון

בלחיצה על אופציה של: "מסננים נוספים" נפתחות אפשרויות סינון נוספות על פי פרמטרים של גודל הפוליסה, דירוג תשואה חודשית ו-נכסים לא סחירים.

פילטרים מתקדמים להשוואת פוליסות חיסכון
השוואת פוליסות חיסכון פילטרים מתקדמים

נראה כי מי שמעוניין לבצע פעולה מהירה של חיפוש לפי פרמטרים ימצא את מערכת לירות נוחה ומהירה יותר מאשר מערכת ביטוח נט בה נדרש המשתמש לחטט בקרביה טרם הפקת הדוח המבוקש.

התמחות הפוליסה

בקלות רבה, מבלי צורך לנווט בין דפי האתר מופיעה אפשרות בחירת התמחות הפוליסה בחלק העליון של הדף הראשי: "השוואת פוליסות חיסכון". כאן אנו בוחרים את סוג ההתמחות הרצוי מבין ההתמחויות השונות:

השוואת פוליסת חיסכון פילטר תחום התמחות
תחום התמחות פוליסת חיסכון פילטר

בביטוח נט כדי לבחור התמחות יש להיכנס ל"תחקור על פי פרמטרים" ולבחור את סוג הפוליסה רצוי מבין עשרות גופים.

חשיפה למניות

כחוסכים, הצורך שלכם לבדוק מהי הפוליסה המשתלמת לפי רמת חשיפה למניות מובן בהחלט, באמצעות נתון זה ניתן לשקלל את רמת הסיכון של פוליסת חיסכון.

פילטר חשיפה למניות באתר לירות מאפשר סינון של קרנות פנסיה לפי רמת חשיפה למניות

במערכת לירות תוכלו לבחור בקלות מבין 3 אפשרויות מובנות בממשק המערכת:

עד 33%

מסלולי חשיפה סולידיים המחזיקים בעיקר בנכסים בלתי סחירים ואג"ח.

עד 64%

טווח חשיפה זה יכלול בעיקר מסלולים "כלליים" וכללי פסיבי, מסלולים אלו מוגדרים כמסלולי צמיחה.

עד 100%

טווח חשיפה זה עונה על רמת חשיפה גבוהה למסלולים עתירי מניות. מסלולים אלו כוללים לדוגמה: פוליסות חיסכון מחקות מדד S&P500.

בביטוח נט לעומת זאת, לא ניתן לבחור את מידת החשיפה. כדי לבצע השוואה מודעת יש ללמוד מה אומרים שמות בלתי מסגירים כמו: פוליסת חיסכון "משולב סחיר" וכדומה.

היכולת למיון על פי רמות חשיפה למניות מהווה יתרון משמעותי של לירות על פני ביטוח נט שמציגה משק מסורבל ובלתי ידידותי בתחום זה.

פילטר חשיפה למניות מסנן את פוליסות החיסכון באתר לירות לפי אחוזי חשיפה מסך הנכסים המנוהלים.

חשיפה לחו"ל

משתמשים קבועים ונאמנים של אתר לירות הציפו את הצורך ליצירת מסנן חיפוש על פי חשיפה לחו"ל בייחוד בשנת 2023 שאופיינה ברצון של משקיעים רבים לניהול חסכונות בחו"ל ולצמצום חשיפת החסכונות לבורסה בישראל ולשקל החדש.

פילטר חשיפה לחו"ל של קרנות פנסיה באתר לירות
סינון פוליסות חיסכון לפי רמת חשיפה לחו"ל

הפילטר של לירות שוב נחלק ל-3 אופציות:

עד 34%

פוליסות שעיקר ניהולם בארץ למעט החזקת ניירות או קרנות בהיקף נמוך בחו"ל.

עד 64%

טווח חשיפה זה כולל מסלולים המאזנים חשיפה להשקעות בארץ ובחו"ל.

עד 100%

טווח חשיפה זה ישקף מסלולים המתמחים בחו"ל ומחקים מדדי בורסה זרים או בנויים סביב קרנות זרות.

חשיפה למטבע

בדומה לחשיפה למניות, במידה והפוליסה חשופה למטבע היא חשופה לסיכון שכן השקל יכול להתחזק או להיחלש אל מטבע זר. יחד עם זאת, ניתן ורצוי לשלב סיכון במידה ולכן אתר לירות מאפשר לכם לסנן את פוליסות החיסכון לפי רמת החשיפה למטבע זר (מט"ח). 

אתר לירות האפשרות לנתח את פוליסות החיסכון השונות גם בהתאם למט"ח ולפיזור השקעות אפשרויות אלו מקנות למשתמש אינדיקציה בנוגע לסיכונים אותם הוא נוטל בחשיפה למטבעות שונים.

פיזור השקעות בקרן פנסיה לפי רמות חשיפה שונות (מטח, חול ומניות)
פירוט חלוקת השקעות בפוליסת חיסכון לפי רמת חשיפה למניות, מטח וחול

גובה דמי ניהול

דמי הניהול הם הכסף אותם מוציא המשקיע מכיסו בפועל, אין שאלה אם כן מדוע תחום זה הוא בעל משקל רב בבחירת פוליסת חיסכון משתלמת.

פילטר דמי ניהול של קרנות פנסיה באתר לירות
אתר לירות השוואת פוליסות חיסכון מאפשר סינון של פוליסות לפי ממוצע דמי ניהול

באתר לירות כל משתמש יכול לבחון את התשואות השונות בהתאם לגובה דמי הניהול הרצוי. שימו לב כי לא תמיד דמי ניהול גבוהים יותר מעידים על תשואות גבוהות יותר.

ציר דמי הניהול במערכת לירות מאפשר לכם "לשחק" בקלות עם גובה דמי הניהול עד לרמת דיוק של 0.1% ולבדוק את הביצועים של חברות הביטוח ביחס לתשואה המתקבלת.

בביטוח נט יש להיכנס לתוך תגית: "חיפוש לפי פרמטרים", תחת הכותרת "פרמטרים" בסעיף 4 יש לבחור באופציה הדיפולטיבית של "כולם" או אופציה רלוונטית אחרת מבין 4 אפשרויות לפי גובה אחוזי דמי הניהול.

אתר ביטוח נט דמי ניהול ממוצעים
ממוצע דמי ניהול פילטר אתר ביטוח נט

גודל פוליסת החיסכון

יתרת הנכסים המנוהלים בפוליסה מהווה אינדיקציה משמעותית לבחינת יכולת הביצועים של הפוליסה. זאת מכיוון שפוליסות בעלות יתרה נמוכה, יכולות להציג תשואות גבוהות בקלות בלקיחת סיכונים, משום שבחישוב הרווח לחלק לסך כל הנכסים – עשויה התוצאה להראות דו ספרתית ללא שיהיה לכך קשר לאיכות ורמת הניהול של הפוליסה.

לעומת זאת, קרן בעלת יתרת נכסים גדולה שמנהלת מיליארדי שקלים המציגה תשואה גבוהה – מעידה על יכולת ניהול מעולה, לצד שיקול דעת ויציבות.

באתר לירות נוכל לבחור בין 3 גדלי פוליסות נפוצים, לעומת ביטוח נט – המאפשרת גמישות רבה יותר בהזנה ידנית של טווח יתרת הנכסים הרצוי.
כך זה נראה במערכת לירות:

פוליסת חיסכון פילטר לפי גודל הפוליסה
פוליסת חיסכון פילטר לפי גודל הפוליסה

ובאתר ביטוח נט:

ביטוח נט יתרה נכסים פוליסת חיסכון
ביטוח נט יתרה נכסים פוליסת חיסכון

דירוג תשואה חודשית

המשתמשים באתר לירות דרשו לשדרג את האתר כך שיכלול פילטר שיאפשר את "חיתוך" הטבלה לפי פוליסות חיסכון מובילות לפי תשואה נטו כדי שעליהן ניתן יהיה להחיל אפשרויות סינון נוספות.
נציין כי אפשרות זו מתאימה בעיקר עבור משקיעים שאינם חוששים משינויים ומסוגלים לנייד את פוליסת החיסכון שלהם בכל תקופה לפי נתוני השוק המשתנים.

באמצעות מסנן זה תוכלו לבחור ולהוסיף לבחירתכם טווח דירוג תשואה חודשית החל מ-1 עד 10.

דירוג קרנות פנסיה לפי תשואות חודשיות באתר לירות
אתר לירות מאפשר סינון מהיר של פוליסות חיסכון לפי דירוג תשואות חודשיות

במערכת ביטוח נט לא קיימת אופציה לדירוג פוליסות חיסכון לפי מדד התשואה החודשית.

נכסים לא סחירים

נכסים לא סחירים כשמם כן הם, מהווים בסיס יציב למשקיעים גם בתקופות בהן חלות תנודות סוערות בשוק ההון. באתר לירות ניתן לסנן את האפשרויות באמצעות ציר טווח גמיש בעל ערכי מינימום ומקסימום.

לעומת זאת, באתר ביטוח נט אין אופציה להגיע למידע זה בדרך פשוטה, אלא יש לבצע תהליך ארוך ולחקור פוליסות חיסכון בדפים נפרדים עד להשגת התוצאה הרצויה. זה מסורבל, נכון, אבל זו הדרך היחידה כרגע באתר ביטוח נט.

גוף מנהל

במידה ואנו רוצים לבחון את ביצועי מנהל x על פני שאר הקרנות ניתן למקד את החיפוש עבור מנהל או מספר מנהלים ספציפיים.

פילטר זה מאפשר אבחנה מדויקת בין ביצועי מנהלים שונים ומציע דרך השוואה נוחה עבור בעל פוליסת חיסכון שמעוניין לנייד אותה לגוף אחר.

בביטוח נט יש לבחור את הגוף המנהל מתוך רשימה.

ביטוח נט סינון לפי יצרנים ומנהלי השקעות
ביטוח נט סינון לפי יצרנים ומנהלי השקעות

במערכת לירות הגופים המנהלים מוצגים כאייקונים עליהם יש ללחוץ בקלות. 

סינון פוליסת חיסכון לפי מנהל השקעות
סינון פוליסת חיסכון לפי מנהל השקעות

מיון לפי תשואה

לאחר שסיננו את הקרנות באמצעות המסננים שהזכרנו לעיל, נרצה למיין את טבלת הפוליסות לפי תשואות בטווח הקצר והארוך. לכל אחת מאופציות המיון השפעה על תוצאות ההשוואה, ולכן ככל שנבצע השוואות רבות יותר לפי תשואה – נוכל לקבל תמונה מלאה יותר על ביצועי הפוליסה.
באתר לירות ניתן למיין את טבלת הפוליסות לפי אפשרויות דירוג רבות:

  • תשואה חודשית (גבוה לנמוך / נמוך לגבוה)
  • תשואה מצטברת מתחילת שנה (גבוה לנמוך / נמוך לגבוה)
  • תשואה מצטברת 12 חודשים אחרונים (גבוה לנמוך / נמוך לגבוה)
  • תשואה מצטברת 36 חודשים אחרונים (גבוה לנמוך / נמוך לגבוה)
  • תשואה מצטברת 60 חודשים אחרונים (גבוה לנמוך / נמוך לגבוה)

כך לדוגמה הגדרנו באתר לירות פוליסת חיסכון בהתמחות אג"ח והפקנו טבלה של כל הפוליסות:

עמוד השוואת פוליסת חיסכון מסונן לפי אגח
עמוד השוואת פוליסת חיסכון מסונן לפי אגח

כעת לחצנו על אפשרות דירוג תשואה לפי 36 חודשים (גבוה לנמוך), שימו לב לשינוי:

עמוד השוואת פוליסת חיסכון מסונן לפי אגח ומיון תשואה 36 חודשים
עמוד השוואת פוליסת חיסכון מסונן לפי אגח ומיון תשואה 36 חודשים

באתר ביטוחנט קיים חיסרון כאשר המערכת אינה מאפשרת בחינה של נתוני תשואה מצברת בטווח זמן של פחות מ-12 חודשים.

בלירות לעומת זאת, ניתן לבחון את נתוני התשואה, גם בלחיצה על הפוליסה הרצויה תחת התגית: "נתונים חשובים", שם מפורטים נתוני תשואות מצטברות וממוצעות עד לרזולוציה של תשואה חודשית.

נתוני תשואה פוליסת חיסכון אתר לירות
נתוני תשואה פוליסת חיסכון אתר לירות

יתרון משמעותי שיש במערכת ביטוחנט הוא האפשרות למיון הטבלה על פי כל אחד מהנתונים המופיעים בטבלת הדוח. בלחיצה על כל אחד מנתוני הטבלה כאשר המערכת מדגישה בטבלה את הנתונים בהם אנו מעוניינים להתמקד.

להלן, מיקוד החיפוש לנתוני "ממוצעת שנתית 3 שנים אחורנית" במערכת ביטוח נט:

מיון טבלה ביטוח נט
מיון טבלה ביטוח נט

מצא את ההבדלים – מה עוד בין ביטוח נט לאתר לירות?

תשואות עבר

תשואות עבר מהוות נתון חשוב העשוי להשלים את התמונה הכוללת בעת השוואת פוליסות חיסכון. במערכת ביטוח נט כדי להגיע למידע זה יש לבצע פעולות החוזרות ונשנות בהזנת תאריכים שונים להפקת דוחות רבים עד ליצירת בסיס נתונים מלא להשוואה בפרספקטיבה רחבה.

באתר לירות חסכו עבורנו את הדרך המייגעת הזו ובאמצעות בחירה בקטגוריית "תשואות עבר" ניתן לקבל את כל המידע הנחוץ על פי סוג הפוליסה הרצוי. כמובן שבחינת ביצועי הפוליסות שנים אחורנית בצורה מסודרת מהווה פרמטר משמעותי בשקילת הצדדים לכאן ולכאן. נתוני עבר מופיעים בסרגל התחתון שבעמוד הפירוט על נתוני פוליסה ספציפית.

טבלאות תשואות חודשיות מציגות באופן קל וקריא את תשואות קרן פנסיה על פני שנים עברו
טבלת תשואות חודשיות של פוליסות חיסכון כפי שמופיעו באתר לירות

השוואה למתחרים

במערכת לירות ניתן לקבל אינדיקציה לגבי פעילות וביצועי פוליסות מתחרות המתמודדות על אותה משבצת. הנתונים נמצאים בתוך העמוד הספציפי בלחיצה על הפוליסה הרצויה בתוך טבלת הפוליסות הכללית.

פוליסות חיסכון בהשוואה למתחרים
פוליסות חיסכון בהשוואה למתחרים

בביטוחנט הנתונים מופיעים בטבלה בדוח החיפוש אבל אינם מוגשים בפירוט בזמן צפייה בנתוני פוליסה מסוימת.

מחשבון תשואה

מחשבון תשואה בעמוד פוליסה ייעודית באתר לירות מאפשר לקבל תמונה ברורה בנוגע לרווח/הפסד אפשריים במידה והיינו משקיעים בפוליסה בתקופת זמן נבחרת. לצורך שימוש במחשבון עלינו כמשתמשים לבחור סכום כסף מנוהל ותשואה לפי טווחי זמן שונים.

שימו לב לנתונים השונים שהזנו ולתוצאות השונות לפי טווח הזמן והסכום המנוהל:

פוליסת חיסכון חישוב תשואה
פוליסת חיסכון חישוב תשואה

מחשבון זה מאפשר לקבל התרשמות פשוטה ומדויקת לגבי הסכום בפועל אותו היינו צפויים להרוויח או להפסיד אם היינו משקיעים בפוליסה הספציפית.

תשואות חודשיות

למעשה, תשואה חודשית לא יכולה להוות אינדיקציה מקצועית לבחינת ביצועי פוליסת חיסכון שכן, שוק ההון מטבעו דינמי ובהתייחס לנתוני חודש אחד בלבד – אנו מחמיצים את הפרספקטיבה הנכונה בהיבטי ביצוע שונים.

עם זאת, כחלק ממאגר נתונים מלא, במערכת לירות אנחנו יכולים להתרשם גם מתשואה ברמה החודשית. הן כגרף המאפשר לזהות מגמתיות והן כטבלה יחד עם תשואות עבר.

במערכת ביטוח נט ניתן להתרשם מנתוני תשואה מצטברת בטווח של מינימום 12 חודשים אחרונים כאשר גם בכניסה לעמוד הייעודי של הפוליסה – התשואה החודשית תהיה מוסתרת באמצעות כוכביות.

פיזור השקעות

כמו שכולנו יודעים: את הביצים שלנו, מומלץ שלא לשים בסל אחד. פיזור השקעות או investments diversification מהווה אסטרטגיית חיסכון והשקעה מונחית צמצום רמת הסיכון.

רבים מהמשקיעים מעוניינים ליצור איזון באמצעות השקעה במספר אפיקים מניבים בעלי רמות סיכון משתנות החל מאג"ח, עבור לנדל"ן, מט"ח ומטבע רגיל ולא כלה במניות.

אגב, גם בתוך אפיק מסוים חשוב לפזר את ההשקעה, כך לדוגמה מומלץ לשלב השקעה במניות של חברות גדולות ויציבות לבין השקעה באופציות בחברות סטארט אפ הטומנות הזדמנות וסיכון בחובן.

העיקרון כאן מבוסס קיזוז של ירידה במחירי מניות מסוימות עם עליית מחירי מניות אחרות. עבור מי שמעוניין ללכת על בטוח, חשוב מאוד לשלב אפיקים בטוחים עם אפיקי סיכון מינורי כדי ליהנות מפוטנציאל תשואה ובתקווה למזער הפסד.

כפי שהבנו, אופן פיזור ההשקעות מאפשר להבין האם הקרן מנוהלת בצורה מאוזנת. בלירות ישנה אפשרות לצפות בפילוח נתוני פיזור ההשקעות באמצעות תצוגה ויזואלית נוחה וברורה מאוד:

פיזור השקעות פוליסת חיסכון
פיזור השקעות פוליסת חיסכון

שנת פוליסה

שימו לב כי במערכת ביטוח נט ישנה אפשרות לבחור את שנת הפוליסה לפי תקופות הקמה תחת התגית "תחקור על פי פרמטרים". בלירות נתון שנת ההקמה של הפוליסה מופיע בעמוד הפוליסה הספציפי ואינו ניתן לסינון בעמוד הפילטרים הראשי.

להלן פירוט שנת הקמה במערכת לירות:

שנת פוליסת חיסכון
שנת פוליסת חיסכון

ובמערכת ביטוח נט:

ביטוח נט סינון שנת פוליסה
ביטוח נט סינון שנת פוליסה

פוליסות חיסכון מובילות

אתר לירות אפשרות לקבלת אינדיקציה קלה ובהירה על פוליסות חיסכון מובילות לפי פרמטרים שונים כמובן שאפשרות זאת אינה מחליפה ביצוע השוואה מדויקת על פי פרמטרים שהוגדרו על ידי משתמש.

פוליסות חיסכון מובילות
פוליסות חיסכון מובילות

בביטוחנט כדי לקבל תמונה של הפוליסות המובילות יש להפיק דוחות לפי פרמטרים ולהשוות בין הדוחות.

מידע נוסף

באתר לירות מידע נוסף להרחבת הידע של החוסך בענף פוליסות החיסכון. המידע כולל ידיעות חדשותיות, ראיונות וכתבות חיצוניות לצד מדריכי מידע פנימיים בנושאים הקשורים ויכולים לתת יתרונות מהותיים בביצוע השוואת פוליסות חיסכון.

מעניין לראות כי באתר של לירות קיים מגזין נרחב בנושא פוליסות חיסכון ושם עשרות פוסטים להעשרה בתחום זה.

כתבות וחדשות פוליסת חיסכון
כתבות וחדשות פוליסת חיסכון

לעומת זאת, באתר ביטוח נט תחת התגית: "מושגים", אנו יכולים כ-גולשים להגיע לתוכן נוסף ולאתרים רלוונטיים משמעותיים בתהליך בחירת פוליסת חיסכון.

בלחיצה על כל אחת מהאפשרויות אנו מגיעים לאתר רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון שם אצור ידע רב בנוגע לביטוח, הסדרה וחקיקה, סוכנים ויועצים, אתר הר הכסף ואתר הר הביטוח המאפשרים איתור של חסכונות, קרנות וביטוחים של המשתמש ועוד.

מושגים ביטוח נט
מושגים ביטוח נט

שאלות נפוצות

בכניסה לאתר ביטוח נט תחת התגית "דוחות שימושיים" מופיעות השאלות הבאות המהוות שאלות נפוצות של גולשים:

  • איזו תשואה השיגה הפוליסה שלי בשנה החולפת?
  • איזו תשואה השיגה הפוליסה שלי בשנה החולפת בהשוואה למדד אג"ח, מדד המניות או שער הדולר?

השאלות עצמן מוגדרות כקישורים כאשר בלחיצה על הלינקים, מועבר המשתמש אל החלק הרלוונטי באתר בו יוכל להשיג את המידע הרצוי.

ביטוח נט דוחות שימושיים
ביטוח נט דוחות שימושיים

לעומת זאת, באתר לירות קיימת התייחסות מפורטת לשאלות נפוצות של חוסכים. שאלות הכוללות למשל תהיות בנוסח:

  • איך בוחרים פוליסה טובה?
  • האם דמי הניהול ישתנו?
  • האם יש הבדל בין פוליסת חיסכון לפיקדון?

התשובות הניתנות הן מקצועיות, מתומצתות ומעניקות ערך לגולש כמי שמעוניין לבצע הכרעה בנוגע לבחירת פוליסת חיסכון משתלמת עבורו.

פוליסת חיסכון שאלות נפוצות
פוליסת חיסכון שאלות נפוצות

מידע רלוונטי בתוך עמוד פוליסה ספציפי

אנו מוכרחים לעצור ולהודות שהשיטוט באתר לירות הוא חוויה מענגת ממש, כל המידע מוגש בצורה ויזואלית מושלמת, קריאה, ברורה ונוחה מאוד.

בלחיצה על נתוני פוליסה מסוימת בתוך דוח מורחב אנו עוברים לעמוד המרכז את פירוט כל הנתונים על הפוליסה לרבות:

  • דמי ניהול הפקדות
  • דמי ניהול מצבירה
  • שנת פוליסה
  • פיזור השקעות
  • קופות דומות
  • נתוני עבר
  • פירוט נכסים
  • מחשבון תשואה
  • מידע נוסף
  • תשואות חודשיות בצורה של גרף
  • נתונים חשובים
  • השוואה למתחרים
  • אפשרות ליצירת קשר עם סוכן אישי

כשכל המידע פרוש מול העיניים קל הרבה יותר לקבל החלטה, זאת לעומת המידע בביטוח-נט שדורש הרבה מיומנות והבנה מקצועית כדי לייצר מפת ניווט נכונה והשוואה אפקטיבית שאכן מובילה לשורה תחתונה חד משמעית.

פוליסת חיסכון עמוד פוליסה באתר לירות
פוליסת חיסכון עמוד פוליסה באתר לירות

מאיפה שואבות מערכות המידע את התוכן עבורכם?

הן מערכת ביטוח נט והן מערכת לירות שואבות את המידע על נתוני חברות הביטוח המועברים לאגף שוק ההון מדי חודש. כך שאתם יכולים להיות בטוחים שהמידע המופק עבורכם הוא אמין, עדכני ורלוונטי ביותר בכל נקודת זמן.

האם כדאי להיעזר באיש מקצוע בבחירת פוליסת חיסכון?

פוליסת חיסכון נחשבת למוצר חיסכון אפקטיבי המתאים גם למשקיעים מתחילים. עם זאת, ייתכן ולמרות נוחות המערכת, נגישותה ויכולות ההשוואה המפותחות שלה – ביצוע השוואה דרך אתר לירות או ביטוח נט לא תספיק לכם ולו בגלל שמשתנים רבים בדוחות ההשוואה אינם נהירים לכם דיים.

איש מקצוע בקיא בחומר ומכיר מאפיינים רבים בהפקת הדוחות לצד ידע מעמיק בשוק ההון, יוכל לתת לכם תמונה מקיפה יותר ולהגדיר עבורכם פוליסה בעלת פוטנציאל תשואה מקסימלי עבורכם על פי פרמטרים אישיים. באתר לירות תוכלו לפנות לקבלת ייעוץ מקצועי בלחיצת כפתור ולהבטיח לעצמכם בחירה נבונה ואיכותית יותר.

ביטוח נט או לירות – מה עדיף?

בגמר מחקר מקיף וצלילה לנבכי 2 המערכות הדומות נוכל לסכם את נתוני ההשוואה: אתר לירות מוביל בחוויית משתמש, הנגשת מידע, ויזואליות, מידע על נתוני עבר, מידע על תשואה חודשית, תוכן להעשרה, אינפוגרפיקות, מהירות תגובה ועוד.

ולמרות שביטוח נט מוביל במספר פרמטרים בודדים, מערכת לירות 'עוקפת בסיבוב' בביצוע השוואת פוליסות חיסכון בצורה הקלה והמקצועית ביותר. מוזמנים לנסות!

איור דמויות של נציגי שירות
עולה לכם שאלה? אל תהססו!

אנחנו נשמח לענות על כל שאלה שתהיה לכם

כל הזכויות שמורות לאתר לירות
אלפי מבקרים כבר נרשמולניוזלטר המשובח שלנו

הרשו לנו לשלוח לכם מדי פעם עדכונים חשובים הנוגעים לכסף שלכם, בין אם בנושא פנסיה או השקעות מעבר לים.