פוליסת חיסכון

מגיע לך פוליסת חיסכון מצוינת.

פוליסת חיסכון היא אפיק השקעה מתוחכם הנמצא בצמחיה מטאורית ולכן אין סיבה שלא נבחר את הפוליסה הטובה ביותר.

איור טבלה קופות גמל מובילות

פוליסת חיסכון היא אפיק ההשקעה החם ביותר בענף עם מגוון יתרונות על פני כל אפיק השקעה אחר ובמיוחד תיקי השקעות מסורתיים.

פוליסת חיסכון נמצאת בהגדרתה בין ביטוח מנהלים לפוליסת פרט, אך למעשה בשונה מהדעה הרווחת היא אינה מוצר פנסיוני טהור או מוצר ביטוח כלשהו. פוליסת חיסכון הינה אפיק חיסכון והשקעה בלבד ואינה כוללת כל רכיב ביטוח, בנוסף את כספי החיסכון לא ניתן להמיר לקצבה בדומה לקופות גמל או ביטוחי מנהלים.

פוליסת חיסכון או בשמה הנפוץ "פוליסת פיננסית" נמצאת תחת תחום האחריות של הרשות לשוק ההון ולא הרשות לניירות ערך מכיוון שזאת מנוהלת בחברות ביטוח בלבד.

הכספים המנוהלים בפוליסת חיסכון זמינים ונזילים בכל עת בדומה לתיק השקעות, הם אינם "סגורים" עד הפנסיה או דורשים קנס כלשהו במקרה של משיכה.

מכיוון שכספי ההשקעה בפוליסת חיסכון זמינים בכל עת, ישנה השוואה ישירה בין הפוליסה לתיק השקעות, מכאן יש להתייחס למאפיין עיקרי של פוליסת החיסכון והוא אופי ניהול ההשקעות בפועל.

בשונה מתיקי השקעות, פוליסות החיסכון מנוהלות במספר מסלולי השקעה קבועים מראש (בדומה לקופות גמל) ואין אפשרות (נכון לרגע זה) לבנות תמהיל אישי לכל חוסך בפוליסת חיסכון.

לעיתים מבצעים השוואות שונות בין פוליסות חיסכון לקרנות נאמנות, שכן יש אלמנטים דומים אך הפערים בעלויות ניהול ההשקעות ניכר ולכן השוואה זאת אינה פופולארית.

פוליסת חיסכון לפי מנהל השקעות

כיום ישנו מבחר גדול ועשיר של מנהלי השקעות אשר מקצוענים בתחומים, בחרו מנהל השקעות ובחנו את פוליסות חיסכון אותם הוא מנהל.

3 מסלולים

3 מסלולים

3 מסלולים

2 מסלולים

15 מסלולים

9 מסלולים

3 מסלולים

11 מסלולים

13 מסלולים

9 מסלולים

איי די אי

4 מסלולים

היתרונות של פוליסת חיסכון

פוליסות החיסכון השונות של חברות הביטוח ובתי ההשקעות (בחברת הביטוח הכשרה ישנם מסלולים יעודים לבתי השקעות), מנהלות מעל ל400 מיליארד ₪ מכספי הציבור וזהו מספר יוצא דופן המרמז על יתרונותיה הרבים של פוליסת חיסכון כנגד כל אפיק השקעה מקביל.

עלות ניהול ההשקעות בפוליסת חיסכון מסתכם בדמי ניהול שנתיים כאשר ממוצע דמי הניהול הינו כ-1%, כאשר מדרג דמי הניהול משתנה ככל שסכום ההשקעה גדול יותר.

משיכת כספים בפוליסת חיסכון ניתן בכל עת וללא הגבלה, פוליסת חיסכון אינה מחייבת תקופת זמן, יציאה מוגדרת (בדומה לפקם בבנק) או קנסות כאלו ואחרות. בנוסף, לפוליסות החיסכון ישנה אפשרות למשוך את כספי החיסכון באופן חודשי קבוע (אנונה).

סכומי הפקדה בפוליסת חיסכון משתנה בין חברות הביטוח השונות אך ניתן לקבוע בביטחון שכמעט בכל סכום התחלתי, נמוך או גבוה, תהינה אפשרות לפתוח חיסכון מנוהל. בנוסף, ישנה אפשרות חיסכון חודשי קבוע או משתנה ללא כל הגבלה מצד המשקיע.

מסלולי ההשקעה השונים של פוליסות חיסכון מנוהלים על ידי חברות ביטוח ובתי השקעות עתירי נכסים אשר מנהלים בעצמם עשרות מיליארדים במוצרים דומים, זהו מוצר השקעה אשר נעזר באותן ועדות השקעה, פלטפורמה וגודל הגוף על מנת למקסם את ניהול ההשקעות בצורה המקצועית ביותר.

גולת הכותרת בפוליסות החיסכון הינה האפשרות להשקיע בנכסים לא סחירים, אלו למעשה השקעות בתחום תשתיות, נדל"ן ועוד. אותן השקעות זמינות לחברות הביטוח או בית ההשקעות כגוף עתיר נכסים ובוודאי שלא תהינה זמינה למשקיע פרטי עם תיק השקעות.

אותם נכסים בלתי סחירים משמשים לניהול השקעות גם באפיקי חיסכון לפנסיה כגון קופת גמל או קרן השתלמות, אלו משמשים כעוגן לאיזון הקופה בזמן תנודתיות בשוק ההון.

דחיית תשלום מס רווחי הון

פוליסת חיסכון נהנת מאפקט ריבית דה-ריבית כתוצאה מדחיית תשלום מס רווחי הון. זהו היתרון בולט ביותר של פוליסת החיסכון.

עלות ניהול השקעה אחיד

חברות הביטוח גובות דמי ניהול באופן אחיד. ללא עלויות קנייה ומכירה או עלויות תפעול לבנק.

למשקיע בפוליסת חיסכון יש את החופש להעביר את כספו בין מסלולי ההשקעה השונים בחברת הביטוח הנוכחית ללא אירוע מס. תשלום המס בפועל יתבצע בזמן משיכת הכסף. מספר מסלולי ההשקעה של חברות הביטוח מתרחב מעת לעת על מנת להעניק רמות סיכון שונות ולהתאים לאופי של כל משקיע.

פוליסת חיסכון מאפשרת לחוסכים למנף את כספם בעזרת הלוואה בתנאים מועדפים על חשבון החיסכון. כך אותו חוסך יוכל להנות מהלוואה בגובה של עד 70% מהחיסכון המנוהל על שמו וזאת במקום לבצע משיכה בפועל הסכום.

חברות הביטוח השונות נוטות להגביל את גובה אחוז ההלוואה המקסימלי בהתאם לתנאי שוק ההון ורמת החשיפה למניות באותו מסלול, כך למשל פוליסת חיסכון במסלול 100% תאפשר הלוואה רק של עד כ-30% מסך החיסכון המנוהל.

לימים משקיעים רבים פיתחו אסטרטגיות השקעה סביב האפשרות להלוואה בתנאים נוחים על מנת למנף את הכספים המנוהלים בפוליסת החיסכון. היתרון במקרה זה הוא עלות דמי הניהול בצירוף הריבית של ההלוואה אינה גבוהה ומאפשרת השקעה נוספת של כספי ההלוואה באפיקי השקעה ברמות סיכון שונות.

יתרון נוסף לפוליסות חיסכון הוא אפקט דחיית המס, בשונה מתיקי השקעות ששם תדרשו לשלם מס רווחי הון בכל מקרה של מכירת נייר ערך הנמצא ברווח, בפוליסת חיסכון הרווחים צבורים בחשבון ומנוהלים גם כאן. רק במקרה של משיכת הכסף תדרשו לשלם מס רווחי הון וכך אין צורך לבצע קיזוזים כמו בתיק השקעות.

פוליסת חיסכון לרוב מקבילה למוצרים דינמיים שונים מכיוון שהיא נוגעת ביתרונותיה בלא מעט נקודות אשר הפריעו למשקיעים שונים במוצרים הקלאסים. לכן את החסרונות של פוליסות החיסכון יש לבחון אך ורק מול המוצר שמתאים לכם.

חסרונות פוליסת חיסכון מול קופת גמל

בפוליסת החיסכון למעשה אין הטבת מס ניכרת למעט סעיף 125 ד' לפקודת מס הכנסה (מתאים לקהל חוסכים מבוגר) וזאת משום שהיא לא אפיק חיסכון פנסיוני, לכן השוואה אל מול מוצרי חיסכון פנסיוני כמו קופת גמל או גמל להשקעה , קופץ החיסרון של תשלום מס רווחי הון 25% בפוליסת החיסכון אל מול פטור ממס רווחי הון בקופות הגמל הקלאסיות.

ניוד של כספים בפוליסת חיסכון בין חברות הביטוח השונות יכלול אירוע מס ולמעשה תהיה משיכה מלאה של הכסף חזרה לחשבון הבנק של המשקיע ואז תתבצע הפקדה לחברת ביטוח חדשה. גם כאן, קופות הגמל מחזיקות ביתרון ומאפשרות ניוד מלא של כספי החיסכון בין הגופים השונים ללא אירוע מס.

אך גם כאן, חברת הביטוח הכשרה מציעה מספר רב של מסלולים המנוהלים על ידי בתי השקעות שונים וכך ניתן לנייד בין המסלולים השונים ללא אירוע מס.

הירושה בפוליסת החיסכון מתנהגת באופן זהה לתיק השקעות או כל נכס סחיר הקיים ברשות הנפטר, זאת אומנם לא השוואה ישירה אך בקופת גמל, המוטבים במקרה של ירושה לא צריכים לשלם מס רווחי הון (אם בעל הפוליסה נפטר לפני גיל 75).

חיסרון פוליסת חיסכון מול תיקי השקעות

תיקי השקעות זוהי השוואה ישירה והוגנת יותר מול פוליסת החיסכון מכיוון שמדובר בשני מוצרים נזילים לחלוטין.

הפרמטר העיקרי לבדיקה בין פוליסת חיסכון לתיק השקעות הוא נגישות, תיקי השקעות בין אם מנוהלים על ידי מנהל השקעות או באופן עצמאי, זמינים לכל אדם או חברה בעלי הון גדול או קטן. פוליסת החיסכון נגישה אך ורק לכספי פרט ולכן לא תתאפשר פתיחה של חשבון חברה בע"מ.

נושא התשואות תמיד הופיע כחסרון בולט לפוליסות החיסכון, בעבר היה צורך להמתין לסוף חודש על מנת לבחון את ביצועי התשואה של פוליסת החיסכון.

כיום, מרבית חברות הביטוח מציגות שערוך יומי בצורה נוחה באפליקציה או באתר הלקוח וכך למעשה מנטרלים את החיסרון הזה כמעט לחלוטין.

יחד עם זאת, חשוב להבין שלעולם פוליסת החיסכון לא תוכל להציג תשואה בהפרש של דקות כמו תיקי השקעות וזאת מכיוון שיש ריבוי נכסים בלתי סחירים בפוליסות החיסכון.

למי מומלץ לחסוך דרך פוליסת חיסכון?

בעבר פוליסת החיסכון שימשה כתחנת ביניים בין חיסכון קטן בפיקדון בנקאי לבין תיק השקעות וזאת מכיוון שהייתה דרישה לסכום מינימלי לפתיחת תיק השקעות.

במציאות של היום, גבולות סכומי המינימום נפרצו וישנן מגוון אפשרויות השקעה כמעט בכל סכום, בין אם גמל להשקעה, חיסכון לכל ילד המתאימים לסכומים נמוכים ומאידך תיקי השקעות הורידו את סכום ההשקעה המינימלי ל-50 אלף ₪.

אם כך, בהיעדר השיקול של סכום מינימלי או מקסימלי, מדוע בכל זאת מומלץ לנהל את החיסכון דרך פוליסת חיסכון?

במידה ואתם לא מנהלים את תיק ההשקעות באופן עצמאי או בעלי חברה בע"מ, סביר להניח שפוליסת החיסכון תהווה אלטרנטיבה טובה יותר מכל אפיק השקעה אחר.

כלומר, כל בעל תיק השקעות מנוהל יוכל להנות מאיכות ניהול השקעות של אותה ועדת השקעות ללא צורך בתשלום דמי ניהול נוספים, תשלום מס רווחי הון בגין כל פעולה או עלויות תפעול בנקאיות.

בנוסף, אלו הנוהגים לחסוך באופן חודשי, יוכלו גם כאן להנות מפוליסות חיסכון שכן חברות הביטוח מאפשרות הפקדה חודשית במגוון אמצעי תשלום וכך החיסכון מנוהל בכל רגע (בשונה מפיקדונות חודשים בנקאים).

פוליסת החיסכון מומלצת לכל משקיע המעוניין בגמישות ושליטה מלאה על כספו בצורה אופטימלית, ישנה אפשרות לבצע הפקדה חודשית או חד פעמית בכל שלב, לעקוב אחר ביצועי הפוליסה בצורה יומית, לשנות רמות חשיפה למניות מבלי לשלם מס רווחי והון ועוד.

הצג עוד

פוליסות חיסכון מובילות

פוליסת חיסכון האידיאלית עבורכם צריכה להתאים גם לרמת הסיכון שלכם, אלו הפוליסות המצטיינות לפי סוג התמחות, רמות סיכון וכדומה.

ינואר
3.1
ינואר
2.25
ינואר
2.22
ינואר
2.2
ינואר
2.02
ינואר
1.96
ינואר
1.93
ינואר
1.56

שאלות נפוצות פוליסת חיסכון

פוליסת חיסכון צוברת תנופה בקרב משקיעים, אך רגע לפני שאתם רצים להפקיד, ייתכן שעולות לכם שאלות. ריכזנו מספר שאלות לפניכם.

איך בוחרים פוליסת חיסכון טובה?

אף אחד מאיתנו לא יכול לנבא את העתיד, אך הסתכלות ובחינה של נתוני עבר, תשואה ותנועות הפוליסה בשילוב נתונים פונדמנטליים בהתאם לשווקים ומנהלי ההשקעות, ניתן לבצע בחירה מושכלת של פוליסת החיסכון הטובה לעתיד הנראה לעין.

משקיעים אשר עוברים מתיק השקעות לפוליסת חיסכון, לרוב דואגים לעלויות המשתנות כגון: קנייה ומכירה, דמי משמרת ועוד.
פוליסת החיסכון גובה דמי ניהול קבועים ואחידים לאורך כל התקופה.

פוליסת חיסכון הינה כלי קיבול לניהול כספים נזילים, תוכלו לבצע הפקדה חד פעמית בכל שלב באמצעות העברה הבנקאית או הפקדת צ'ק. בנוסף ישנה אפשרות לבצע הפקדות חודשיות קבועות בהוראת קבע.

פוליסת החיסכון נמצאת תחת הפיקוח של רשות שוק ההון, החיסכון והביטוח בישראל.

על פניו אין הבדל, שניהם מתייחסים לניהול חיסכון נזיל. אך פיקדון לרוב מתייחס לפיקדונות בנקאיים במסלולים סולידיים מאוד ואף נטולי סיכון לחלוטין. כאשר פוליסת חיסכון מנוהלת ברמות סיכון שונות.

כתבות, חדשות וראיונות

  • פוליסת חיסכון
  • 2 דקות
פוליסת חיסכון מאפשרת לנו למשוך את כספנו בצורה של קצבה חוד...
מגיע לך פוליסת חיסכון מצוינת!

פוליסת חיסכון היא אפיק חיסכון נהדר לכספים נזילים ובעל גמישות יתרה לטווח השקעה, רמת סיכון ועלויות. 

כל הזכויות שמורות לאתר לירות
אלפי מבקרים כבר נרשמולניוזלטר המשובח שלנו

הרשו לנו לשלוח לכם מדי פעם עדכונים חשובים הנוגעים לכסף שלכם, בין אם בנושא פנסיה או השקעות מעבר לים.