תיק השקעות דיגיטלי – טרנד חולף או הצלחה אמיתית?

תיק השקעות דיגיטלי מרגיש כטרנד שכאן להישאר, הקדימו והחכימו בנושא תיק השקעות דיגיטלי ובדקו האם הוא רלוונטי אליכם
תיק השקעות דיגיטלי שווה את ההשקעה?
אם רוצים, אפשר גם רק להקשיב 🎧

מהו ניהול תיקים דיגיטלי והאם הוא רלוונטי עבורכם? בעולם ההשקעות ניהול תיקים הוא מקצוע ותיק, אולם עם התפתחות הטכנולוגיה מסתמן שינוי דרמטי גם בענף זה כאשר התיק הדיגיטלי מאפשר לנהל תיקי השקעות בצורה אופטימלית. תיק השקעות דיגיטלי – כאן כדי להישאר?

ניהול תיק השקעות דיגיטלי – מה זה אומר?

ניהול תיקים דיגיטלי הוא ענף המושתת על שימוש בתוכנות מבוססות מודלים עדכניים בתחום הכלכלה ככלי לקנייה ומכירה של ניירות ערך מסוגים שונים.

בדומה לתיק השקעות מנוהל בצורה אנושית – תיק השקעות דיגיטלי שואף למצוא את הנוסחה האופטימלית ללקוח בכל זמן ובכל מצב בו נמצא שוק ההון, עם זאת, היתרון של הניהול הדיגיטלי על פני האנושי הוא שימוש רב יותר במודלים מתמטיים מורכבים שנבנו בצורה ייעודית לתחום זה. כמובן שההחלטות בסופו של יום מתבצעות על ידי מוח אנושי, אולם חלק ניכר יותר מהתהליך מבוסס תוכנות ממוחשבות שעם כל הכבוד לאדם, בעלות יכולות-על למציאת תיק ההשקעות המיטבי לקוח בפיקוח מנהלי תיקים רציף.

הידע הוא אותו ידע

ניהול תיקים אנושי וניהול תיקים דיגיטלי בסופו של יום משתמש באותם כלי מחקר ואקדמיה – ידע עשיר ביותר שנצבר לאורך שנות השקעה רבות מה שמעיד על ניהול תיק השקעות חכם ומקצועי.

ביצועים אופטימליים לטווח הארוך

סטטיסטית, שיעור ההצלחה המזערי של מנהלי תיקים אנושיים בהשגת תשואה גבוהה יותר על פני הנתונים של מדדי השוק מוכיח כי התמקדות במדדים היא הכלי הנכון להשקעה בשוק ההון. במקרים רבים, השקעה אך ורק במדדים מציע תשואה טובה יותר מזו של מנהלי תיקים אנושיים. כך שניהול תיקים דיגיטלי מהווה בחירה מושכלת לעומת בחירה במנהל תיקים אנושי שאם אינו מאסטר בתחום ניהול השקעות, עלולה לאכזב.

למה לבחור בניהול דיגיטלי על פני ניהול תיקים אנושי?

שירות אנושי מטבע הדברים יקר יותר מהפעלת תוכנה ייעודית, בייחוד כשמדובר בהיקף עבודה גדול, אי לכך אפשרות ניהול תיקי השקעה דיגיטלית מוזילה את מחיר השירות ומאפשרת להשיג תשואה גבוהה יותר בקיזוז דמי הניהול.

מערכת נטולת אינטרסים

בניגוד לטבע האדם הנגוע בהטיות אנוש, תוכנות ניהול תיקים דיגיטליות נקיות מכל נגיעה אישית, עובדה זו מקנה להן עליונות על פני יכולת הניהול האנושית של תיקי השקעות. כך נמנעות בחירות שגויות בהתאם לתכונות אנושיות של: הימנעות מביצוע שינויים ויציאה מאזור הנוחות, חוסר רצון למימוש הפסד והיצמדות לעמדה מסוימת.

מהירות תגובה לשינויים

בהתאם לתנאי השוק הדינאמיים קיים צורך ביכולת מהירות תגובה מקסימלית ועדכון מהיר בכל פרט במערכת שוק ההון. שינויים תכופים אלו מחייבים שינויים באופני הפעולות שיקטינו עלויות ויגבירו את התועלת. פעולות אלו נעשות טוב יותר באמצעות תוכנות דיגיטליות מאשר באמצעות גורמים אנושיים.

סכום השקעה ראשוני נמוך

בבתי השקעות שונים אופציה לסכום השקעה התחלתי נמוך במסלולי ניהול תיקים דיגיטלי מה שמאפשר גם למשקיעים בסכומים קטנים ליהנות מאפשרויות ניהול מקצועיות המניבות תשואה גבוהה יותר.

זמינות ושקיפות

בהתאם לשימוש באמצעים דיגיטליים, ניהול תיק השקעות דיגיטלי מאפשר למשקיע שקיפות מלאה בכל הנוגע לפעולות השקעה בזמן אמת לצד מידע זמין ונוחות שימוש מקסימלית.

נזילות

ניהול השקעות דיגיטלי בבתי השקעות רבים מאפשר למשקיע למשוך את כספו בכל עת לחשבונו האישי. זו אופציה משיכת משקיעים רבים שאינם מעוניינים להשקיע בכסף לטווח ארוך.

התאמת תיק ההשקעות בצורה אישית

ניהול השקעות דיגיטלי מאפשר תפירת תיק השקעות לפי מידת המשקיע המדויקת בהתאמה מלאה לדרישותיו ויכולותיו. שימו לב כי ההתאמה מתבצעת על ידי תוכנה שנבנתה במטרה להציע מענה בתחום התאמת תיק ההשקעות המדויק עבורכם.

סיכום

בהתאם לתכונות של ניהול השקעות דיגיטלי נראה כי מדובר בשירות מוצלח עבור משקיעים בשוק ההון שעד היום נעזרו בניהול תיקי השקעות אנושי וכן עבור משקיעים חדשים גם בסכומים נמוכים. ניהול תיקי השקעות דיגיטלי הוא אופציה זולה יותר מהחלופה האנושית, יעילה ואינה מושפעת מהטיות אנושיות.

מה גם שניהול תיקים דיגיטלי נחשב למקצועי ונושא פוטנציאל תשואה גבוה. רבים בוחרים באופציה זאת לאחר שהחליטו להתמקד במדדים נטו מבלי להסתכן בבחירת מנהל תיקי השקעות אנושי.

מה תמצאו בכתבה

  • תיק השקעות
  • 9 דקות
התנודתיות הגוברת של שוק ההון, בשילוב עם העלאת שיעור הריבי...
כל הזכויות שמורות לאתר לירות
אלפי מבקרים כבר נרשמולניוזלטר המשובח שלנו

הרשו לנו לשלוח לכם מדי פעם עדכונים חשובים הנוגעים לכסף שלכם, בין אם בנושא פנסיה או השקעות מעבר לים.