איך למשוך כסף מגמל להשקעה?

גמל להשקעה מעניקה לנו גמישות בנוגע לטווח השקעה, אם בחרתם למשוך סכום חלקי או מלא מגמל להשקעה, המדריך הזה הוא בשבילכם.
מכינים מפה פיננסית
מרכזים את כל הנכסים אשר ברשותכם
#1
מבצעים חלוקת מוטבים
מחלקים את הרכוש כולו בין המוטבים
#2
פונים לגוף הרלוונטי
עדכון מוטבים בקופה רלוונטית בהתאם לחלוקה
#3

מדריך מלא למשיכת כספים מקופת גמל להשקעה

החלטתם למשוך את הכספים מקופת גמל להשקעה? במדריך זה נסביר לכם צעד אחר צעד כיצד לעשות זאת, למה צריך לשים לב ואילו חלופות יש למשיכת הכסף מהקופה. נדבר גם איך מושכים את כספי קופת הגמל להשקעה שלב אחר שלב, איך ממלאים את הטפסים ומתי מקבלים את הכסף. כל זאת ועוד במדריך שלפניכם.

שלב ראשון – איתור קופת הגמל להשקעה

אל דאגה, גם אם שכחתם היכן הצטרפתם לקופת גמל, בעולם הדיגיטלי של היום כל המידע הפיננסי שלכם נמצא במקום אחד – המסלקה הפנסיונית.

המסלקה הפנסיונית הינה אתר רשמי של מדינת ישראל בשיתוף רשות שוק ההון, ביטוח וחסכון, ובו כל המידע הפיננסי שלכם, כולל ביטוחים, קרנות פנסיה, חסכונות, ועוד, ובנוסף גם שורה של שירותים שמקלים מאד על תכנון הוצאות נכון ועל תכנון החסכון לעתיד.

באתר תוכלו למצוא מחשבונים שונים, צפי חסכון ועוד. בדרך זו קל יותר לנהל את הכספים שלכם תוך ידיעה ברורה באילו אפיקים הם מושקעים ומה צפי הצמיחה שלהם. אם שכחתם היכן קופת הגמל שלכם, היא נמצאת שם. השימוש באתר אינו בחינם אך התעריפים לשירותים השונים בהחלט מתקבלים על הדעת ושווים לכל כיס. ניתן גם לעשות מנוי למסלקה ולקבל דו"חות רבעוניים ושנתיים שיכולים להקל מאד על ניהול הכספים שלכם ותכנון נכון יותר שלכם.

מדריך מלא למשוך כסף מקופת גמל להשקעה

איך עושים זאת?

  1. הולכים לאתר המסלקה הפנסיונית, נרשמים לאתר ממלאים את הפרטים הבאים:
  • שם + משפחה.
  • תעודת זהות.
  • האם אתם צריכים את הדו"ח בשפה נוספת.
  • מהם פרטי ההתקשרות: טלפון, מייל.
  • והאם אתם מאשרים את תנאי השימוש באתר המסלקה.
  1. לאחר מכן, תעברו להגשת הבקשה שבו תגדירו את הדברים הבאים:
  • איזה מידע אתם רוצים לקבל? אפשרי לקבל מכל החברות את כל החסכונות, ניתן לקבל את כל החסכונות בחברה מסוימת ואפשר לקבל חיסכון ספציפי שמעניין אתכם.
  • באיזה תדירות תרצו לקבל את המידע: חד פעמית, חודשית, רבעונית או חצי שנתית.

הערה: ניתן לשלוח את הפרטים ישירות לרואה החשבון שלכם.

כשתסיימו תצטרכו לשלם סכום סמלי של כ-20 ₪, ניתן להזין קוד קופון ולאחר מכן את פרטי האשראי. לאחר התשלום סיימתם להגיש את הבקשה ואת הנתונים תוכלו לקבל עד 3 שעות מרגע הגשת הבקשה. לאחר 3 שעות תקבלו התראה על כך שהדו"ח שלכם מוכן.

שלב שני – האם בדקתם את החלופות?

אמנם קל מאד למשוך את כספי קופת הגמל, אבל האם זוהי ההחלטה ביותר עבורכם? חשוב שתדעו שיש גם חלופות למשיכת הכספים, להלן מספר חלופות:

  • משיכה מחיסכון פק"מ או העברת תשלום בתשלומים – ייתכן כי עדיף לכם להמשיך לצבור את הרווח על הכספים המופקדים בקופת הגמל ולהמנע מתשלום מס רווח הון של 25% על הרווח הריאלי על ידי פתיחת חיסכון פק"מ שיש לכם, או העברת התשלום עבור השירות שאתם רוצים לרכוש בתשלומים. בדרך זו תוכלו להמשיך לחסוך וליהנות מסכום כסף שיכול לשמש אתכם במקרי חירום כלכליים. לא בטוחים אילו חסכונות יש לכם? בידקו במסלקה הפנסיונית.
  • לקיחת הלוואה כנגד קופת הגמל – ניתן לקחת הלוואה של עד 80% מגובה הסכום בקופה, לשמור על הכסף שלכם שימשיך לעשות עוד כסף, ולהחזיר את ההלוואה בתנאים נוחים. כך גם תוכלו לרכוש את מה שרציתם, וגם לשמור על הכסף שלכם, ממש להחזיק את המקל משני צדדיו.
  • בידקו האם יש ברשותכם כספים נזילים אחרים – האם ייתכן כי יש לכם עוד חסכונות ששכחתם מהם? חסכונות שמועד היציאה מהם מתקרב? חשוב לבדוק את כל האופציות תחילה כדי שלא תתחרטו לאחר מכן.

איך מושכים כספים מקופת גמל להשקעה?

כל מה שתצטרכו לעשות על מנת למשוך כספים מקופת הגמל להשקעה שלכם היא לפנות אל חברת הביטוח שלקופת הגמל שלה הצטרפתם, ולמלא טופס שנקרא 'טופס בקשה למשיכת כספים על ידי עמית מקופת גמל להשקעה'. שימו לב! במידה ואתם מנהלים מספק קרנות גמל, בידקו היטב כי אתם פונים אל קופת הגמל הנכונה ואשר ייעדתם אותה למשיכה, וכי פניתם אל חברת הביטוח הנכונה. אם יש לכם ספק, כל שעליכם לעשות זה להציץ בעותק הפוליסה שלכם. להלן כל השלבים, צעד אחר צעד, למשיכת כספים מקופת גמל להשקעה:

  1. הורדה מקוונת של טופס הנקרא 'טופס בקשה למשיכת כפסים על ידי עמית מקופת גמל להשקעה'. הטופס נמצא באתר חברת הביטוח שלכם.
  2. תחילה עליכם למלא את הפרטים האישיים שלכם. שם, שם משפחה, תאריך לידה, כתובת ומספר טלפון ומייל. נא בדקו כי מילאתם בדייקנות.
  3. בדקו את הנתונים של שם החברה המנהלת, שם קופת הגמל, מספר הקופה באוצר ומה מספר חשבון הגמל – ללא הפרטים הללו יכול להיות שתמשכו קופה אחרת שיש לכם שאותה טרם רציתם למשוך.
  4. בחרו כיצד תרצו לתקשר עם חברת הביטוח, באס.אמ.אס, במייל או בדואר רגיל וזאת על פי נוחותכם. אם לא תבחרו, ברירת המחדל של חברת הביטוח תהיה דיוור דיגיטלי.
  5. רישמו איזה סכום תרצו למשוך, ניתן למשוך את כל הסכום או רק חלק ממנו.
  6. מלאו את פרטי חשבון הבנק אליו תרצו שהכסף יעבור: שם בנק, מספר קוד הבנק, מספר סניף ומספר חשבון.
  7. צרפו תצלום של ת.ז. ואם היא ביומטרית צלמו אותה משני צדדיה.
  8. חתמו על הצהרת העמית עם התאריך של הבקשה.
  9. שלחו באופן דיגיטלי – אם הסתבכתם במילוי הטופס שווה לדבר עם איש הפיננסים שלכם שיעזור לכם לבצע את מילוי הטופס בצורה הנכונה.

הערה: אם החלטתם למשוך את כל כספי הקופה ולבטלה, עליכם לשלוח בנוסף לטופס זה גם טופס ביטול הוראת קבע, שאם לא, ימשיכו לרדת תשלומים לקופה דרך הוראת הקבע שמילאתם.

הכסף יתקבל בחשבון הבנק שמילאתם בתוך 14 ימי עסקים לאחר ניכויי חובה.

** המדריך שלנו משקף בקווים כללים את עדכון ושינוי מוטבים בקופת גמל להשקעה על פי הנתונים הקיימים. במידה ותהליכי העבודה בגופים השונים תשתנה או תהפוך לדיגיטלים. נעשה מאמץ לעדכן את המדריך בהתאם. 

מינוף של קופת גמל להשקעה כולל: בדיקה של תנאי הלוואה, בחיר...
דמי ניהול בקופת גמל להשקעה הוא נושא חשוב לכל חוסך, כיצד נ...

השלבים לפי הסדר

איור דמויות של נציגי שירות
אפשר לפנק אתכם בשירות VIP?

חבל שתסתבכו לבד, הרשו לנו להפוך את התהליך הזה לקל ופשוט

כל הזכויות שמורות לאתר לירות
אלפי מבקרים כבר נרשמולניוזלטר המשובח שלנו

הרשו לנו לשלוח לכם מדי פעם עדכונים חשובים הנוגעים לכסף שלכם, בין אם בנושא פנסיה או השקעות מעבר לים.