תיק השקעות מנוהל או מיועץ? מה ההבדל ומה עדיף לי?

השאלה הפופולארית ביותר בתחום תיקי השקעות, איזו תשובה תוביל לתשואה הגבוהה יותר ואיזו תגרור עלויות מיותרות? ננסה לענות על השאלה הגדולה הזאת
תיק השקעות מנוהל בבית השקעות או מיועץ בבנק
אם רוצים, אפשר גם רק להקשיב 🎧

ניהול תיק השקעות בבנק לרוב עובד במתכונת של ניהול מיועץ, כלומר ניהול תיק ההשקעות מופקד על הלקוח באופן אישי כאשר יועץ השקעות מטעם הבנק אחראי להציע שינויים מעת לעת בצורה טלפונית. תיק השקעות מנוהל לעומת זאת, נתון בידיו של מנהל תיקי השקעות מקצועי בהנחיה מקדימה של הלקוח לגבי רמת סיכון, סוג נכסים להשקעה ועוד. במאמר הבא נעמוד על ההבדלים המהותיים בין 2 צורות הניהול ונבחר באפשרות האופטימלית עבורכם לניהול תיקי השקעות.

תיק השקעות מיועץ – הכדור בידיים של הלקוח

כפי שהקדמנו, תיקי השקעות מיועצים הם תיקים שניהולם מופקד בידי הלקוח במאה אחוז. יועצי השקעות מטעם הבנק אחראיים לעקוב מרחוק אחרי תיק ההשקעות של הלקוח ובמקרה הצורך, יוצרים עמו קשר כשהם מציעים שינויים כאלו ואחרים בהתאם לתנודתיות של שוק ההון ולדינמיות המאפיינת אותו.

תיק השקעות בייעוץ בנקאי

יתרונות

רבים מהמשקיעים מעוניינים בתחושת השליטה המקנה להם תיק השקעות בניהול עצמאי תוך ייעוץ מקצועי של גורמים מטעם הבנק, בנוסף, ניהול מיועץ הוא בעל עלויות נמוכות יותר מאלו הנגבות על תיק השקעות מנוהל.

חסרונות

למרות העצמאות והיכולת לבצע פעולות השקעה מתקדמות ללא ניהול חיצוני בהתאם לייעוץ מקצועי, בפועל, נראה שאופציית ניהול זו עלולה לגרום להחמצת הזדמנויות השקעה רבות.

יועץ השקעות מטעם הבנק שתפקידו להעניק מידע חשוב בזמן אמת ולהמליץ על ביצוע שינויים אקטיביים בהתאם למצב השוק – אינו אחראי שאלו האחרונים יקרו. כך יוצא שמשקיעים רבים המקבלים ייעוץ טלפוני אקטואלי דוחים את השינויים בתיק ההשקעות. הסיבה לכך היא חוסר פניות או חוסר זמן מצד הלקוח לעיסוק בניהול תיק השקעות בכל עת בייחוד כשמדובר בהחלטה שלה השלכות בנוגע למאות אלפי שקלים.

התוצאה הסופית היא פעמים רבות החמצת הזדמנויות השקעה חד פעמיות משמעותיות, כאשר הבנק מצידו עשה את שלו כשעדכן את הלקוח בהתאם להתפתחויות האחרונות בשוק ההון שכן על הלקוח מוטל ניהול תיק ההשקעות סופו של יום.

תיק השקעות מנוהל – נותנים למקצוענים לעשות עבורנו את העבודה

תיק השקעות מנוהל הוא אופציה המעניקה למנהל השקעות את הסמכות להחליט על ביצוע שינויים בזמן אמת לפי ההנחיות ואופי הניהול אותו קבע הלקוח. תיק השקעות מנוהל מאפשר למנהל ההשקעות לנהל את אפשרויות ההשקעה בתוך מרחב מוגדר על פי רצון המשקיע כשהוא פועל בצורה אוטונומית.

מנהל תיקי השקעות של לקוחות מטעם הבנק יבצע פעולות בתיק ניירות הערך של המשקיע בצורה עצמאית על פי שיקול דעת מקצועי לאחר בירור מאפייני, צרכי ורצונות הלקוח.

תיק השקעות מנוהל – מה החסרונות?

ניהול תיק השקעות על ידי מנהל חיצוני מטעם הבנק היא אופציה יקרה יותר ועבור משקיעים שונים – אופציה זו נוטלת את החירות של קבלת ההחלטות בעצמם. עם זאת, מכיוון שהידע של מנהל השקעות מטעם בית השקעות הוא רחב ועמוק פי כמה מכל משקיע מתחיל – לרוב החלטותיו של מנהל תיקים מקצועי תנבנה תשואה גבוהה יותר ואף תמנענה הפסדים.

מנוהל או מיועץ – איך תרצו את תיק ההשקעות שלכם?

שוק ההון אינו ממתין לאף משקיע המתמהמה לבצע פעולות חשובות במהירות התגובה הנדרשת עקב חוסר פניות או הבנת המשמעות של ביצוע פעולה זו או אחרת. אי לכך, עבור משקיעים שאינם יכולים להיות זמינים נון סטופ ופנויים לקבלת החלטות מיידית – קיימת עדיפות בולטת לבחירה בתיק השקעות מנוהל בו המשקיע קובע את מדיניות השקעה ומנהל תיק השקעות פועל לפיה. זו האפשרות הכמעט יחידה להתמודד מול שוק ההשקעות הדינאמי בצורה יעילה.

סיכום

עולם ההשקעות דורש ידע מקצועי, הבנה ויכולת הערכת מצב מהירה בכל רגע נתון לביצוע פעולות אקטיביות בשעת אמת. תיק מנוהל על ידי מנהלי השקעות מאפשר לכם ליהנות מרוגע נפשי באשר לתיק ההשקעות שלכם שנמצא בידיים טובות ומנוהל על פי העקרונות אותם אתם קבעתם בפגישת הייעוץ הראשונית.

מה תמצאו בכתבה

  • תיק השקעות
  • 9 דקות
התנודתיות הגוברת של שוק ההון, בשילוב עם העלאת שיעור הריבי...
כל הזכויות שמורות לאתר לירות
אלפי מבקרים כבר נרשמולניוזלטר המשובח שלנו

הרשו לנו לשלוח לכם מדי פעם עדכונים חשובים הנוגעים לכסף שלכם, בין אם בנושא פנסיה או השקעות מעבר לים.