אז למה לא כדאי להשקיע במוצרים לא מפוקחים?

קיבלתם הצעה להשקעה מפתה ברחבי אירופה עם תשואה "מובטחת" של 20% ומעלה? עצרו שניה לפני שאתם קופצים ראש.. גלו כיצד לזהות עסקאות לא מפוקחות ולא כשרות..
אישה נזהרת מהשקעות לא מפוקחות
אם רוצים, אפשר גם רק להקשיב 🎧

רבים מאיתנו כל הזמן מחפשים את ה"מכה " הבאה, את הטרנד הבא ואת ההשקעה שתהפוך את הקערה על פיה ותנבא הצלחה ואחוזי תשואה גבוהים.

בשנים האחרונות צצות הצעות להשקעות נדל"ן שונות ומגוונות כמו פטריות אחרי הגשם , אלפי מומחים שמסבירים כיצד הם מבצעים את החישוב של הריבית , מעריכים את המקום ואת העסקה. מציגים כל מיני גרפים והנחות של מחקרים שמצאו בכל מיני אוניברסיטאות שונות.

אך האם באמת אותם מומחים זקוקים לכספים שלכם על מנת להגשים את החלום שלכם או שלהם?

איך תדעו שהעסקה תקינה?

משא ומתן מוצלח הוא משא ומתן שאף אחד מהצדדים אינו מרוצה. כלומר אם מולכם נמצא אותו משווק או מומחה והוא נראה מרוצה מאוד מהעסקה , חשוב שאתם תראו בכך נורה אדומה.

נסביר, גם בהשקעות אלטרנטיביות , העולם מתחלק בין מוצרים מוכרים ומפוקחים כגון תיקי השקעות, פוליסות חיסכון, קופות גמל וכו' לבין מוצרים לא מפוקחים כגון השקעות נדל"ן בחברות פחות מבוססות מבתי השקעות וחברות הביטוח.

במידה ואתם מרגישים שקיים מניע חזק מצד המשווק להזיז את כספכם מהשקעות מפוקחות להשקעות נדלן לא מפוקחות, אנו נמליץ לכם לבחון את הסיטואציה בזהירות רבה שכן משווק פנסיוני מורשה אמור להיות מתוגמל באופן כמעט וזהה בין המוצרים לפי חוק הביטוח ולכן אין לו סיבה להציע לכם מוצר לא מפוקח.

בנוסף, לעיתים בהשקעות לא מפוקחות קשה להבין את פרטי העסקה ואת הגורמים המעורבים, קוראים רבים פנו אלינו בבקשה לבחון את פרטי העסקה אליה הם הצטרפו ואחד הדברים שגילינו היה שבמרבית מהעסקאות, המשקיעים למעשה רכשו בפועל את הנכס מהחברה עצמה (תחת שם אחר) ובמחיר גבוהה מאוד אשר כבר הכיל רווח מספק לחברה.

חשוב להכיר בעובדה שישנם יותר מדי חברות לא מפוקחות ולכן נמליץ להיות זהירים ולשאול את השאלות החשובות.

זה מה שצריך לשאול כל משווק

בין אם החברה פנתה אליכם או הגעתם אליה דרך המלצה של חבר, אין סיבה לדגל על שלב הבדיקה החשוב והקריטי.

בקשו רישיון עסק, אישורי עסקה , מי הרשות המפקחת ? , רישיון שיווק השקעות , רישיון פנסיוני , רישיון תיווך, תעודת לימודים. כל מסמך שמציג לכם את פרטי המשווק יחד עם הפרטים של העסק עצמו.

אם תמצאו את עצמכם מבקשים יותר מפעם אחת את המסמכים האלו – ברחו כמו מאש ! הסבירות הגבוהה שיש לכם עסק עם מתחזה והוא מעדיף לא לחשוף את עצמו ופשוט לעבור למשקיע התמים הבא.

מה כללי הברזל לבדיקה?

  1. בדקו שהתשואה הגיונית בהתאם לרמת הסיכון.
  2. בדקו את ההשקעה אל מול המתחרים שלה , והיכן היא ממוקמת אל מול מדד הייחוס.
  3. בדקו את הכשרות של בעל העסקה , משווק העסקה ואת העבר שלו .
  4. בקשו ממליצים , שכבר עובדים עם אותו מומחה, חשוב לשמוע אנשים נוספים שעמדו באותה דלמה שלכם.

אלו כמובן שאלות הבסיס, אם תרגישו במהלך השיחה שעולות לכם נורות אדומות נוספות, אל תחששו לשאול ?

מה צריך לקחת בחשבון ?

בדקו טווח השקעה , את סוג ההשקעה וכיצד היא משלבת עם סך הנכסים וההשקעות השונות שלכם. רק לאחר בדיקה יסודית שאכן ההשקעה שבחרתם להוסיף לתיק תואמת את הצרכים אז בהחלט תוכלו לקפוץ למים.

קחו טיפ קטן , אם יש ספק אז אין ספק.

אולי כדאי בכל זאת לגשת לטובת מוצרים מפוקחים , גם במחיר של חלום קטן יותר?

מרבית המוצרים המפוקחים לא יציגו תשואה צפויה גבוהה כמו 20% של השקעות שונות לא מפוקחות. אך לפעמים כדאי לבחור באותה השקעה מפוקחת כמו פוליסת חיסכון , תיקון 190 , קרן השתלמות , תיק השקעות או השקעה לא סחירה כמו ארנו קפיטל מאשר לקחת סיכון לא מחושב.

מה תמצאו בכתבה

  • קרן הלוואות חוב נדלן
  • 3 דקות
בשנים האחרונות קיימת עלייה מטאורית של קרנות השקעה בחוב נד...
כל הזכויות שמורות לאתר לירות
אלפי מבקרים כבר נרשמולניוזלטר המשובח שלנו

הרשו לנו לשלוח לכם מדי פעם עדכונים חשובים הנוגעים לכסף שלכם, בין אם בנושא פנסיה או השקעות מעבר לים.