תיק ההשקעות שישמור עליכם מהפסדים כבדים בשוק ההון.

בחודשים בהם שוק ההון נמצא בעליה, אין הרגשה טובה יותר מאשר לראות את שווי הנכסים בתיק עולים וצומחים. יש הרגשת גאווה אפילו על המהלך הפיננסי הנכון. אך בתקופות משבר, כאלו שפקדו אותנו לאחרונה, גילינו צד אחר לשוק ההון, כזה שיכול להפסיד עשרות אחוזים בשבוע. משקיעים רבים חיפשו אלטרנטיבה חכמה והנה היא לפניכם. ספויילר: היא אפילו עדיפה על קרן כספית 🙂

תיק השקעות הפניקס PROTECT

תיק מנוהל PROTECT הוא מוצר השקעות חדשני שמהווה בשורה לקהל המשקיעים בישראל. המוצר משלב השקעה במכשירי חוב לצד חשיפה למדדי מניות בחו"ל וכולל גידור מובנה הגלום במוצר מה שהופך את תיק מנוהל PROTECT למכשיר ההשקעה האולטימטיבי עבור אנשים ששונאים להפסיד.

איך המוצר עובד? מהן העלויות שלו? מי יכול להשקיע במסגרת המוצר? בואו ניכנס פנימה.

מהו תיק מנוהל PROTECT?

תחילה, לפני שאנחנו מאפיינים את המוצר הספציפי, נציין כי מדובר בסוג של Structure "סטראקצ'ר" ונסביר את מהות המוצר:

סטרקצ'רים: מכשירי ההשקעה הפופולריים באירופה – עכשיו גם בישראל

סטרקצ'רים הם פיקדונות או תיקים מנוהלים הכוללים רכיב מובנה של הגנה על קרן ההשקעה. סטרקצ'ר בבסיסו בנוי על שני מכשירים פיננסיים: מכשיר חוב יחד עם מכשיר פיננסי צמוד להשקעה שיש בה חשיפה לסיכון.

בהשקעה בסטרקצ'ר לא יקבל המשקיע ריבית על השקעה במכשיר חוב. בתמורה, הוא ייחשף למניות בודדות, למדדי מניות, לשערי חליפין וכדומה כשהוא נהנה מגידור על הקרן.

כלומר, קיים מנגנון הגנה מובנה במכשיר ההשקעה המגביל את אחוזי ההפסד גם במקרה בו שוק ההון חווה ירידה.

ובחזרה לתיק השקעות מנוהל PROTECT

תיק מנוהל PROTECT של הפניקס הוא סוג של סטרקצ'ר: כלומר, תיק השקעות הכולל ניהול סיכונים מובנה. תיק השקעות PROTECT כולל שילוב של מכשירי חוב והשקעה: מרכיב אג"חי ומרכיב מנייתי החושף את התיק לשווקי מניות גלובליים בדגש על הגנה בתקופות של ירידה.

כאן בעצם נעוצה הפואנטה – אמנם, המשקיע לא מקבל ריבית על ההשקעה, אולם הוא מבטח את עצמו מפני ירידה של מדד המניות.

מרכיב האג"ח בתיק מנוהל PROTECT

חלק זה מורכב ממודל אג"ח אקטיבי. זהו מודל דינמי המורכב ממכשירי חוב סחירים ואחזקות ישירות לצורך ניצול הזדמנויות שונות בשוק ההון. וכן ממודל אג"ח לפדיון כלומר, אג"ח בצורת מכשירי חוב לפדיון או בצורת אג"ח קונצרני באחזקה ישירה. כאן המטרה היא להחזיק אג"חים לפדיון ולהשיג תשואה עודפת.

מרכיב המניות בתיק מנוהל PROTECT

רכיב המניות בתיק מנוהל הכולל הגנה הוא צמוד למדדי מניות נבחרים בחו"ל שבשנים האחרונות הראו מגמת תשואה חיובית כמעט באופן גורף.

איך זה עובד?

רכיב המניות בתיק ההשקעות כולל השקעה במדדי מניות בחו"ל. המוצר מונפק על ידי בנק זר וכולל מוצר אחד בו ארוזים מספר מוצרים. בתוך המוצר כבר גלומה אסטרטגיית ההגנה כאשר הבנק אמנם לא משלם ריבית ללקוח אך מעניק לו הגנה מקסימלית אם מדד המניות הנבחרות מראה ירידה.

אם נסכם זאת, מדובר בנייר ערך המונפק על ידי בנק זר. נייר ערך זה מגיע במבנה של אג"ח אך ללא ריבית למשקיע ומנגד, המוצר חשוף לסל מדדי מניות/חוזים עתידיים עם מנגנון מתוחכם שמגן על המשקיע מפני הפסדים.

רמת נזילות גבוהה

תיק השקעות מנוהל PROTECT הוא מוצר פיננסי הנחשב לנזיל ומאפשר לכל משקיע למכור את המוצר בכל עת בתנאי שוק רגילים. עם זאת, קיימות הגבלות על רמת ההגנה כפי שיתבאר בפסקה הבאה:

מהו משך חיי המוצר?

תקופת המוצר היא 2-3 שנים. כאשר בסוף התקופה תרכוש החברה מוצר חדש הנושא רכיב של הגנה כאשר קשה להעריך מה תהיה רמת ההגנה לאחר תום התקופה. נציין כי מתאפשרת משיכה של הכספים בתוך תקופת החזקת הנייר, עם זאת, מלוא תוקף ההגנה יינתן רק בסוף תקופת ההשקעה.

מוצר השקעה זה כולל אלמנט של זמן, לפיכך, מכירה של נייר הערך בתוך תקופת ההשקעה תוביל לקבלת הגנה חלקית. עם זאת, ככל שהמכירה תתבצע בסמוך למועד סיום התקופה – רמת ההגנה על המוצר תעלה עד למקסימום המוצהר בנייר.

מקסימום פיזור למקסימום תשואה

התיק כולל שני מנגנוני פיזור, מנגנון פיזור מנפיק ומנגנון פיזור גאוגרפי:

  • פיזור מנפיק – לגבי סיכון אשראי החברה מחלקת את ההנפקה ל-3 מנפיקים שונים (3 בנקים זרים בדירוג A) כדי לייצר מנגנון פיזור חזק.
  • פיזור גיאוגרפי – בכל נייר ערך תהיה חשיפה ל-2 מדדים שונים לכל הפחות זאת כדי להפחית את רמת הסיכון למינימום.

למי מתאים תיק מנוהל PROTECT?

למי שלא מוכן לחוות שוב את הירידות הדרסטיות בשוק המניות של 2022

בפברואר 2022 פלשה רוסיה לאוקראינה מה שהוביל להטלת סנקציות כלכליות על רוסיה וכתוצאה ישירה: לזינוק מחירים בכלכלה הגלובלית, התרחיש האפוקליפטי שהתממש לצד התפשטות נגיף קורונה מזן אומיקרון ואינפלציה עולמית גואה, התבטאו בסוף השנה הקלנדרית בירידה משמעותית בשוק ההון בכלל ובשוק המניות בפרט.

כיום קיימת תופעה של "משקיעים עם משקעים". אנשים אלו מעוניינים באפיק השקעה שיחזיר להם את תחושת הביטחון ויאפשר להם לישון בנחת בלילה בידיעה שהכסף שלהם מבוטח מכל תרחיש.

תיק מנוהל PROTECT הוא כלי השקעה אופטימלי עבור משקיעים ששונאים להפסיד ולא מוכנים לראות ירידה בתיק ההשקעות שלהם. המכשיר מציע הגנה מקסימלית על הקרן, מאפשר למשקיעים להימנע מהתקפי לב נוסח שנת 2022 ולדעת שההשקעה שלהם יכולה להניב רווח גבוה אבל מוגבלת מבחינת החשיפה להפסדים.

בשורה התחתונה: מדובר בפוטנציאל אינסופי של רווח ובמינימום הפסד מה שבהחלט מדבר למשקיעים רבים שאוהבים ללכת על בטוח.

למי שמעוניין לבטח חלק מההשקעות שלו

גם אם אתם משקיעים עם לב חזק המסוגלים להתמודד עם מצבי משבר זמניים בשוק ההון הכוללים תנודתיות חריפה, תיק מנוהל PROTECT מתאים גם לכם. למעשה, הוא מאפשר לכם לבטח חלק מההשקעות שלכם ומהווה מסלול השקעה נבון לאנשים המשקיעים במספר אפיקים ומעוניינים בגידור חלק מההשקעה כהליך לביטוח ההון המושקע.

סטרקצ'ר לקהל הרחב

עד היום סטרקצ'רים יועדו כמכשירי השקעה לבעלי הון רב. כיום, בית ההשקעות הפניקס הנגיש את סגנון ההשקעה הרווח באירופה גם לבעלי הון קטן והיא מתאפשרת לכל אחד: פרטי או חברה להשקיע במנגנון השקעה מתקדם הכולל רכיב הגנה שמספק ביטחון ורוגע נפשי.

מהו הסכום המינימלי להשקעה?

ניתן להשקיע בתיק השקעה PROTECT של הפניקס החל מ-500 אלף ש"ח.

מה רמת ההגנה אותה מספק תיק מנוהל PROTECT של הפניקס?

בכל מוצר המרכיב את תיק ההשקעות המלא תחול רמת הגנה של קרוב ל-100%. גם ברכיב המנייתי רמת ההפסד הגבוהה ביותר לא תעלה על אחוזים בודדים בלבד.

התרחיש היחידי האפשרי שבו יחווה המשקיע הפסד הוא במקרה בו הבנק הזר המנפיק את נייר הערך ידרדר מבחינה פיננסית – אפשרות רחוקה כיוון שהבנקים הזרים בהם יושקעו כספי המשקיעים הם כולם בדירוג A כלומר, אמונים על התנהלות פיננסית ללא רבב. בנוסף, כל השקעה מפוזרת בין 3 בנקים לצורך פיזור מקסימלי של הסיכון.

מי מתחייב להגן על המוצר?

ההתחייבות להגנה היא מטעם הבנק המנפיק את הנייר כחלק מתנאי ההשקעה בנייר הנרכש. נדגיש כי ההגנה לא ניתנת מטעם הפניקס בית השקעות.

סיכון נמוך להפסד

אם נבחן את ביצועי מדד S&P500 (מדד 500 המניות המובילות בארה"ב), ב-44 שנים האחרונות היו רק 10 שנים בהן נראתה ירידה במדד המניות. בכל שאר השנים מ-1980, ידע השוק עליות בלבד.

נתון זה מספק אינדיקציה לגבי מדדי מניות מובילות: הסיכוי הגדול לתשואה חיובית לעומת הסיכון הקטן יחסית לספוג תשואה שלילית. כך מסתבר שברוב המקרים המשקיע יראה בשורה חיובית. יחד עם זאת, בכל מקרה של שנת ירידות במדדי המניות – הוא מוגן בלפחות 90% על הכספים אותם השקיע.

כמה עולה תיק מנוהל PROTECT?

תיק מנוהל PROTECT כולל עלות דמי ניהול בלבד. עלות הגידור טמונה במוצר עצמו כאשר הלקוח אינו משלם על ההגנה בפועל ואינו משלם דמי ניהול בתוך המוצר.

בנוסף, תיק ההשקעות המוגן של הלקוח יירכש על ידי בית השקעות במחיר עלות כך שמעבר לדמי הניהול ברמת התיק – לא יצטרך הלקוח לספוג עלות נוספת על רווח.

חשוב לדעת, דמי הניהול משולמים בנפרד ואינן מגולמים בהבטחת תשואה שלילית. בנוסף, ניתן לחסוך בעלויות עמלות קניה/מכירה בבנקים בישראל (עמלות העומדות על 0.2%-0.3% על רכיב המניות בתיק) באמצעות פתיחת חשבון באקסלנס (חבר בורסה מטעם חברת הפניקס) וליהנות מהתחרותיות במחיר הניהול מול הבנקים.

תיק השקעות מנוהל PROTECT – מודלים לבחירה

חברת הפניקס בית השקעות מציעה 3 מודלי השקעה לבחירה הנבדלים ביניהם ביחס שבין רכיב החלק האג"חי לחלק המנייתי בתיק ההשקעות:

סוג המודלחלוקה לאג"ח ולמניות
PROTECT 50%מודל זה נחלק ל-50% רכיב אגרות חוב ו-50% רכיב מנייתי עם הגנה
PROTECT 70%מודל זה נחלק ל-30% רכיב אגרות חוב ו-70% רכיב מנייתי עם הגנה
PROTECT 90%מודל זה נחלק ל-10% רכיב אגרות חוב ו-90% רכיב מנייתי עם הגנה

חשיפה למט"ח

בתיק השקעות PROTECT הרכיב המנייתי המוגן חשוף לדולר כך שיתכן פער בין הערך השקלי של קרן ההשקעה לערך בדולרים מעבר לאחוזי ההפסד הכלולים במנגנון ההגנה.

כלומר, אם חל תיסוף בערך השקל בתקופת ההשקעה, הרי שבהצמדה לשער הדולר עשוי המשקיע לקבל תשלום מופחת בערך שקלי מערך קרן ההשקעה כפי שהיה בתחילת התקופה.

איפה מנוהל התיק?

התיק ניתן לניהול בחשבון הבנק של הלקוח, IRA או באמצעות חבר בורסה שאינו הבנק. כמו שהסברנו קודם, ניהול באמצעות חבר הבורסה אקסלנס מאפשר ליהנות מדמי ניהול מופחתים בהתאם לתחרות הגבוהה בשוק.

שימוש בפלטפורמת IRA

פלטפורמת IRA היא פלטפורמת ניהול אישי שכוללת ניהול עצמאי מלא של תיק השקעות ללא עזרה של מנהל תיק השקעות. כאן, בתיק השקעות מנוהל הכולל הגנה ניתן להשתמש בפלטורמה זאת אך ורק להשקעה במודל הכולל 90% רכיב חשיפה למניות. מודל PROTECT 50% ו-70% ינוהלו על ידי מנהלי השקעות בלבד.

השוואה בין ביצועי תיק מסורתי לתיק מוגן

תכלס, תיק מוגן מראה תשואה גבוהה יותר גם בתרחיש חיובי וגם בתרחיש שלילי, זאת בהתאם לחשיפה גבוהה יותר למניות עם הגנה מקסימלית על הקרן. כך יוצא שבתקופה של 30 חודשי השקעה במעבר מתיק מסורתי לתיק מוגן (באותו יחס של חשיפה למניות /עם עלייה ברכיב המניות) חשוף המשקיע לתשואה חיובית גבוהה יותר ומוגן מפני הפסד. ההשוואה נערכת ביחס של:

  • 50% בתיק מסורתי / 50% בתיק PROTECT,
  • 30% מסורתי / 50% PROTECT
  • 50% מסורתי / 70% PROTECT.

בכל ההשוואות מניב תיק מנוהל PROTECT תשואה גבוהה יותר והפסד נמוך יותר בהתאם לכל סוגי התרחישים בשוק ההון.

לסיכום

תיק מנוהל PROTECT הינו תיק מנוהל אקטיבי הכולל ניהול סיכונים מובנה בהגנה על הקרן. התיק חשוף למכשירי חוב מחד ולמכשירי השקעה מתקדמים מאידך לרבות חשיפה לשווקים גלובליים ועם זאת – משיג גידור מקסימלי על כספי הקרן.

אם נסכם זאת במילים פשוטות, מנגנון ה-PROTECT מאפשר רווח בלתי מוגבל ומגן עליכם מפני הפסדים. השקעה בסגנון זה מתאפשרת לפרטיים וחברות החל מחצי מיליון ש"ח ומתאימה בעיקר לאנשים ששונאים לראות הפסד בשורת הסיכום של תיק ההשקעות שלהם. כאן, אתם מכוסים גם מפני תרחישים קיצוניים ויכולים לבטח חלק מההשקעות שלכם בצורה מתוחכמת.

שימו לב כי השקעה דרך חבר בורסה אקסלנס מוזילה עלויות של דמי ניהול בהתאם לתחרות מול הבנקים. התיק מאפשר מכירה של המוצר בתוך תקופת ההשקעה בהפחתה של רמת ההגנה ומציע פיזור מקסימלי מבחינה גיאוגרפית ומבחינת הבנק המנפיק.

ניהול תיקים עם ניהול סיכונים מובנה הוא כלי פופולרי מאוד בשווקים אירופאים וכיום רלוונטי גם כאן בישראל למשקיעים בסכומים קטנים ביחס לעבר. ניהול תיקים PROTECT – למשקיעים שלא אוהבים להפסיד.

כל האמור לעיל הינו למטרת אינפורמציה בלבד. האמור בפוסט אינו מהווה בשום צורה שהיא תחליף לתהליך שיווק השקעות מסודר המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. אין לראות במידע זה הבטחה לתשואה כלשהי, חיובית או שלילית. נכון לרגע זה, אין יחסים עסקים ישירים בין אתר לירות לבין חברת הפניקס ניהול תיקים, למען הסר ספק, אין כל תמריץ, עידוד או אחריות כלשהי מצד הפניקס בעת פרסום זה. 

כל המידע נאסף ממקורות ציבוריים ונגישים לכל משקיע ונכתבו כאן בלשון "העם" תוך פרשנות וחוות דעת אישית שלנו בלבד. מטרתנו בעקבות כך היא לעורר שיח בריא אודות המוצר בקרב משקיעים. חשוב להבהיר כי תנאי התיק לרבות הגנת הפסדים וכדומה תקבע ברגע החתימה אל מול נציג מטעם אקסלנס ובהתאם להסכם התקשרות עדכני.

שונא להפסיד בתיק השקעות?

מה תמצאו בכתבה

שונא להפסיד בתיק השקעות?
כל הזכויות שמורות לאתר לירות
אלפי מבקרים כבר נרשמולניוזלטר המשובח שלנו

הרשו לנו לשלוח לכם מדי פעם עדכונים חשובים הנוגעים לכסף שלכם, בין אם בנושא פנסיה או השקעות מעבר לים.