הלוואה מקופת גמל להשקעה

מגיע לך הלוואה בתנאים מצויינים.

קופת גמל להשקעה היא אפיק מעולה להלוואה לכל מטרה כנגד נכסי  הקופה. וודאו שאכן קיבלתם את התנאים הטובים ביותר.

הלוואה מקופת גמל, קרן השתלמות או קופת גמל להשקעה

הלוואה כנגד קופת גמל להשקעה נחשבת להלוואה האטרקטיבית ביותר לתקציב וטווח החזר ההשקעה מכיון שהיא מציעה גמישות, עלויות נמוכות ופוטנציאל תשואה עודפת.

קופת גמל להשקעה היא מוצר חיסכון פנטסטי המאפשר לכל אדם להפקיד עד לתקרה של כ-70,000 ש"ח בשנה ולנהל את החיסכון שנצבר בכל אחד מבתי ההשקעות הבולטים ובמגוון מסלולי השקעה מותאמים לרמות סיכון שונות. 

יתרה מכך, קופת גמל להשקעה מאפשרת לקיחת הלוואה בשעבוד מלא של הקופה ובתנאים מאוד נוחים, הן בגובה הריבית והן בסוג ההחזר. כל זאת נועד על מנת לעודד משקיעים שלא לפרוע תוכניות חיסכון , אלה דווקא לשקול הלוואה נוחה ונכונה לעתיד.

תנאי הלוואה בקופת גמל להשקעה לפי גופים

מנהלי השקעות מציעים תנאים הלוואה שונים, בחרו את הנכון עבורכם

** חברות הביטוח ובתי ההשקעות אינן מעדכנות את תנאי ההלוואה בזמן אמת ולכן אין לנו אפשרות להתחייב על גובה הריבית או כל אלמנט בתנאי ההלוואה המוצגים בטבלה. יחד עם זאת, מטרתנו היא להציג את הריבית הנמוכה ביותר שניתן לקבל על מנת לעודד את הציבור לבחון את האפשרות להלוואה על חשבון קופת גמל להשקעה. אין לראות באמור התחייבות או המלצה או שידול לביצוע פעולה פיננסית חשובה כמו לקחת הלוואה בשעבוד קופת גמל להשקעה. 

היתרונות של הלוואה כנגד קופת גמל להשקעה

קופת גמל להשקעה היא מוצר חיסכון מצויין לטווח הבינוני והארוך. אחד היתרונות הפחות מוכרים של קופת הגמל להשקעה הוא האפשרות לקחת הלוואה מבית ההשקעות המנהל את קופת הגמל להשקעה שלנו בתנאים אטרקטיביים במיוחד.

קופת גמל להשקעה הינה אפיק חיסכון ומוצר השקעה מעולה לטווחי השקעה בינוניים וארוכים. אך למרות כל היתרונות הגלומים בגמל להשקעה, האפשרות להלוואה מגמל להשקעה עדיין אינה פופולרית. יתרה מכך, תנאי ההלוואה ושניתן לקבל מחברות הביטוח ובתי ההשקעות כנגד קופת גמל להשקעה שלנו עדיפים על הבנקים (במרבית המקרים).

יחד עם זאת, חשוב להכיר את נושא ההלוואות מקופת גמל להשקעה שכן היא פועלת מעט שונה מהלוואות בנקאיות או כזאת שמקבלים מחברות אשראי חיצוניות.

מהם היתרונות בלקיחת הלוואה כנגד קופת גמל להשקעה?

הלוואה מגמל להשקעה רוויה ביתרונות רבים, העיקריים שבהם הם:

  • ללא ערבים – קופת גמל להשקעה שלכם מהווה חיסכון צבור, אותו בית ההשקעות או חברת הביטוח תשעבד לטובת ההלוואה, כך שמקרה כזה, אין כל צורך להציג ערבים מבחוץ.
  • ריביות נמוכות – שיעור הריבית להלוואה מגמל להשקעה נמוך בצורה ניכרת מהלוואות בנקאיות ונע בין (P-0.5 / P+0.5). זה כמובן יכול להשתנות אך העובדה שכספי הקופה משועבדים להלוואה, מקנה לבנק בטחון רב בלווה ולכן גילום הסיכום בהלוואה נמוך.
  • פרעון מוקדם ללא קנס או עמלה – הלוואה מגמל להשקעה אינה כוללת או מחייבת עמלה או קנס כלשהו במקרה של פירעון מוקדם. נוסף על כך, ניתן במקרים חריגים, לפרוע את ההלוואה ישירות מכספי הקופה.
  • הקופה נשארת פתוחה להפקדות – העובדה שלקחתם הלוואה חלקית על הסכום בקופת גמל להשקעה שלכם, אינה אומרת שהקופה סגורה להפקדות. ניתן להמשיך ולהפקיד לקופה כל סכום שתרצו ללא תלות בגובה ההלוואה (עד התקרה המותרת)

הנתון האחרון שפורסם אודות היקפי ההלוואות בגמל להשקעה, פורסם ב-2017 מתייחס להיקף של כמעט 10 מיליארד ש"ח רק בהלוואות בקופת גמל להשקעה. זוהי הלוואה לכל מטרה ולכן ניתן לשער שהיקף ההלוואות רק עלה ככל שצרכי המשקיעים ותנאי השוק השתנו.

האם כל אחד יכול לקחת הלוואה כנגד קופת גמל להשקעה?

ככל אצבע, כל אדם אשר חסך וצבר סכום משמעותי בקופת גמל להשקעה שלו, רשאי לקחת הלוואה בתנאים של בית ההשקעות או חברת הביטוח כפי שפורסם ועודכן מעת לעת, שכן כספי הקופה מהווים שעבוד להלוואה.

יחד עם זאת, כל משקיע צריך עדיין לעבור תהליך "חיתום" מקוצר על מנת לאפשר לבית ההשקעות לבחון את מצבו הכלכלי של המשקיע מעבר לקופה הזו וייתכנו מקרים קיצוניים בהם אותו גוף יסרב למתן ההלוואה או לחלופין יציע ריבית שתגלם את הסיכון החדש.

תהליך החיתום היו קצר מאוד ושונה בתכלית מתהליכי הלוואה הקיימים במוסדות אשראי חוץ בנקאי או בבנקים שכן ההלוואה בעלת נכס בסיס. לכן, אם נתקלתם בסירוב בחברות חיצוניות, זה לא מחייב שלא תוכלו לקבל הלוואה מגמל להשקעה.

מאפיינים של הלוואה מקופת גמל להשקעה

כיום ניתן לקבל הלוואה כנגד קופת גמל להשקעה כמעט מכל גוף המציע ניהול של גמל להשקעה, אך חשוב לציין שמשקיעים אשר נמצאים במסלולי "הלכה" מותאמות לצרכי הדת, לא יכולים לקבל הלוואה מקופת גמל להשקעה.

יחד עם זאת, הלוואה מקופת גמל להשקעה אינה שונה בהרבה מהלוואה מקרן השתלמות או קופת גמל רגילה, שכן זוהי הלוואה כנגד נכס בסיס ולכן המאפיינים די דומים.

סכום ההלוואה המקסימלי בגמל להשקעה

סכום ההלוואה המקסימלי אותו ניתן לקבל כהלוואה מוגבלים הן על פי חוק והן לפי סך החיסכון שצברתם ועומד כרגע על 80% מהחיסכון.

חשוב לציין, בתי השקעות וחברות ביטוח רשאיות לשנות את גובה ההלוואה (למלווים חדשים) מעת לעת בהתאם לשינויים בשווקים או במסלולי ההשקעה.

כלומר, ייתכן שבתקופות תנודתיות מאוד בשוק ההון, לקוחות המנהלים במסלול מניות, יורשו לקבל סכום נמוך יותר מאשר לקוחות במסלול הכללי.

ההסבר די פשוט, שוק תנודתי יכול לפגוע בצורה משמעותית בנכס הבסיס והוא כמובן משמש שעבוד לכל ההלוואה.

תקופת הלוואה מקסימלית מגמל להשקעה

תקופת ההלוואה המקסימלית במקרה של הלוואה כנגד גמל להשקעה נקבעה על פי חוק ועומדת על 7 שנים (84 חודשים).

יחד עם זאת, גם כאן יש גילום מסויים של רמות סיכון של בית ההשקעות, שכן החיסכון שנצבר יכול להשתנות באופן משמעותי (בעשרות אחוזים) במהלך 7 שנים.

ולכן ייתכנו מקרים שבהם יבחר בית ההשקעות להציע ריבית מעט שונה לחוסכים אשר יבחרו בתקופה קצרה יותר.

סוגי ההלוואות הקיימות בקופת גמל להשקעה

בדומה לקופות גמל רגילות וקרנות השתלמות, גם גמל להשקעה מציעה את 3 מסלולי החזר ההלוואה הנפוצים והפופולארים בענף.

מסלול שפיצר: זהו מסלול החזר הלוואה חודשי הכולל את החלק היחסי של הקרן והריבית. גובה ההחזר נקבע וכפוף ללוח סילוקין שמנפיק בית ההשקעות.

מסלול "בלון": הלוואה מסוג בלון זוהי למעשה "צ'ק דחוי", במקרה כזה ההחזר החודשי יכלול רק את החלק היחסי בריבית ואלו הקרן עצמה נדרשת להחזיר אך ורק בתום תקופת ההלוואה.

מסלול "גרייס": הלוואה על בסיס "גרייס" דוחה את החזר הריבית והקרן כולו לתום התקופה. המסלול הפופולארי ביותר, הן למטרות מינוף והן למטרות צריכה שוטפת.

הלוואה מגמל להשקעה בהשוואה להלוואה בנקאית (או חוץ בנקאית)

כאשר ניגשים להשוואת בין הלוואה מגמל להשקעה לבין הלוואה בנקאית, זה למעשה לא משנה מיהו הגוף המלווה שכן הלוואה בנקאית מאופיינת ללא נכס בסיס ולכן זוהי הלוואה של "כסף חדש" מצד הבנק.

זהו למעשה ההבדל המהותי ביותר בין סוגי ההלוואות שעליו נשענים כל המאפיינים והיתרונות. לכן אל תשאפו להשיג את התנאים האלו מהבנק שלכם שכן אין לו את אותם שעבודים (אלה אם תחליטו לשעבד חסכונות או חלק מהעו"ש לדוגמא).

ריבית ההלוואה

מרכיב הריבית בהלוואה הינו למעשה מגלם את הסיכון של הגוף המלווה ומורכב מ-2 פרמטרים עיקריים: מאפייני הלווה ובטחונות.

בהלוואה בנקאית ייתכן שתדרשו להעמיד ערב או לשעבד נכס חיצוני לבנק כמו רכב או משהו בסגנון. כל אלו יכולים במידה להגביר את הביטחון של הבנק שאכן תעמדו בהחזרי ההלוואה אך כל אלו לא שווים לשעבוד קופה נזילה כפי שמתבצע בגמל להשקעה.

לגבי סוג הלקוח, בית ההשקעות מבקש לבצע חיתום קצר על מנת לשלול מקרי קיצון אך מעבר לכך, אין כל כך משמעות לעבר הלקוח שכן החזר ההלוואה יכול להתבצע ישירות מהחיסכון הצבור בקופת גמל להשקעה במקרה של חדלות פירעון.

מאידך, הבנקים אינם מחזיקים בנכסים נזילים וגם תהליך הפעלה של ערבים או כינוס נכסי שעבוד חיצונים לבנק לוקח הרבה זמן ודורש משאבים ולכן הבנק מבצע בדיקות יסודיות יותר לגבי עברו של הלווה וכל אלו יגולמו כפרמטר סיכון לריבית.

מכאן ניתן להסיק שקופת גמל להשקעה תציע ב-95% מהמקרים, ריבית טובה יותר מכל הלוואה בנקאית מקבילה אליה.

לדוגמא, בשנת 2019, הריבית הממוצעת בהלוואה כנגד קופת גמל להשקעה עמדה על פריים מינוס חצי ( P-0.5) בזמן הלוואות בנקאיות עמדו על סביב ה-5%.

עמלות וקנסות פירעון מוקדם

הבנקים מייצרים תזרים הכנסות ממכירת הלוואות ולכן הריבית אינה רק גילום סיכון, אלה גם ערוץ הכנסה בתזרים הבנק. לכן, זאת לא הפתעה שהבנקים לרוב לא יוותרו על עמלות פירעון מוקדם ואף על קנסות.

קופות גמל להשקעה מאידך, אינה כוללת עמלות או קנסות מסוג זה שכן בית ההשקעות המנהל את החיסכון, גובה דמי ניהול קבועים אשר אינם משתנים לפי לקוח או גובה ההלוואה ולכן כל נושא שירות ההלוואה ניתן אך ורק לטובת הלקוחות ולא מהווה ערוץ הכנסה עיקרי של אותו גוף.
בטחונות ושעבודים

חיסכון קיים בקופת גמל להשקעה בגובה מינימלי הינו תנאי הכרחי לקבלת זכאות להלוואה ולכן לא יהיה נכון להגיד שלא צריך להעמיד "ערבים או שעבודים" לקופת גמל להשקעה שכן החיסכון עצמו הוא הערב והשעבוד הישיר.

יחד עם זאת, מכיון שבית ההשקעות "משריין" אחוז ניכר מהקופה לטובת שעבוד, לרוב אין לו כמעט סיכון לגבי החזר ההלוואה ולכן לא יבקש ערבים חיצוניים.

מאידך, הבנקים השונים זקוקים לשעבודים מכל סוג או ערבים שכן הם מעניקים הלוואה ללקוחות הזקוקים לסכום כסף "חדש" ולכן הבנק כן צריך להישען על בטחונות כלשהן על מנת להעניק את ההלוואה.

תהליך בקשת הלוואה מקופת גמל להשקעה

תהליך בקשה הלוואה כנגד קופת גמל להשקעה אינו מסובך ובמרבית המקרים ניתן לבצע אותו באופן דיגיטלי כמעט לחלוטין או להיעזר במתכנן פיננסי על ייפוי כוח אשר יבצע זאת עבורכם.

אין "רשימת מכולת" קבועה לכל בתי ההשקעות שכן לעיתים תדרשו להציג מסמכים נוספים הרלוונטים אליכם, אך ברוב המקרים ניתן להניח שאלו המסמכים שתדרשו להציג ולכן מומלץ להכין אותם מראש.

  • צילום תעודת זהות כולל ספח באופן קריא.
  • אישור ניהול חשבון – צילום צ'ק מבוטל או אישור בנקאי לניהול חשבון אליו תרצו לקבל את כספי ההלוואה.
  • טופס אישור קיימות הוראת קבע בהתאם ללוח הסילוקין לטובת החזר ההלוואה.
  • טופס בקשת הלוואה של בית ההשקעות ממנו תרצו לבקש הלוואה (משתנה במעט בין הגופים).
  • טופס חיתום מקוצר במקרה הצורך.

העברת המסמכים כולם אינה ערבות עדיין להסכמה של בית ההשקעות למתן ההלוואה. לאחר קבלת המסמכים, יגבש בית ההשקעות הערכה לגבי מצבו הפיננסי ויכולת החזר ההלוואה של הלקוח (מעבר לסכום הקיים בקופה).

בין היתר, יבחן בית ההשקעות את דירוג האשראי של הלקוח, רמת הסיכון, יכולת החזר בהתאם לסוג ההלוואה ועוד.

במקרים חריגים שבהם בית ההשקעות יקבע שמצבו הפיננסי של הלקוח אינו "משכנע", לא מן הנמנע שאותו גוף יבקש מהלקוח להציג מסמכים נוספים שיתמכו בבקשת ההלוואה.

שורה תחתונה

הלוואה מקופת גמל להשקעה הינה הלוואה אידיאלית לכל סכום שכן זהו חיסכון נזיל ומנוהל כך שבתנאי שוק ממוצעים, אמור לייצר תשואה עודפת אשר אמורה להוזיל עוד יותר את גובה הריבית האפקטיבית המשולמת.

יחד עם זאת, ישנם לא מעט פרמטרים וצמתים בהם לקוח יכול לפספס יתרונות בתהליך, בין אם לבחון לעומק את תנאי ההלוואה בכל הגופים השונים, תקרת גובה ההלוואה בהתאם למסלולים, בחינה נכונה של מסלול הלוואה ועוד.

כך שלמרות שהתהליך נגיש ודיגיטלי, מומלץ להתייעץ דקה לפני עם מתכנן פיננסי על מנת לקבל דגשים וייעוץ רלוונטי למקרה שלכם.

הצג עוד

שאלות נפוצות הלוואה מגמל להשקעה

קופת גמל להשקעה מוצר פנטסטי עם יתרון של הלוואה בתנאים נוחים.

מהי הלוואה על חשבון קופת גמל להשקעה?

קופת גמל להשקעה פועלת כאפיק חיסכון מצוין לטווח השקעה בינוני/ארוך.

בנוסף על כך, מציעה קופת גמל להשקעה, הלוואות בתנאים מצוינים, הן בגובה הריבית והן בסוגי החזר התשלומים (בלון, גרייס, שפיצר).

כל לקוח בעל קופת גמל להשקעה על שמו, רשאי לבקש הלוואה על חשבון הסכומים שצבר בקופה. 

יחד עם זאת, הגוף שמקבל את הבקשה, רשאי לבצע בדיקה אודות המבקש ובמקרים קיצוניים אף הגוף יכול לסרב להעניק הלוואה. 

מכיוון שההלוואה כנגד קופת גמל להשקעה משעבדת את החיסכון הקיים בקופה לטובת ההלוואה, הלקוח אינו מחוייב במטרה מסויימת. 

בשונה מהלוואה לעסק, רכב או משכנתא שבה צריך לדייק את מטרת ההלוואה ואף לשעבד את הנכס שאנחנו רוכשים איתה.  

מכיוון שקופת גמל להשקעה כפופה לתקרת הפקדה שנתית (כ-70,000 ש"ח) וגובה ההלוואה מוגבל בעד 80% מהצבירה. 

לכן, לכל גוף יש סכום מינימלי להלוואה, כ-5000 ש"ח. 

לקוחות אשר הפקידו מספר שנים ברצף, יכולים בהחלט למחזר את ההלוואה ולהגדיל את הסכום. 

קופת גמל להשקעה מאפשרת לבקש הלוואה עם מספר אפשרויות החזר הלוואה. 

  • מסלול שפיצר – המוכר והידוע, החזר חודשי הכולל קרן וריבית באופן יחסי. 
  • מסלול גרייס – החזר חודשי באופן יחסי של הריבית בלבד.
  • מסלול בלון – ללא החזר חודשי, תשלום אחד של הקרן והריבית בתום תקופת ההלוואה.

בכלל לא, דווקא להיפך!

מכיוון שההלוואה מתבססת על החיסכון הקיים בקופה כערבון, אין צורך בתהליך ארוך של בדיקת יכולת ההחזר של הלקוח. 

ולכן, כל שנותר הוא לבחור את סוג ההחזר, גובה ההלוואה ומסלול ניהול הקופה במקביל. 

כיום ניתן לבצע את התהליך כמעט בכולו באופן דיגיטלי ובמידה שיש בידכם את המסמכים הרלוונטים, התהליך יהיה קצר עוד יותר.

כמובן. חברות הביטוח ובתי השקעות אינם מבססים את שורת הרווח שלהם מהריבית הנמוכה שהם גובים ולכן אין להם "אינטרס" להקשות על לקוחות לפדות הלוואות. 

לכן, ניתן לפדות באופן חלקי או מלא את ההלוואה, הן מהכספים הקיימים בקופה והן באמצעות העברה בנקאית חיצונית.

כתבות, חדשות וראיונות

  • קופת גמל להשקעה
  • 2 דקות
רבים מההורים מתחילים לחסוך לילדיהם כבר בגיל קטן מתוך מחשב...
מגיע לך הלוואה מעולה מקופת גמל להשקעה!

הלוואה כנגד גמל להשקעה בתנאים מיוחדים יכולה לסייע רבות באיזון התזרים החודשי שלכם במקרה הצורך. וודאו שקיבלתם את התנאים הטובים ביותר להלוואה.

כל הזכויות שמורות לאתר לירות
אלפי מבקרים כבר נרשמולניוזלטר המשובח שלנו

הרשו לנו לשלוח לכם מדי פעם עדכונים חשובים הנוגעים לכסף שלכם, בין אם בנושא פנסיה או השקעות מעבר לים.